|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Festis
Gjest
|
Legning
Jeg tror alle dyr har evnen til å elske et annet individ uavhengig av kjønn.
Her er det viktig at man skiller mellom formerings innstinkt og kjærlighet.Flere dyrearter formerer seg med ett individ av motsatt kjønn, mens de har et fast forhold til et individ av samme kjønn, (hvor man har sex for kosens skyld).
Når det kommer til mennesker så er de så påvirket av sitt kristne samfunn at de bevisst eller ubevisst undertrykker de følelsene som måtte komme for personer av samme kjønn.
Personlig synes jeg det virker rart at en persons fysikk skal avgjøre om man kan elske vedkommende. Men alikevel sier menneskenne at man ikke skal dømme etter det ytre..
Det finnes bare en legning, kjærlighet
|
Skrevet: Tor 10 Okt 2002, 13:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Re: Legning
Enig.
Kan ikke se noen som helst logisk grunn til at forelskelse og kjærlighet skal være bundet av kjønn. På den annnen side, kan jeg egentlig ikke se noen som tyder på at begge disse evnene skal være noe annet enn tillærte, og derav formet av (for oss) den kristendommen som har vært her i landet i tusen-og-noen år.
|
Skrevet: Tor 10 Okt 2002, 19:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
*swosh* - dere har egentlig rett, begge to
|
Skrevet: Lør 12 Okt 2002, 19:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
furrball
Gjest
|
Din legning skal aldri bestemmes ut ifra ditt kjønn.. å elske noen er likt uansett hva.. å leve med en kvinne eller leve med en mann er ingn forskjell.. det er dine følelser som betyr noe! hvorfor skal noen bestemme at du ikke kan like noen av samme kjønn? det er ikke noe du kan bestemme engang.. man er født slik! kirka kan si hva de vil.. de snakker om at i jultia må vi ta vare på alle rundt oss,men samtidig nekter de prester å få jobb fordi de er homofile.. slik skal det ikke være!! lev ditt eget liv å la aldri noen styre det for deg.. power to the people
|
Skrevet: Ons 22 Jan 2003, 21:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
FauSt_
Varm i trøya

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 56 Bosted: Sykkylven/Ã…lesund
|
Vel, å nekte homofile prester jobb er vel ikke så mye en rasjonell avgjørelse som det er en kristen en. Mener å ha lest ett eller annet sted i bibelen at "du skal ikke ligge med en mann som du ligger med din kone, thi det er en vederstyggelighet". Om det står forbud i bibelen er det vel logisk med et forbud i kirka?
Når det er sagt er jeg ikke kristen og bryr meg stort sett ikke om hva prester gjør på i soverommet sitt sålenge det ikke involverer vold og/eller barn.
|
_________________ Truly great madness can not be achieved without significant intelligence.
Skrevet: Søn 16 Mar 2003, 15:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
thomas
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 125 Bosted: Flekkefjord
|
Jeg kunne kastet meg inn i denne diskusjonen, men da jeg føler at jeg ikke har nok kunnskaper om det (????), velger jeg å la være. 
|
_________________ Coditus Ergo Sum
0x4c796b6b656e206572207374656172696e6c7973206f6720656e206b616c64206d756e6e2e
Skrevet: Søn 16 Mar 2003, 15:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: