DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Aldersforskjell (2)
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 6 [112 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Av Innlegg
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jepp. Jo eldre du blir, jo mindre betyr aldersforskjell. Jeg husker da jeg var 17 og hadde ei dame som var 15. På den tida syntes forskjellen større enn nå når jeg har ei dame som er drøyt fire år yngre enn meg. Men så har det også gått ni år siden dengang.

InnleggSkrevet: Søn 30 Nov 2003, 22:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
To år fremstår som ingenting nå.
Men forskjellen på 25 og 18... den er ikke like lett å gape over.

InnleggSkrevet: Søn 30 Nov 2003, 23:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
det er mye værre med en mental aldersforskjell enn fysisk.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Søn 30 Nov 2003, 23:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Og det er gjerne endel mental aldersforskjell mellom 25 og 18, har jeg etterhvert funnet ut...

InnleggSkrevet: Man 01 Des 2003, 00:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
23 og 5 klasse???!! argh!

blir forbanna bare av spørsmålet! finnes ikke noe mer frastøtende og forkastelig en pedofili!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 01 Des 2003, 10:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Loven og mental likeverdighet

Det er ulovlig og forkastelig etter min mening. Hva angår loven, tror jeg mange har inntrykk av at den er firkantet. Det er den faktisk ikke. Hvis en person over 16 år ligger med en mindreårig, vil loven trekke inn mental likeverdighet. Det vil faktisk si at en 23-årings forhold til en 5teklassing kan aksepteres, men da må 23-åringen være ekstremt barnslig og 5teklassingen svært moden.

InnleggSkrevet: Man 01 Des 2003, 11:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

anyway, når det kommer så langt, mener jeg at man ikke kan se så kynisk på dette, i sedelighetssaker blir man faktisk nødt til å bruke huet litt.. både for og imot, selvfølgelig.. men å ha ferdige regler på hvordan slike saker skla dømmes/gjøres opp tror jeg vil føre til flere feilvurderinger enn vi allerede ser.. *grøsse*

InnleggSkrevet: Man 01 Des 2003, 13:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg ble litt småkvalm når jeg leste om en 10 åring og en 23 åring.. Håper ikke dette er tilfelle fido?Razz
i hvert fall.. jeg var i slutten av 13 år da jeg ble sammen med kjæresten min.. Da var han akkurat blitt 16.. Kan huske at venninne mine syntes det var "æsj og ekkelt".. Men nå er saken annerledes.. Jeg er 18, og han er 20 år.. Jeg må også få legge til at man som ca. 10-15 år ikke heeelt vet hva man ønsker og vil.. Så en person som er X år eldre enn deg selv kan lett påvirke litt negativt når det kommer til seksualitet og valg..

InnleggSkrevet: Tir 13 Apr 2004, 19:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Helt enig, kvalmt å tenke på.

InnleggSkrevet: Tor 15 Apr 2004, 10:38
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
for å legge alle normer til side og tenke objektivt.
Selvfølgelig, å se sexuelt på en som er så liten og så mye eldre er kvalmt.
Hvorfor kan man jo spørre seg. Homoer og lesber blir godtatt.
Hvorfor kan man ikke være pedofil så lenge det ikke skader noen?
JEg vet det kan skade og slik men om det ikke gjør det?

Må gjennta, jeg føler som dere gjør, det er kvalmt og uhørt men jeg bare spør hvorfor? Det er vel fordi unger ikke er interessert enda, noe eldre må respektere, slik har det alltid vert og folk som ser eller hører om noe uvandt mislikes med det. Også fordi de fleste av oss ikke er pedofile.

InnleggSkrevet: Tor 15 Apr 2004, 17:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

mattestykke skrev:
for å legge alle normer til side og tenke objektivt.
Selvfølgelig, å se sexuelt på en som er så liten og så mye eldre er kvalmt.
Hvorfor kan man jo spørre seg. Homoer og lesber blir godtatt.
Hvorfor kan man ikke være pedofil så lenge det ikke skader noen?
JEg vet det kan skade og slik men om det ikke gjør det?

Må gjennta, jeg føler som dere gjør, det er kvalmt og uhørt men jeg bare spør hvorfor?

Det er selvfølgelig fordi barn ikke er gamle nok til å forstå, fordi de ikke er gamle nok til å velge å ha sex selv. de vet ikke hva det innebærer, de vet ikke hva det kan ødelegge dersom de lar voksne menn 'leke' med dem.
Loven er der enkelt å greit for å beskytte små, uskyldige barn, akkurat som seksuell lavalder.
Seksuell lavalder gjelder jo også for homofili, når du nevnte det. dessuten er vel også homofil pedofili rimelig utbredt når gamle griser reiser på sextur til Thailand e.l.

InnleggSkrevet: Fre 16 Apr 2004, 08:11
Rammy
Främling
Främling

Ble Medlem: 25 Sep 2003
Når det kommer til alderforskjell så kommer det mye mer ann på psykisk aldersforskjell enn den på papiret....... Typen min er 24 og jeg er 16 men vi har det helt fint sammen, og vi har faktisk like intr o.l. SElv om jeg hadde litt vanskeligheter for å godta det i begynnelsen......
Jeg har fått mange kommentarer på at det vi holder på med er feil og slike ting men for oss så føles d ikke feil........
Men alderforskjellen har jo sine begrensninger, 35 og 15 er jo kvalmt syntest da jeg........

InnleggSkrevet: Fre 16 Apr 2004, 17:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Er det verre om jenta er 17 og fyren er 38 eller om fyren er 17 og jenta er 38? Og hva med noen som er 80 og i lag med noen som er 50? Så lenge man holder seg innenfor lovlige rammer og gjør det man selv mener og føler er rett skjønner jeg ikke hva som gir andre rett til å blande seg inn i noens privatliv.

InnleggSkrevet: Tir 20 Apr 2004, 18:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jommen sharee.. gi nå beng i loven da.. det er så utrolig forskjell på om den ene er 80 år og den andre er 50 år, enn om den ene er 30, og den andre 17.. *riste på hodet*

InnleggSkrevet: Ons 21 Apr 2004, 19:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

Ble Medlem: 08 Apr 2003
er det jeg skal inrømme at jeg en gang var i ferd med et forhold til en person på 50 ÅR

InnleggSkrevet: Ons 21 Apr 2004, 20:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Pjusk
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004
Syns ikke folk skal henge seg opp i alder jeg

Selv blir jeg 16 nå til sommeren , og kjæresten min blir 28...
Jeg har _ALDRI_ elska noen . men han her ofrer jeg livet mitt for.

Man skal ikke tenke på alder fordi. om man virkelig føler noe for en person.. og finner ut at han / ho er mye eldre / yngre .. så skal det få deg til og leve i sorg ? det er ikke rett...
Syns folk skal følge følelsene og hjertet sitt... ikke aldermessig og andre folks meninger om alder...

Jeg lever bedre enn noensinne og folk som har sagt noe imot det , vel.. de er fortsatt venner... =)

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 19:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Bryr meg egentli ikke så mye om loven, men jeg mener alder ikke burde bety noe så lenge man unngår overgrep. Om jeg valte å å ut med en 30 eller 40 eller 50 åring, ville det være min sak og ikke noe noen andre har noen rett til å dømme meg for. At 17 åringer velger å være i la med noen som er mye eldre enn dem selv har jeg ingenting med, det er deres liv og de må finne ut av tingene selv.

InnleggSkrevet: Ons 28 Apr 2004, 12:31
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
En 17-åring er seksuelt "lovlig" og kan dermed bestemme litt selv, men en på 14 er ikke "lovlig" og bør derimot bli bestemt over. Har hørt om jenter på 14 som "er sammen med" rånere på 35 (med barnesete i asconaen) :p og det blir feil.

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 28 Apr 2004, 12:57
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Kan et eller annet fornufitg menneske rename enten denne tråden eller den andre 'Aldersforskjell' tråden?

InnleggSkrevet: Ons 28 Apr 2004, 12:59
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Tittan skrev:
En 17-åring er seksuelt "lovlig" og kan dermed bestemme litt selv, men en på 14 er ikke "lovlig" og bør derimot bli bestemt over. Har hørt om jenter på 14 som "er sammen med" rånere på 35 (med barnesete i asconaen) :p og det blir feil.

Det er jeg enig i, men det jeg protesterer mot er såkalte besserwissere som kommer og dømmer andre fordi de har en kjæreste som er 20 år eldre eller yngre enn dem selv, uten å egentlig kjenne til situasjonen.

InnleggSkrevet: Tor 06 Mai 2004, 11:51
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 6 [112 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet