|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
tøye fartsgrensene vs vannballonger
jeg og ett par søsken kjedet oss, så vi fant ut at vi skulle kaste vannballonger på bilene. for å gjøre det mer meningsfylt, bare de som kjørte for fort. det gjør mange biler på veien ved huset vårt.
vi bommet på en del biler, men så treaff vi en. han stoppet, så vi løp inn i huset siden vi ikke hadde planlagt hva vi skulle si. vi låste dørene. han kom oppp til huset banket på, gikk rundt og lette etter folk. han så broren min og sa at han skulle komme ut. han spurte hvor mamman vår var, om ho var på butikken (jeg aner ikke hvem han var, men han kjente visst mamma) . broren min svarte at han ikke visste.
fyren snudde, kjørte til butikken, kjeftet på mamma, og kjørte vidre.
mamma ble kjempeforbanna på oss...
gjorde vi egentlig noe gærent? fyren kjørte i minst 70, det var 50-sone. men man ser feilene til andre før sine egene. han brukte en fem-ti minutter på å snu og kjefte, istedetfor å bare kjøre vidre....
hva er verst, 20km for fort eller ultramildt hærverk. han truet med å politiandmelde det hvis det ble en skramme på bilen, men det var jo bqare vann! dessuten er broren min 14, og kan ikke settes i fengsel. det var han som kasta...
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Det som er problemet her er hva som kunne ha skjedd. Når man kjører i 70 kilometer i timen og plutselig blir skremt (av en vanballong som klasker ned i bilen) kan man reagere på en slik måte at man koliderer med en møtende bil eller noe langs veikanten.
Det å forstyrre en sjåfør på denne måten kan altså være veldig skummelt for eventuelle fotgjengere i nærheten, og for bilister i motgående kjørebane.
Men å kjøre for å kjefte opp mora di, det er å ta litt hardt i vil jeg mene...
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
det var ikke andre biler der, og på den strekningen kjører man ikke av veine.. man er jo ikke helt massemorder...
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Jeg vil bare opplyse om at det der blir farligere jo fortere fyren kjører. Sånn sett ville det vært bedre å kaste på de som kjører for sakte. For fartsovertrederne bør dere finne andre virkemidler. Hvis denne enkelte sjåfør er en bekjent av foreldrene dine kan du jo kanskje sørge for å få levert en liten beskjed tilbake, men jeg vil ikke anbefale det heller. Bruk fantasien, men tenk over følgene! ... på forhånd, helst.
Vigilantes: Grip en vannballong -ta loven i egne hender!
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
hey...det er straferettslig verre å kjøre for fort.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
meine hüter skrev: | hey...det er straferettslig verre å kjøre for fort. |
Ikke når du kaster en ballong/snøball/stein på bilen så den skrenser inn i en mor med barnevogn... (for å kjøre på med et skikkelig skrekk-scenario)
Det lureste er å la politiet ta seg av fartssynderne 
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Hvordan vet du at han kjørte for fort?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
ser man ikke det? jeg ser det!
tittan, det var infgen mor med barnevogn, det var en vei, en bil, noen unger. (oss)
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Denne gangen ja. Men han kunne allikevel ha skrenset og skadet seg (eller bilen) ganske kraftig... Så: ikke kast noe på en passerende bil...
ps. Jeg har selv opplevd å få bank av en billist etter at jeg kastet snøball på bilen hans på E6. Skikkelig lur billist, som banker en 9-åring, men jeg lærte i alle fall en lekse av det...
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
jeg har blitt banka av et fremmed menneske for å ha revet en kortstokk ned fra bordet...det er like ille.
men synes uansett det er urimelig å bare se andres feil.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Altså, dette går på samme prinsippet med folk som kjører foran (f.eks)meg, og hogger i bremsene for å si fra at de ikke liker kjøringen min. samme med folk som tuter og herjer når noen kjører forbi, eller kjører ut av et kryss i ei litt trang luke.
Slike reaksjoner er ikke annet enn faremomenter.
Poenget mitt er, at det er ingen som har rett til å leke trafikkpoliti uten å være det, desverre gjør alt for mange dette, og det er livsfarlig!
eks.:
Jeg kjørte inn i en rundkjøring på moped for noen år siden, og bilisten foran meg likte av en eller annen grunn ikke måten jeg gjorde det på.
Et par kilometer lenger borte, hvor det er fjell på høyresiden og midtrabatt på venstre siden, bestemte bilisten seg for å leke politi. vi kjørte vel rundt 70 begge 2, og jeg lå 2-3 sekunder bak ham.
bremsene på kina-scootern min var ikke så altfor gode, og forhjulet vinglet endel dersom man hogger inn forbremsa(hvilket jo er den eneste effektive nødoppbremsing på tohjulinger).
Bilisten bestemte seg for å hogge inn bremsen for å si ifra at han ikke likte meg, og jeg fikk store problemer. alle bremser ble trykket inn, og alle bønner steg oppover(banneord fremover, men det er en annen sak). Bilisten slapp bremsen igjen etter noen meter, og jeg klarte som ved et mirakel å unngå en brå død. jeg tror ikke jeg juger når jeg sier forskjermen min var maks 5cm fra hans støtfanger på det nærmeste.
Selv om jeg hadde skralt utstyr, og det er mitt ansvar, er jo fortsatt slike 'politileker' livsfarlige! Gamlingen min havnet midt i en kjedekollisjon av samme grunn, bil1 bråbremset bil2(han far) klarte med nød å bremse, men bil3 braket rett i hekken på 2 som gikk videre inn i 1. bil1 får ingen skyld, da den som kommer bakfra alltid har ansvaret.
rettferdig? nei. livsfarlig? ja.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
ops...rare greier. forstår ikke at folk gidder å la seg provosere av sånne ting, men poenget var egentlig hvorfor man ser på andres feil før sine egne.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 10:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cestmoi2403
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Apr 2004 Innlegg: 129
|
Ifølge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog også helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vært meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, så er jeg sikker på at viruset er utryddet.
|
_________________ Naturens rett!!!!! Anarkisme, nå!
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 15:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Cestmoi2403 skrev: | Ifølge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog også helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vært meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, så er jeg sikker på at viruset er utryddet. |

|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 15:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Cestmoi2403 skrev: | Ifølge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog også helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vært meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, så er jeg sikker på at viruset er utryddet. |
Gode gud i himmelen, kunne du ikke bare holdt det der for deg selv? Totalt unødvendig, var det.
Tilbake til saken - å pælme vannballonger på biler så sjåføren skvetter er ikke så lurt. Det kan føre til en mindre behagelig ulykke. Skal ikke se bort fra at sjåføren ble minst like redd og skremt som sint, og da gjør man gjerne mindre vel overveide ting etterpå.
Og ja - folk oppfører seg av og til utrolig merkelig i trafikken.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 16:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cestmoi2403
Spitzy (!)

|
Glahn skrev: | Cestmoi2403 skrev: | Ifølge naturen var det dere gjorde helt greit, det var dog også helt greit at han mannen kjeftet ut moren din. Jeg synes faktisk han handlet litt mildt, hadde det vært meg dere traff, hadde jeg drept dere og moren deres, samt resten av familien, så er jeg sikker på at viruset er utryddet. |
Gode gud i himmelen, kunne du ikke bare holdt det der for deg selv? Totalt unødvendig, var det. |
Det var det da så absolutt ikke. Mitt innlegg hadde like mye verdi som ditt, om ikke mer, ettersom jeg baserer meg på naturen.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 16:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
OK, moderator?
Noen?
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cestmoi2403
Spitzy (!)

|
Glahn skrev: | OK, moderator?
Noen? |
Så du skriker på moderator med en gang du ikke vet hva du skal si?
Mitt innlegg var det forøvrig mer verdi i, nettopp fordi det er basert på naturen.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 16:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Nei, jeg peker moderator i retning denne tråden når noen åpenbart har glemt folkeskikken sin idag.
Jeg trodde virkelig vi hadde vært gjennom diskusjonen om hva som er god opptreden på forum, og hva som ikke er det, før. Mange ganger.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 16:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Cestmoi2403 skrev: | Glahn skrev: | OK, moderator?
Noen? |
Så du skriker på moderator med en gang du ikke vet hva du skal si?
Mitt innlegg var det forøvrig mer verdi i, nettopp fordi det er basert på naturen. |
Sorry Cestmoi, men nå begynner jeg å bli lei... Hva eff har naturen med det å slippe en vannballong på en bil å gjøre? Hvordan kan du påstå det er rasjonelt og "i følge naturen" å stoppe bilen, drepe to barn/ungdommer, for så å kjøre til butikken og drepe mora til det ene av de tidligere ofrene dine?
Dette er grunnen til at Glahn "skriker på moderator", men du skjønner det ikke fordi "naturen alltid har rett" og i ditt hode betyr det at "Cestmoi har alltid rett". Det er så FEIL som du kan få det!
Mitt forslag til deg er: Slutt å skrive innlegg en stund, mens du heller setter deg ned og leser seriøse bøker om folkeskikk, politikk, samfunnsfag OG naturfilosofi. Så kan du komme tilbake og "spre din visdom"...
Og ja, jeg vet jeg gikk langt over streken her, men begeret er fullt nå...
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 16:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |