DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
bør menneskeheten snart opphøre?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [42 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
Mener at menneskehetens tid egentlig aldri skulle vært begynt. Tror menneskeheten er et helt feil tilfeldighet. Vi skulle aldri eksistert. Men jeg har ikke tro på at vår tid er omme riktig ennå. Er nok noen dyr på denne planeten som ville fått problemer etter at de har forandret seg etter vårt mønster, en skade vi har forårsaket, men tipper økosystemet alt i alt ville klart seg ganske bra.

Det med å forske på sykdommer, ja det er ødeleggende. Epidemier er nok en helt naturlig del av syklusen i livet. Klart det er veldig trist med enkelttilfeller. Men er redd for at epidemier og sykdommer er nødvendig for å regulere folketallet. Slike utsagn kan nok provosere enkelt individer som på en eller annen måte er rammet av dette, men jeg står fast ved det.

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 09:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg tror menneskene er det genialeste jorda vår har kommet på hittil. Tenk om det kommer en meteor og ypper? Da trenger dyrene her en Bruce Willis eller lignende for å dytte den vekk så ikke jordkloden sprenges.

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 13:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
meteoren kommer for å knuse jorda. dyrene dør, men et annet sted i universet en usaklig mengde år senere dukker det opp nytt liv. vi trenger ikke tviholde på tilværelsen, for den er skapt for å endres, og oppløses.

InnleggSkrevet: Søn 16 Mai 2004, 12:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

hmmm.. er du en person som blir værende i lugaren om skipet du er på er i ferd med å synke?

Det er alltid mest morosamt i menneskenes øyne å overleve, eller dø i forsøket

InnleggSkrevet: Søn 16 Mai 2004, 15:56
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg gigdder vel ikke dø før jeg har fått med resten av jorda på å begå kollektivt selvmord!

InnleggSkrevet: Søn 16 Mai 2004, 16:02
Eyden
Veronica
Veronica

Da tror jeg du blir svært svært gammel gitt..

InnleggSkrevet: Søn 16 Mai 2004, 16:07
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

har vel relativt god tid, ettersom jeg fortsatt er femten...dessuten går det ann å bruke krefter i befolkningen til å manipulere hvasomhelst...

InnleggSkrevet: Søn 16 Mai 2004, 16:12
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004
Re: bør menneskeheten snart opphøre?

meine hüter skrev:
vi er ikke lenger en del av naturen, og vi har tatt over jorden. vi bestemmer over liv og død, og manipulerer naturkreftene.

jeg mener det er på tide med ett maktskifte, menneskene bør dø ut, nå mens jorda ennå er bebodd av andre. forandringene ble til det verre, og det bør vi ta ansvar for.

jeg er mer eller mindre ustabil, ja...

Jeg er så absolutt uenig i mer eller mindre alt som står i dette innlegget (med unntak av hvorvidt hütter er ustabil, det vet jeg ingenting om).

Påstander :
'Vi er ikke lengre en del av naturen.'
Hvorfor ikke det?

'Vi har tatt over jorden.'
Så? Rottene, kakkelakkene og maurene har vel og 'tatt over jorden', ser ikke noe galt i det.

'Vi bestemmer over liv og død.'
Nei det gjør vi såvist ikke. Folk dør hele tiden selv om vi vil eller ikke.

'Vi manipulerer naturkreftene.'
Hvilke naturkrefter manipulerer vi, og hvordan? Hva er eventuellt galt med dette?

Det antydes at alt liv på jorda som ikke er mennesker snart (til slutt) vil dø ut. Noe som ikke nødvendigvis er sant.

'Forandringene ble til det verre.'
For hvem? Ikke for oss i allefall.

InnleggSkrevet: Søn 23 Mai 2004, 17:15
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Re: bør menneskeheten snart opphøre?

meine hüter skrev:
vi er ikke lenger en del av naturen, og vi har tatt over jorden. vi bestemmer over liv og død, og manipulerer naturkreftene.

jeg mener det er på tide med ett maktskifte, menneskene bør dø ut, nå mens jorda ennå er bebodd av andre. forandringene ble til det verre, og det bør vi ta ansvar for.

Det er da mange som fortsatt er en del av naturen, både enkeltpersoner og grupper. Dra nå ikke alle mennesker over én kam bare fordi du er påvirket av den vestlige verden og ditt nærmiljø. Vi bestemmer til en viss grad over enkeltes liv og død, og vi forsøker å manipulere naturkreftene, men titt og ofte har Moder Jord vist at vi i bunn og grunn står maktesløse hvis vi presser for hardt.

Når vi har utspilt vår rolle, dør vi sikkert ut. Men jeg tviler på at det skal skje nå, og å gå inn for å gjøre det strider mot alle naturlover, og hadde ikke vært annet enn idiotisk.

InnleggSkrevet: Søn 23 Mai 2004, 19:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

vi strider mot naturlovene hele tiden. det går tross alt kloner og genemanipulasjons eksprimenter i form av mennesker rundt på jorda...

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 10:38
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hvilken naturlov er kloning et brudd på? Naturlovene er ikke et moralsk dokument som skal fortelle oss hva som er rett og galt om/for naturen. De er empirisk testede teorier som forteller oss med rimelig sikkerhet hvordan naturen virker, eventuelt kan man si at naturlovene ER hvordan naturen fungerer (ordet naturen kan godt byttes ut med verden eller universet) og at våre teorier er forsøk på å oppdage og beskrive naturlovene. Det skal ikke være mulig å bryte en naturlov, ettersom man da strengt tatt 'bare' har vist at det ikke var en allmengjeldende naturlov alikevell.

Jeg kan godt gi deg noen raske eksempler på naturlover :
Termofysikkens lover (deriblandt konservasjon av energi), tyngdeloven, ideel gasslov, LeChateliers prinsipp (usikker på om det kvalifiserer, men det er voldsomt kjekt for kjemikerne).....

Til min kjennskap har det ikke blitt klonet mennesker ennå, til tross for enkelte forskertullinger som ikke er villige til å høre på fornuft. Som en liten digresjon vil jeg påpeke at det største moralske problet (for meg og forskerverdenen i allefall) med kloning er at de klonene som har blitt skapt har blitt syke og dødd, man vet rett og slett ikke nok til å lykkes. Genmanipulasjon av mennesker kan jeg heller ikke huske å ha hørt om.

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 13:48
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
meine hüter skrev:
vi strider mot naturlovene hele tiden. det går tross alt kloner og genemanipulasjons eksprimenter i form av mennesker rundt på jorda...

Hvem er det som forer deg med dette tøvet her???

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 13:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
QIQrrr skrev:
meine hüter skrev:

Clonaid, firmaet Räelismen bruker til sine eksperimenter..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 13:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
0nskemestern skrev:
QIQrrr skrev:
meine hüter skrev:

Den sekten der har jeg lest om tidligere...skremmende at folk tror på slike ting!

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

QIQrrr skrev:
0nskemestern skrev:
QIQrrr skrev:
meine hüter skrev:

Den sekten der har jeg lest om tidligere...skremmende at folk tror på slike ting!
Tja.. det er en gammel tråd om den lenger ned her, som jeg startet for en stund siden..
Men den er tross alt sunnere enn endel religioner da, hvis du leser på siden.. de aksepterer alle andre, tror alle religioner har stort sett rett, men at alle stammer fra en misforståelse, da man i steinalderen tok elohim(aliens) for å være Guder.. også er de for fri sex.. Bwaha

www.rael.org

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Vennligst spar propagandaen for deres respektive hjerteorganisasjoner, og hold dere til tema. Takk. Smile

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Veronica skrev:
Vennligst spar propagandaen for deres respektive hjerteorganisasjoner, og hold dere til tema. Takk. Smile
Fååy! ikke lur folk til å tro at jeg er for skjiten, da! onde vero..

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 14:13
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ganske utenfor tema å henvise til en ufosekt som driver 'cloneaid', en kamp for kloning for en gang å kunne klone seg selv og overføre sin bevisthet... Jeg tror enkelte der har sett for mye på film.

Men de hadde en artikkel om "Krigen mot terrorisme" som faktisk var ganske god.

Om kloning kan jeg henvise til en debatt jeg fant på dagbladets nettsider :
http://debatt.dagbladet.no/debatt/discussion.html?board_id=2000268635

Mye tøv der, men minni og Trond Erik Vee Aune skirver relevante og saklige innlegg som kan være verdt å lese.

InnleggSkrevet: Tir 25 Mai 2004, 15:29
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

okey...hvis en forsker plutselig blir nektet å fortsette med det han/hun har jobbet med i ti år, og nesten har kommet i land med, er det logisk at han/hun blir forbanna på lovene. han/hun henvender seg så til en rik tulling eller to, som vil bygge opp et forskningsenter som er mye bedre en det han/hun hadde før. hvorfor det rike mennesket blir med kan det være masse grunner til. men det er faktisk lettere å drive forsking på ulovlig enn på lovlig plan....

dette bryter med naturen fordi det er meningen at man må ha sex for å opprettholde bestanden...

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 17:37
Mr_Pin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Hvorfor må det være en 'mening'? Blir ikke det egentlig litt religiøst, for hvis det skal være en 'mening' må vel noen ha denne meningen; og denne noen må vel være Gud (i en eller annen form)?

Jeg synes forøvrig at det er leit at det kan drives forskning av denne typen, særlig når det er fordømt som umoralsk og urealistisk av et samlet vitenskapsmiljø. Kloning som teknikk er ennå alt for primitiv og dårlig utforsket til at det er forsvarlig å klone mennesker.

InnleggSkrevet: Fre 28 Mai 2004, 19:36
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [42 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet