|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
"De er som skapt for hverandre"
Tror dere noe på at det fins mennesker som er forutbestemte for hverandre?
Jeg tror ikke at jeg tror på akkurat det. Men jeg skjønner hvorfor mange tror, eller vil tro det; det fins mennesker som er så like og passer så godt sammen og de liker (elsker?) hverandre fra første øyeblikk, osv osv.
Dessuten må man jo føle seg mye tryggere hvis man klarer å tro på at det fins en der ute, en som er til bare for deg, og at du er til for denne personen, og at skjebnen vil føre dere sammen. (Dette ble fryktelig klisjébefengt, men klarte ikke å formulere meg på noen bedre måte akkurat nå)
Men, either way, om det er skjebne eller tilfeldigheter eller noe annet som fører to slike mennesker sammen, så betyr ikke det at de bare kan lene seg tilbake og se på fra sidelinja. Man må allikevel engasjere seg, til tider kjempe, sloss med nebb og klør for at det skal funke. Man kan ikke stole på at skjebne/tilfeldigheter skal fikse alt: Det har ført dem sammen, hva mer kan man kreve?
Og det er klart man kan begå feil. Alle kan gjøre det. Det vil alltid fins fristelser, og noe som virker som en enklere løsning... Men selv om man har såkalte svake øyeblikk, må det da gå an å innrømme feil, legge det bak seg, og gå videre (eller tilbake, kommer an på hvordan du ser på det)?
Har vi virkelig kommet dit at vi må ha alt servert på sølvfat, at den minste motgang knuser våre største, vakreste drømmer?
Forbannet være filmer og bøker og historier som får oss til å tro (...eller ville tro) at kjærlighet er uovervinnelig; som forteller om hvordan to mennesker, etter å ha truffet hverandre kanskje ikke mer enn én eller to ganger, vet at de ikke vil ha noen andre en hverandre; og selv om omstendighetene kanskje ikke lar dem være sammen med det første, holder de kontakten, og følelsene dør ikke, men blir heller sterkere. Og de vet begge hva de vil, og er trygge på at den andre vil det samme, og man er tro mot sitt ord og sine følelser (sitt hjerte om du vil) og til slutt går drømmen i oppfyllelse.
Hvis man virker som den eneste som er villig til å kjempe for sine drømmer og man derfor vet at de aldri vil gå i oppfyllelse... Burde man drømme mer og håpe at drømmen tar deg med dit du vil, eller be om at du aldri mer skal trenge å drømme og dermed slippe og bli påmint hvordan ting kunne ha vært, hvis alt bare hadde vært litt annerledes?
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Ons 28 Apr 2004, 21:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
ooh...kom på et artig sitat jeg leste et eller annet sted;
"I'm WAITING for mr Right. Meanwhile, I'm having a real good time with all the wrong ones..."
Sorry min off-topic-het...
Men...jo...jeg tror på sånn Meant-to-be-kjærlighet. Er født håpløs romantiker. Så får jeg heller bli skuffet hvis det skulle vise seg å være feil..
|
Skrevet: Ons 28 Apr 2004, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
At det finnes mennesker som er skapt for hverandre har jo faktisk et religiøst preg over seg.
Det er også veldig praktisk. Hadde det ikke vært for troen på dette, hadde ikke folk holdt ut sammen. Den romantiske drømmen tvinger oss sammen.
Jeg tror ikke på sånt noe. Det er en fantasi, og fantasier er noe alle har og trenger, bortsett fra meg 
|
Skrevet: Ons 28 Apr 2004, 22:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg tror ikke mennesker er forutbestemt for hverandre, men jeg tror at valg vi tar i livet fører oss sammen... jeg har funnet mannen i mitt liv.. og jeg er egentlig håpløs romantiker, men når jeg ser tilbake så er det valg jeg har tatt, ofte veldig tilfeldige valg, som har ført meg hit jeg er i dag.. men de som tror på skjebnen vil vl kanskje si at det var meningen at jeg skulle ta de valgene slik at vi kunne møtes.. men da føler jeg at jeg må velge, enten kan jeg tro på skjebnen at vi er meant-to-be, eller så kan jeg tro på at jeg har fri vilje.. da velger jeg å tro at jeg har fri vilje.. jah..
Likevel vil jeg si at allerede første gang jeg møtte min kjære merket jeg at det var noe spesielt med han.. etterhvert som jeg møtte han flere ganger så visste jeg at han bare måtte jeg ha.. og jeg er glad for at jeg har tatt de valgene jeg har tatt!
og livet er ikke en dans på roser.. det er viktig å huske også i et forhold..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Ons 28 Apr 2004, 23:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det heter tross alt i gode og i onde dager, og det er ikke nødvendigvis lett eller enkelt å gjennomføre. Snarere tvert imot.
Nei, jeg tar heller alt det gode jeg kan få, gir det jeg kan gi, og er fornøyd med det, gleder meg over det. Så ekstremt deprimert har jeg ingen grunn til å være, selv om jeg av og til kan klage jeg og.
Jeg tror ikke folk er forutbestemte for hverandre, men jeg tror at folk kan tilfeldigvis passe ekstremt godt sammen.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 00:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Er ikke så veldig lenge siden jeg ga opp "den rette"-konseptet. Etter en del år her på denne planeten fant jeg ut at den rette for meg like godt kan være den rette for noen andre også..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 00:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
jeg tror ikke på noe slikt. Men av og til må man bare glemme å være objektiv og logisk. Ser du stort på kjærligheten blir det sikkert stort og.
Hvilken anen tråd skreiv jeg det igjen?
|
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 08:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Et eller annet sted der ute finnes det en person (muligens flere) som er helt riktig for meg. Og når jeg finner ham, vet jeg det. Det betyr ikke at jeg ikke har tenkt å jobbe for det, men det betyr at jeg har tro på at selv mitt kjærlighetsliv vil ordne seg til slutt. Og det er en bra tro å ha.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 12:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
og Heia deg for det!
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 12:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg har liksom ingen ordentlig formening om hvem og hva og hvilke kriterier som utgjør: DEN RETTE.. så da.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 12:48 Sist endret av Voon den Tor 23 Feb 2006, 03:13, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg tror det egentlig finnes mange som kan være den rett, men når du har funnet han og elsker han er han den enste rette, vis noen sjønner hva jeg mener..
|
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 12:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Problemet mange opplever når de går inn i et par-forhold er at de blir uenige om ting. Det er da man virkelig ser om man er ment for hverandre eller ikke. Personer som ikke er ment for hverandre, går hver sin vei, gjerne i sinne. Personer som er ment for hverandre, går sammen og prøver å snakke ut om problemene.
|
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 13:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Tittan skrev: | Problemet mange opplever når de går inn i et par-forhold er at de blir uenige om ting. Det er da man virkelig ser om man er ment for hverandre eller ikke. Personer som ikke er ment for hverandre, går hver sin vei, gjerne i sinne. Personer som er ment for hverandre, går sammen og prøver å snakke ut om problemene. |
Jess, å det virker, i alle fall for meg.. Så kansje jeg har funnet den rette da.
|
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 13:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Det skal du ikke se bort i fra 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 14:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Ronja skrev: | .. SÃ¥ kansje jeg har funnet den rette da. |
Mareth skrev: | Det skal du ikke se bort i fra  |

|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 29 Apr 2004, 14:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Det å finne den rette, vil i praksis si at du har kommet frem til et kompromiss mellom lengselen etter å vente på noen bedre, og lengselen etter tryggheten over å ha funnet noen!
SÃ¥nn er livet.
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 10:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Terning skrev: | Det å finne den rette, vil i praksis si at du har kommet frem til et kompromiss mellom lengselen etter å vente på noen bedre, og lengselen etter tryggheten over å ha funnet noen!
SÃ¥nn er livet. |
Oksebæsj.
SÃ¥nn er ikke livet mitt, i alle fall.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 13:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

|
Syns jeg traff spikeren rett på hodet for en gangs skyld jeg 
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 13:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Terning skrev: | Det å finne den rette, vil i praksis si at du har kommet frem til et kompromiss mellom lengselen etter å vente på noen bedre, og lengselen etter tryggheten over å ha funnet noen!
SÃ¥nn er livet. |
Må si meg enig med Vero her: Oksebæsj!
Jeg føler ikke at jeg har inngått noe kompromiss i det hele tatt, og allikevel føler jeg at hun jeg har funnet er "den rette" for meg.
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 13:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Den rette
Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror kjærligheten er noe uorganisert.
Jeg tror ikke det finnes bare ett eneste menneske der ute som passer
for meg, og at alle andre vil gjøre meg ulykkelig. Men jeg tror på ekte
kjærlighet, på å elske hverandre.
Men...
Varer det evig?
Det føles jo sånn.
En går rundt og kjenner at en elsker noen, og at det vil vare hele livet.
Men plutselig en dag... så er det over.
Hva er meningen med det?
Når sånne ting skjer inni meg, lurer jeg på om det er en misforståelse at
vi skal finne oss ett menneske, og holde oss til det.
Kanskje har jeg en sjelevenn der ute.
Kanskje ikke.
Den eneste veilederen jeg virkelig har er mine egne følelser,
og de gjør det sannelig ikke enkelt for en stakkar!
|
Skrevet: Fre 30 Apr 2004, 14:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |