|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
kunne du skåret av deg noen fingre for å redde livet ?
det har gått ett steinras. din venstre lille og ringefinger sitter most fast mellom steinene. det blør kraftig. du greier ikke få det løs. det går ett ras til, over deg. du regner ut at du har ca tretti sekunder på å komme deg vekk, eller bli most av steinene...du har en øks i høyrehånda. ville du greie det?
selv er jeg overbevist om at jeg kunne kutte av meg hele armen, men noen har svart at de ikke ville gjort det...
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 14:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Normalt jeg nok latt være, rett og slett fordi jeg ikke har et sååå sterkt ønske om å overleve.
Men i dag...definitivt ja. Jeg ville gjort det.Uten tvil.
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 15:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Hvis valget var å være et helt lik, eller en levende person uten et par fingre hadde jeg ikke nølt engang. *kappe*
|
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 15:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Hva i huleste pungrottegrotte ER dette for et spørsmål?
Hvis jeg hadde bla-bla-bla-bla-HÆ?
Ettersom jeg aldri har vært så mye som i nærheten av en lignende situasjon, har jeg null peiling og innsikt på hva jeg ville ha gjort.
Hvis noe slikt av en eller annen (svært) besynderlig grunn skulle inntreffe meg, skal jeg gi beskjed i etterkant om hvordan det gikk.
Hvis jeg kan.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 15:57 Sist endret av Veronica den Man 12 Apr 2004, 17:18, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Det finnes bare ett svar på dette: JA!
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 16:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Hvis jeg på død og liv må klare meg uten noen fingre for å leve videre, så gjør jeg det. Selv om jeg helst vil ha alle ti.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 28 Mar 2004, 18:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
har ikke et gigantisk ønske om å overleve, jeg heller, men å dø for ingenting er heller litt bleikt...det er ett hypotetisk spørsmål...
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 10:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
å kappe av en arm, derimot, ville jeg aldri gjort. heller død enn sjonglør med en hånd...*grøsse*
|
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 13:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| meine hüter skrev: | | å kappe av en arm, derimot, ville jeg aldri gjort. heller død enn sjonglør med en hånd...*grøsse* |
Pøh, tenk så kult det er å komme frem og sjonglere med en arm mens du forteller om den gangen du prøvde å sjonglere med tre motorsager 
|
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 14:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
neeeh...til vanlig sjonglerer jeg kun med tre kniver...må bli litt sterkere i armene før jeg begynner med motorsager!
|
Skrevet: Tor 01 Apr 2004, 10:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
gud
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 176
|
Jeg hører at dere er svært så sikre på hva dere ville være i stand til... Kun Vero har et reflektert svar.
Å kutte seg for å overleve: Tror dette blir kun spekulasjoner. Du vet ikke svaret før du står midt i situasjonen... 
|
_________________ ydmykt hilsen gud
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 05:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: lothlorien. ok da, oslo.
|
hadde nok ikke klart det nei. tror man må ha ganske sterk vilje for å kutte av seg fingrene uansett hva som skjer.
|
_________________ Smil
og du får en støvel
midt mellom øynene
smil
likevel
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 17:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
det er flere som har hatt koldbrann og skjert av seg deler da.
vet ikke hvor mange men så en gammal norsk film fra virkeligheten. han hadde bare spriten for å bedøve og rense med.
Også har jeg hørt det mange ganger.
|
Skrevet: Man 12 Apr 2004, 17:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
gud
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 176
|
Det var tøffe tider... Dengang. ..kanskje litt mer barka karer som var vant til både dette og hint. Nutildags sitter jo alle foran pc'en... Og da er det jo bare å restarte programmet eller spillet. "restart" Vi har sykehus og helikoptre og mobiltelefoner som gjør at ikke så mange Får koldbrann lenger. Er i trygge hender leeenge før det blir tilfelle. Vi sutrer også mye mer. Går til legen for vondt i ryggen og finner ut at det bare var vridde bukseseler. Forresten er den og for gammel. Ingen bruker bukseseler lenger. Ikke så mye træler etter tømmerhugst eller vask av klær i bekken heller kanskjeeeee.... 
|
_________________ ydmykt hilsen gud
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 05:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| gud skrev: | | Du vet ikke svaret før du står midt i situasjonen... |
Hadde jeg hatt en kniv, sag, spiss gjenstand og det så ut til at jeg måtte skjære eller dø, vet jeg at jeg hadde skjært for harde livet (bokstavlig talt!). Blir vanskeligere å skrive touch etterpå, men jeg vil i alle fall kunne skrive
På samme måte "vet" jeg at hvis jeg hadde valget mellom å skyte eller bli skutt, hadde jeg trukket av fort men effektivt.
Hvorfor?
Fordi, for meg er mitt liv det viktigste. Ja, jeg er egoistisk nok til å si det rett ut: Så lenge jeg (og de jeg er glad i) overlever, kan jeg leve med tanken på at jeg har kuttet av fingre/drept en annen.
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 12:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
en ny vri, verre: kunne du kappet av din lillebror en finger for å få han løs? dere står der begge to, han er bare to år, og raset kommer...
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 13:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Finnes det noe poeng med alle disse morbide spørsmålene? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 13:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
personlighets-og psykoligitester...
fæle greier, men det kan alltids bli realiteter...jeg tenker på sånne ting alltid....
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 13:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| meine hüter skrev: | | en ny vri, verre: kunne du kappet av din lillebror en finger for å få han løs? dere står der begge to, han er bare to år, og raset kommer... |
Hvis han er to år og har satt fast en finger, er det bare å plukke ham opp og springe 
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 13:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
??? fingeren sitter fast! du må skjøre den av....
|
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 13:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |