|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Ja, jeg slipper unna med det Skjønt folk blir litt sånn humoristisk grumf, og så bare rister de oppgitt på hodet 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 08 Mai 2004, 16:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Det er vel noe helt annet. Det er beundringsverdig å være stolt av seg selv og hvordan en ser ut. En annen ting er at det kommer helt an på hvordan man ordlegger seg når man sier det 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Lør 08 Mai 2004, 18:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Jeg er lut lei jenter og vektproblematikk! Elsk dere selv så blir dere elsket tilbake, uansett vekt...det er sjarm som gjelder, når skal dere fatte dette???
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Lør 08 Mai 2004, 22:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Jeg har vel egentlig ingen grunn til å ikke være fornøyd og stolt av meg selv. Er man intet umenneske, så er man det ikke Guds gave til kvinnen er jeg naturligvis ikke, men det hender da at noen liker meg litt allikevel.
|
Skrevet: Lør 08 Mai 2004, 23:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Hihi, kom akkurat på hva topicen til denne tråden burde vært: Jenter, Glahn og vekt
"Glahn lærer jentene selvfølelse og egenforståelse"
*le seg skakk*
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 00:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
QIQrrr skrev: | Jeg er lut lei jenter og vektproblematikk! Elsk dere selv så blir dere elsket tilbake, uansett vekt...det er sjarm som gjelder, når skal dere fatte dette??? |
Er du lei det, så kansje ikke så lurt å lese her da?
Tror det må en del til for at jenter skal fatte det, forventningene som verden stiller må vekk blandt annet.
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 01:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Hahahah! Jeg veide meg i sta, på ny og korrekt innstilt vekt: 56 kg
Begynner nesten å bli fornøyd nå vet jeg
(NÃ¥ synes jeg at jeg var flink jeg!!)
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 13:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
For fandens bestemor, jeg blir så hissig og provosert og frustrert og LEI MEG når jeg hører jenter som kommer inn i str. S eller XS (eller M, for den saks skyld), klage over at de er feite og overvektige, når jeg selv hadde vært godt fornøyd med å passe inn i en L.
Argh!
Takk skal alle slike jenter fanden meg ha, for at de får meg til å føle meg som den største potetsekken som noen gang har trillet rundt på denne kloden. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 14:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Alt er relativt..
Jeg er ikke fornøyd med kroppen min. Det har ingenting med vekta å gjøre! Jeg er ikke tykk. Slik tror jeg mange har det.
Vekt eller kles størrelser trenger ikke si særlig mye om hvordan kropp man har, eller om man er pen eller ikke.
Men tross at jeg ofte er kritisk og selvdestruktiv mener jeg at det peneste, det jeg tiltrekkes mest av, er hverken kropp, vekt eller utseende. Det er sjarm! Ingenting kan gjøre en person penere enn sjarm 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 16:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Mareth skrev: | Hihi, kom akkurat på hva topicen til denne tråden burde vært: Jenter, Glahn og vekt
"Glahn lærer jentene selvfølelse og egenforståelse"
*le seg skakk* |
Hehe
Jeg har egentlig aldri helt skjønt hvorfor folk virker så... "fremmedgjorte" overfor seg selv og hvordan de ser ut, hvordan kroppene deres er. Har aldri helt klart det der - kjenner nok meg selv litt for godt til det.
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 19:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Jeg må innrømme at jeg blir provosert av kommentarer som "herregud... hvis du er 170 cm og veier 55 kilo da er du faen meg anorektisk!!! " eller andre ting jeg har hørt gjenom livet feks. som "du er jo så tynn", Du må spise mer....bla bla bla. Selv har jeg en ganske spinkel benbygning. Jeg 1.68 og veier rundt 52 kg, noe jeg har gjort de seneste 10 årene. Og sånne kommentarer har jeg fått høre hele livet. Jeg er så dritt lei av att folk antar at da må det være noe galt med deg. Jeg verken har eller har hatt spiseforstyrrelser noen gang. Jeg kan proppe i meg hva jeg vil, det har absolutt ingen nytte what so ever i forhold til å legge på seg. Tenk heller på hva faktisk sånne kommentarer gjør med selvtilliten til folk. Jeg for min del syns det er akkurat like kjipt å få høre "du er sååå tynn", (noe de fleste legger trykk på) som å si "du er lite feit à !"
Og forøvrig så går jeg aldri rundt og klager over vekta mi, jeg er fornøyd, skulle bare ønske andre kunne slutte å bry seg.
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 22:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Ligger man stabilt på et vektnivå samtidig som man spiser normalt og ikke tenker på at man bør gå ned noen kilo, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan overleve med å veie litt under "normalen."
Det er først når folk er i en slik lettvektsklasse og normalhøyde og samtidig mener de er feite, at jeg blir forundret, irritert og bekymret. Så lenge man ikke aktivt arbeider for å holde seg nede på, eller komme under, den vekten man befinner seg på, bør alt være i sin skjønneste orden.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 23:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gabi
Varm i trøya

Ble Medlem: 09 Mai 2004 Innlegg: 71 Bosted: Oslo
|
Veronica, jeg helt enig i det du sier der. Nå har jeg vel aldri vært borti noen som har hatt slike seriøse problemer, ivertfall ikke åpenlyst. Så jeg vet vel ikke helt hvordan jeg hadde taklet det. Jeg kjenner folk i alle mulige vektklasser, men jeg har funnet ut at det er best å ungå å snakke om er vekt for man vet aldri hvordan folk reagerer. Det blir liksom bare feil. Så sant man ikke er hundre prosent trygg på vedkommende da. Nå har jeg riktignok en venninde som liker å klage over at hun er for feit, noe hun ikke er. Men hun er bare på fisketur og det er det. Så da bare jatter jeg med, "slapp av du er helt fin som du er". Men jeg tror kanskje det er mange jenter som faktisk liker å gjøre dette. Enten har de har et konstant behov om å få tilbakemelding på at de fremdeles er attraktive, eller så skal de kun hevde seg over en annen. Den siste er rett og slett kvalmt.
|
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 00:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
vel, det med jenter og vekt har vel veldig mye med selvbilde generlt å gjøre. Mange jenter er ofte ganske flinke til å gi hverandre dårlig selvtillit... det er domt. Jeg kjenner temmelig mange med alvolige spiseforstyrrelser, syns det er kjempe synd, men tror rett og slett det er noe alvorlig galt med selbildet generelt. det er ofte typisk flinke-jenter som lider av spiseforstyrrelser, jenter som er flink i alt, og skal ha alt perfekt. Tror kanskje det ahr noe med samfunnet generelt. Veldig mange miljøer blir det faktisk fokusert mye på jenter og utseendet...
vet ikke helt hvor jeg skulle med dette, men... måtte bare skrive det.
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Man 10 Mai 2004, 18:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
hihi.. jeg prøver å være litt skolelys, men gud hvor jeg gir faen i hvor mye jeg får i meg og hvor mye jeg veier.. jeg er fornøyd slik jeg er jeg!! dessuten blir bare typen min sur om jeg begynner å prate om for mye vekt osv..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 13:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
aniraC skrev: | hihi.. jeg prøver å være litt skolelys, men gud hvor jeg gir faen i hvor mye jeg får i meg og hvor mye jeg veier.. jeg er fornøyd slik jeg er jeg!! dessuten blir bare typen min sur om jeg begynner å prate om for mye vekt osv.. |
Det skjønner jeg godt, ingenting tar drepen på et forhold fortere enn en hysterisk jente som maser om vekt i tide og utide!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 16:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
normalt pleier fyren å svare tilbake "neida pus.. du er så pen så".. men min kjære svarer "jaja.. da får du bare å begynne å trene da".. hihi..
|
Skrevet: Tir 11 Mai 2004, 19:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Majane
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003 Innlegg: 671 Bosted: Frogner
|
hehe
Kult svar det da!
Man burde jo ikke bli sur av det, for kjæresten kritiserer jo ikke deg. Bare oppfordrer deg til å gjøre noe med det du klager over.
hehe
må huske den når venninner klager gitt! =)
hehe
|
_________________ When in danger
when in doubt
run in circles
scream and shout.
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 10:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
hehe.. ja den er kul.. men jeg har ikke orket å få rævva opp av soffaen enda da.. så jeg får vel heller bare klage litt mer, til jeg har energi nok til å reise meg !
|
Skrevet: Ons 12 Mai 2004, 16:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Manda
Främling

Ble Medlem: 18 Mai 2004 Innlegg: 5
|
jeg slet lenge med det å akseptere vekta mi. jeg veier ikke mer enn 53kg, og er 167 høy, men hadde en stund for meg at jeg var feit. det var av den enkle grunn at jeg hadde fått litt mage. nå har jeg et godt forhold til kroppen min, og er stolt av den! jeg tror jeg må ha lett beinbygging, for til tross for vekta ser jeg ikke ut som et vandrende skjellett...
|
Skrevet: Tir 18 Mai 2004, 16:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |