|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
subjektiv/objektiv holdninger
Jeg var på fest i går. Var ikke så veldig morsomt, men greit nok.
uansett, begynte ei som var i russebilen å klage på svartinger selv om egentlig er ho ikke rasist tror jeg.
En gutt kaster øl på bilen og det blir ett bittelite merke.
Da skulle vi plutselig finne han igjen og plage han.
ikke fest:
Svart russen heiv bøtter med vann på noen jenter i klassa. Det kom og vann inni bilen og på høytaleren.
Det første de tenkte på, spesielt ho ene var å ta hevn. Ho sa de "trur dem er så tøffe" osv.
Alt dette er følelser jeg ikke har. Jeg klarer ikke føle, og ialefall ikke utføre følelsen om jeg ikke syns det er riktig.
JEg er liksom alltid "snill" og det er iriterende for jeg blir en gledesdreper, og det er så tungvindt å ta stilling til ting. Jeg må tenke om det er riktig først.
Kan det ha noe med å gjøre at jeg er litt ulykkelig? at jeg er "snill" pga redd for konsekvenser og er utrygg? Att snillheten er for å føle meg trygg elns?
At jeg kan tjene mye på vennskap med andre, men de som alerede er ovenpå tar det for gitt, og trenger ikke tenke så mye på andre?
er foresten snart 21. de andre er 18-19. skulle ikke være forskjell pga det.
|
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 20:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg vil neppe påstå at noen forumbrukere kan gi deg noe konstruktiv hjelp med dine følelsesmessige stridigheter. (Dessuten er vel dette forumet strengt tatt ikke en "Spør tante Klara"-spalte, heller. )Tør jeg anbefale at du kanskje snakker om dine personlige problemer med noen som er kvalifisert til å hjelpe deg?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 21:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
mulig du har rett i det.
|
Skrevet: Lør 01 Mai 2004, 21:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Nja, ganske uenig der med dere 2 andre. Forum er til tider genialt om man vil snakke om sine personlige stidelser fordi det er så mye forskjellige folk der og om amn ikke syns det er på sin plass kan man vel bare ignorere det? *kremt kremt*
uansett,om du er russ, syns jeg du har en flott holdning. det er slitsom med russ,for å ta et eksempel,somer så veldig hevngjerrige og ikke har noe selvironi på det de gjør selv, men får kjempereaksjoner på de som tar igjen. jeg tror ikke du er en altfor snill person,ikke vondt ment, men at heller er mer sikker på egne holdninger og har kanskje en litt bedre selvinnsikt enn de du satt sammen med.. at du ikke vil ta hevn ville ihvertfall jeg sett på som at du er mer moden enn dem.. hevn er som oftest bare teit,hvorfor bry seg liksom.. utretter ingenting.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 00:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
ja må lage en avstemning da. Jeg har ikke noe imot at folk skravler, jeg oppfordrer de til å gjøre det på hw.no. (skravle tråd der)
Der og har jeg bedt om råd.
Fikk ett dårlig råd og. Så om jeg bastant skulle gjøre det jeg blir råda til vil jo det være dumt. Og mer alvorlige ting som om jeg faktisk seriøst vurderte selvmord og slik, vil kanskje ikke dette være beste plassen.
Men de tingene jeg nevner er ikke så alvorlige, og jeg spør jo bare hvordan folk tenker ikke hva jeg skal gjøre.
Uansett høres det fornuftig ut Tristan_Tiltold
|
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 09:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Tristan_Tiltold skrev: | Nja, ganske uenig der med dere 2 andre. Forum er til tider genialt om man vil snakke om sine personlige stidelser fordi det er så mye forskjellige folk der og om amn ikke syns det er på sin plass kan man vel bare ignorere det? *kremt kremt*
|
Da kan det heller opprettes et "jeg trenger hjelp med mine personlige problemer"-underforum.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 02 Mai 2004, 13:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
eller en "hva er egentlig personlige problemer, det er verden som har problemer, ikke jeg"-tråd på filosofigreine!
|
Skrevet: Man 03 Mai 2004, 11:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |