|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Ablegøyer er et artig ord
Jeg forbinder det med et eller annet artig..
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 09:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Abelgøyer Som VG og dagbladet er så fantastisk glad i å skrive når det er noe med Morten Abel 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 13:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Avisenes ordspill får meg til å klaske meg på panna ved flere anledninger. Gjerne på kafè så folk begynner å kikke rart på meg..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 13:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
Jeg liker å si kvakk! Latex er også et ord som ligger godt i munnen. Ellers er jo krokkodille et gøyalt ord 
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 16:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
mufk er kjempe god å si. sier det hver gang jeg er lei meg, da blir jeg nesten litt glad:) vet ikke helt hva det betyr, men....
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 16:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
mufc = manchester united football club
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 20:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ennasus
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 1396 Bosted: København
|
*ler*
-Er forresten enig i at furukongle er et bra ord.
|
_________________ "Du skal ikke vente på inspiration. Du skal gå på jagt efter den med en kølle". Jack London
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 21:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
plakat, paklat, klapat osv. Jeg har en lei tendens når det gjelder faleteil. Blir mye gøy utav det, noe som desverre fører til at de faleteilede orda forblir i vokabularet mitt 
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 21:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

|
futhark - hehe, vikingene kunne, de oxo (okej da, så var det ikke vikingene som kom opp med navnet men de fikla uansett med det alfabetet. morro er det vaffal)
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 22:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
jaggu... Arbeidshefte er et ikke flott ord, men et rart ord, og kommer sannsynligvis til å ha en meget spesiell betydning for meg rsten av lvet mitt. Kanskje blir det noe positivt. derfor nevner jeg det her.
|
Skrevet: Søn 09 Mai 2004, 22:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Floskel er også et umåtelig gøyalt ord. Floskel, floskel, floskel.
|
- Tom Waits
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 15:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
SØPPELFUNK!!!!
Det satt jeg og skrattet over ganske lenge i sta!! Hihi, nok et ord som oppstod av en trykkleif, men det er bare festlig 
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 21:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Junkfunk.. Skal vi starte eget band, som spiller nettopp...søppelfunk?
|
- Tom Waits
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 22:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg er med jeg. Junkfunk var et kult ord og da Men nå har vi jo funnet opp hvert vårt kule ord som betyr det samme. det er jo genialt. Kommer forresten ikke over ordet genialt 
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 22:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

|
Nei, det er jo ganske...genialt.
|
- Tom Waits
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 22:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Orestes er forresten et ok ord. En sang av A perfect sircle heter det. Og jeg har blitt hekta. Aner ikke hva det betyr da men. 
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 22:07 Sist endret av Voon den Lør 22 Mai 2004, 22:14, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

|
Genialt er hjørnesteinen i min artikulasjon. Genialere enn genialt kan du lete lenge etter. Eneste er at håndskriften min til tider kan tydes genitalt.. 
|
Skrevet: Lør 22 Mai 2004, 22:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
ok. her er et ord fra marshallesisk, et spraak som snakkes paa Marshall oeyene i Polynesia;
dette blir litt saann kvasifonetisk skrift siden IPA-fonter ikke er stoettet her (!!):
[ sega:nelajbikhehozho ]
Dette er et verb, som i foelge ene professoren min (han har studert spraaket i 20 aar) paa engelsk betyr;
"to slap a flying fish on its back fin with a paddle ore on a moonlit night"
en av mine favorittord... hihi..
Det er forresten utbredt i polynesiske spraak med forskjellige tallord utifra tingene man teller. Man kan f.eks. ikke si en, to, tre, uten at man refererer til hva man teller. Det finnes kategorier som hele kokosnoetter, aapne kokosnoetter, levende fisk, doed fisk, etc etc.
Saa det er ikke bare bare aa laere seg aa telle til hundre!!
|
Skrevet: Lør 19 Jun 2004, 07:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
| Mareth skrev: | Orestes er forresten et ok ord. En sang av A perfect sircle heter det. Og jeg har blitt hekta. Aner ikke hva det betyr da men.  |
Orestes er vel mest kjent som tittelen paa boken til Euripedes.
I gresk mytologi var Orestes bror av Electra og soenn av Agamemnon og Clytemnestra. Da faren kom tilbake fra Trojan-krigene ble han drept av Clytemnestra og hennes nye elsker. Orestes gikk da i eksil og sverget paa aa hevne drapet paa sin far, noe han utfoerte sammen med soestern. Men han ble i etterkant forfulgt or av Erinyes inntil han soekte tilgivelse hos Aeropagus i Aten.

|
Skrevet: Lør 19 Jun 2004, 07:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
det er så heftig med folk som deg som kan masse mytologi.
det beste ordet er tamtatei. det er universalt bra 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Lør 19 Jun 2004, 19:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |