DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Aldersforskjell (2)
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 3 av 6 [112 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Av Innlegg
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg repeterer det jeg har sagt 100 ganger jeg.. det er noe annet om fyren er 80 og dama 60.. enn om jenta er 14 og typen 34.. *urgh*
da er det ikke snakk om å "kjenne til situasjonen" ass.. urk

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 14:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
aniraC skrev:
jeg repeterer det jeg har sagt 100 ganger jeg.. det er noe annet om fyren er 80 og dama 60.. enn om jenta er 14 og typen 34.. *urgh*

Helt og holdent enig!

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 15:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Apropos, fortellingen om indianerpiken Pocahontas og John Smith er basert på en sann historie.. Noe som gikk litt tapt i de mange romantiske fremstillingene er at Pocahontas var 11år og Smith var 42..

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 19:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Eyden skrev:
Apropos, fortellingen om indianerpiken Pocahontas og John Smith er basert på en sann historie.. Noe som gikk litt tapt i de mange romantiske fremstillingene er at Pocahontas var 11år og Smith var 42..
ROFL!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 07:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Så Smith var egentlig bare en middelaldrende gris, og hele greia var ikke så romantisk likevel?

Lurer på åssen disneyfilmen hadde vært jeg Razz ..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 07 Mai 2004, 20:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
aniraC skrev:

er det fremdeles galt om jenta er 17 og fyren 39?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 08:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Jeg syns ikke det er fullt så ille, men allikavæl er det ille. Syns man kan finne kjærester som er litt mer jevnaldrende. Ofte har man mye mer til felles da også. Og jeg syns forholdet virker mye mer "sunnere" da. Men det er min mening.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 09:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jo eldre man blir, jo mer jevnes aldersforskjeller seg ut. Det er rett og slett fordi du utvikler deg mest som person frem til du er 18-20 år. Etter det går det saktere, og du vil ikke forandre deg så voldsomt mer.
Selvfølgelig får man flere erfariner! Men om en på 20 blir sammen med en på 33 år er jo ikke det særlig ille. Eller om en på 40 er sammen med en på 53, osv. Men forskjellen på en 10 åring og en 23 åring er alt for stor! 10 åringen er et barn, og 23 åringen er voksen. Så enkelt er det for meg i hvertfall.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 11:23
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Man utvikler seg ikke så voldsomt mye mer etter 20?
VÃ¥s.
Jeg vet - av erfaring Wink
Det er utrolig hvor mye mer som fortsetter å skje etter fylte 20, og hvordan livet endrer seg. Selv er jeg 26 og etterhvert ganske klar for fast jobb, eget sted å bo, gjeld til oppover øra og en ganske fast tilværelse. Svært mange 20åringer derimot, er bare såvidt igang med høyere utdanning, bor gjerne hjemme eller flytter fra hybel til hybel. Et liv og et ståsted som er helt annerledes.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 11:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Psykologene sier at din personlighet er ferdig utviklet melleom 15-20 år. Og jeg skrev at man selvfølgelig får flere erfaringer! Påenget mitt er at de forandringene du går igjennom frem til du blir 18-20 år er mye større, og skjer over kortere tid, enn de du får senere. Skjønner?

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:04
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Psykologene sier mye rart, de. Er ikke lett å finne enighet innenfor det fagområdet Wink
Og jeg kan ikke se at erfaringene mine fra 18-20 var større eller flere enn de jeg har hatt fra 20-26. Snarere tvert imot. 18-20 var bare begynnelsen.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:12
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Poenget er vel det at man er mye mer moden når man er 20 år en når man er 10. Fordi man når man er 10 år er ett barn, mens når men er 20 og 30 er begge så og si voksne. Men er også mye mer sikket til å ta viktige avgjørelser.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:14
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Tror det er et mye bedre poeng, ja.
Barn er nettopp det - barn. De er ikke selvstendige personer på samme måte som voksne. Nå er ikke alle voksne så voldsomt "voksne" at det gjør noe heller, men de er i hvertfall i utgangspunktet bedre i stand til å være selvstendige personer. Selv om de ikke alltid klarer det.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:17
Ennasus
l33t
l33t

Jeg har kanskje ikke uttrykket meg tydelig nok.. *Sukk* Alle ser ut til å missforstå! *Gi opp*

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:18
Ronja

sannepus skrev:
Jeg har kanskje ikke uttrykket meg tydelig nok.. *Sukk* Alle ser ut til å missforstå! *Gi opp*

Venn deg til det, folk har veldig lett for det her, men jeg har oppfattet poenget ditt. Jeg er enig også.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:21
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ingen grunn til å gi opp - synes vi sammen har klart å få fram et godt poeng, jeg. At voksne, selv om de nok fortsetter å modnes og forandrer seg også etter fylte 20, i utgangspunktet er mye bedre utstyrt for å takle et voksent liv enn det barn er. Barn er vanligvis ikke i stand til å klare det, voksne har ihvertfall muligheten.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:22
Ronja

Glahn skrev:
Ingen grunn til å gi opp - synes vi sammen har klart å få fram et godt poeng, jeg. At voksne, selv om de nok fortsetter å modnes og forandrer seg også etter fylte 20, i utgangspunktet er mye bedre utstyrt for å takle et voksent liv enn det barn er. Barn er vanligvis ikke i stand til å klare det, voksne har ihvertfall muligheten.

Tror grunnen til at hun ville gi opp var at diskusjoen ente opp med noe hel annet enn det som var meningen.

Men nå har vi i alle fall kommet frem til en fornuftig konklusjon.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:25
aniraC
Moderator
Moderator

sharee skrev:
aniraC skrev:

er det fremdeles galt om jenta er 17 og fyren 39?

tjah.. syntes det er ekkelt jeg.. jeg på 18 år kunne ALDRI ha tenkt meg å være sammen med en fyr på 39.. han er jo i et heeelt annet stadie i livet enn meg!!

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Once again... Sier IKKE at det er helt greit om voksne folk driver på med unger. Det er pedofili og den største dritten noen kan finne på å gjøre. Men, om begge partene er over myndig alder er det ingen andre som har noe de skulle ha sagt. Det er deres egen sak hva de velger å gjøre. Om jeg skulle velge å bli i lag med en femtiåring, er det min egen sak, og om noen mener de har rett til å dømme meg eller han for det, vil jeg ganske enkelt be dem reise til ***

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 13 Mai 2004, 11:23
aniraC
Moderator
Moderator

uff da? jeg hadde tatt imot litt pepper om jeg hadde knullet på en på 39 år ass.. *urk*

InnleggSkrevet: Tor 13 Mai 2004, 19:09
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 3 av 6 [112 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet