|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Jeg greide å holde opp med å røyke i åtte måneder en gang (tåpelig at jeg begynte igjen)...og i den perioden syntes også jeg at det stinket av røykere så jeg skjønner hva dere mener. En annen ting som skjedde da jeg var røykfri var at all mat smakte dobbelt så godt, helt utrolig hvor mye man bedøver smakssansene hvis man røyker. Tror jeg skal sjekke ut den anti-røykepillen...noen som vet hva den heter?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Når spør jeg, men jeg påstår ikke, er det egoistisk å røyke?
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Nei det vil jeg ikke si, for min del er det en last jeg gjerne skulle vært foruten og som det er særdeles vanskelig å bli kvitt...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 12:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
mamma brukte den pillen for et par år siden og takler ikke røyk lengre.. og hun hadde røykt i 20-25 år...
Personlig festrøykte jeg litt i en periode.. men jeg ble så utrolig dårlig dagen derpå at jeg gadd ikke mer.. dessuten er det bare teit å røyke.. har nektet min kjære å festrøyke også.. men han får lov til å ta en sigar i ny og ne.. (dvs, han røyker bare sigar noen får ganger i året..)
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 13:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Hva heter pillen???
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 14:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Huuuusker ikke.. men jeg tror det begynner på z.. 
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 14:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

|
Vel, jeg får konsultere legen min ved leilighet...
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 14:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
er faktisk en slags antidepressiva.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 14:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JeltZ
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 105 Bosted: nei
|
jeg røyker ikke fordi jeg rett og slett ikke ser poenget også har jeg masse penger til andre ting istede 
|
_________________ Pass deg, jeg biter!
-------------------------------------------------------------------
The mind is like a parachute, it only works when its open.
-Ukjent
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 15:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
knuta
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Apr 2004 Innlegg: 60 Bosted: Trondheim
|
| Veronica skrev: | | Og i tillegg til at det lukter vondt og setter stank i hud, hår og klær, har jeg i de siste fem årene blitt så følsom for det, at det rett og slett gir meg fysisk ubehag, som pusteproblemer, kvalme og svie i øynene. Huff. Fæle, ekle, kostbare greier. |
Jeg synes også røyklukt er skikkelig ubehagelig. Hvis jeg av en eller annen grunn må oppholde meg i nærheten av røykere plasserer jeg meg alltid så vinden blåser svineriet bort fra meg. Hvis jeg bare passerer dem holder jeg bare pusten til jeg er på betryggende avstand. Utesteder er jeg aldri på, men det er uansett ikke noe stort tap, siden jeg ikke drikker heller.
Jeg har for øvrig ingen problemer med andre lukter mange finner frastøtende (for eksempel jorder med fersk naturgjødsel på), men tobakk, det er æsj.
| Veronica skrev: | | Jeg kan ha mange preferanser ang. en evt. kjæreste jeg en gang skulle komme til å få, men det eneste kravet jeg aldri vil være fleksibel på, er at han ikke røyker. |
Helt enig, sånn bortsett fra at det bør være en jente i mitt tilfelle ;-)
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 15:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Jeg røyker ikke, har aldri prøvd og har ikke planer om heller.
Hvorfor? Det er tusen grunner (mange allerede nevnt) for å ikke gjøre det. Ser ikke noen grunn til at jeg skulle gjort det.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 15:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
Aldri røyka, ingen av mine gode venninner røyker heller. Kjenner flere som gjør det, men har aldri sett noen grunn til å gjøre det selv. Gidder ikke ramse opp grunner, de fleste er vel allerede nevnt...
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 15:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
Re: Røyk!
| Tittan skrev: | Røyker du?
Hvorfor begynte du?
Hvor mange om dagen?
Hvilket merke?
Har du sluttet?
Hvorfor?
Hvor lenge er det siden? |
Ja, jeg røyker. På femte året tror jeg.
Prøvde først simpelthen fordi jeg hadde lyst til å prøve.
Tja, i det siste har det blitt mindre, fordi jeg er blakk. Vanligvis ca. 10. I påska ble det 20. Rett etter påska var det ca 15.
Vanligvis Prince Mild. Gikk en periode over til vanlig Prince, men gikk tilbake da jeg ble forkjølet og fikk vondt i halsen. Innbiller meg at det hjelper.
Ja, jeg sluttet sist vinter fordi jeg ville spare penger etc. Varte et par måneder, faktisk.
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 16:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
turin
Främling

Ble Medlem: 30 Apr 2004 Innlegg: 23
|
Savner et alternativ for oss som røyker en sjelden gang i blant. Det er jo en viss forskjell på å hygge seg meg litt tobakk i lystig lag, og å røyke 40 om dagen. Er man en "røyker" hvis man er i førstnevnte kategori?
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
| turin skrev: | | Er man en "røyker" hvis man er i førstnevnte kategori? |
Ja.
Enten så røyker man, eller så gjør man det ikke, uansett hvor ofte.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
| Veronica skrev: | | turin skrev: | | Er man en "røyker" hvis man er i førstnevnte kategori? |
Ja.
Enten så røyker man, eller så gjør man det ikke, uansett hvor ofte. |
50% sjanse for å være røyker altså! 
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
turin
Främling

|
| Veronica skrev: |
|
Vi har forskjellige ord for å beskrive dem som tar et glass vin til maten hver julaften og dem som sitter i rennesteinen og drikker rødsprit hver dag. Det blir ikke helt dekkende å si at begge "drikker".
På samme måte er det forskjell på å "røyke" og på å være avhengig av nikotin. Men hvis jeg forteller noen at jeg røyker, vil de aller fleste forbinde det med nikotinavhengighet.
Er man en røyker hvis man tok et trekk av en sigar på nyttårsaften for 15 år siden? 
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
| turin skrev: | | Veronica skrev: |
| Er man en røyker hvis man tok et trekk av en sigar på nyttårsaften for 15 år siden?  |
Hvis det er 15 år siden vil jeg si at vedkommende har sluttet 
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Spørsmålet er vel ikke om man "er en røyker," men om man røyker, som i verbet å røyke.
Hvis man tok et trekk av en sigar på nyttårsaften for 15 år siden, røyker man jo ikke, ettersom spørsmålet er formulert i nåtid.
Og i analogien din kan man godt si at begge drikker.
Man kan selvfølgelig lage grader, men hvem gidder?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
turin
Främling

|
| Tittan skrev: |
Hvis det er 15 år siden vil jeg si at vedkommende har sluttet  |
Men da sier vi det slik at jeg slutter å røyke etter hver anledning hvor jeg har benyttet tobakksprodukter, slik at jeg ikke er "en røyker" før neste gang jeg begynner. 
|
Skrevet: Tir 04 Mai 2004, 17:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |