|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004 Innlegg: 263 Bosted: litt sånn overalt
|
tid....
fant en gang et regnestykke med sekunder opphøyd i andre(sekund^2), hvordan kan det gå ann? når man ganger er jo det kvaderatisk... men tid går jo kun framover? ikke sant? hvordan kan tid gå bortover?
|
_________________ Jeg liker pizza, liker du pizza?
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 16:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Stykket var nok satt opp slik fordi det var en del av et større uttrykk. Akselerasjon, feks har benevningen X m/s^2 fordi det beskriver en fartsøkning på X m/s pr sekund som går.
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 16:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

|
æh.... vet ikke om jeg tok den... men ok... det får gå... igrunn egentlig ganske morsomt å gå rundt å lure på det....
|
pizza på norsk er pizza, pizza på engelsk er pizza, pizza på svensk er pizza. men pizza på nynorsk er KJØTTLEFSE:)
Skrevet: Søn 25 Apr 2004, 20:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
m/s^2 - m/s er fart, altså en måleenhet, når man legger til /s så får man hvor mye farta øker pr sekund.
men de fleste litt 'ville' benevninger kommer i forbindelse med konstanter. Da ser de ofte helt på trynet ut (som A/V^2 - Amper/ Volt^2), som ikke gir noen fysisk mening, men som sett i en sammenheng er fornuftige.
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 08:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
desmodus
SteinHakkeToillat

|
oioioioi.. veldig masse matte her...
|
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 17:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |