DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Rike, spandable mennesker
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [18 Posts]  
Av Innlegg
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
 Rike, spandable mennesker

SÃ¥ et program om Posh og Becks..

De brukte faktisk over 100.000 kr på sønnens (4 år) bursdagselskap.. Til jul fikk han en spesialdesignet mini Ferrari til 10 mill (10000000 kr, bare for å understreke mengden kroner). Tror ikke ungen bryr seg veldig mye om hva gavene hans koster, og barn finner jo glede i ting som ikke behøver koste noe som helst. Tror den gutten kan bli ganske bortskjemt med årene.. Men de har penger nok, og de er til for å brukes (det skal nevnes at de gir masse til veldedighet).

Men hva i all verden skal man med gull-dasser?!? Blir man gladere av å pisse på edle metaller?
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Ons 07 Apr 2004, 23:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
hehehe *le godt av de rike ulykkelige jævlene*

sunt er det ikke. jeg vil ikke bli kjent og rik, jeg er fremmed fattig og tilstrekkelig fornøyd. sønnen får det sikkert jævlig etterhvert.

noen som har hørt den teorien om at alle får sin porsjon lykke og ulykke gjennom livet? at det egentlig er rettferdig...en fin tanke, for de som er litt nede. og en hevn på rike mennesker som kjøper innbilt lykke...

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 02:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Dette var bare noen eksempler.. De har jo hundre luksusvillaer og biler. Hvem har bruk for det?

Men det var ikke bare Beckhams jeg snakket om, men alle rike folk som ikke vet å bruke pengene sine fornuftig.

Blir jeg styrtrik (hvilket jeg skal), har jeg ingen planer om å leve på den måten.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg skal fortsette å være fattig i all fremtid. da har jeg kontroll...

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:39
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jeg har alle intensjoner om å ha kontroll selv om jeg blir rik, men jeg vil gjerne ha muligheten til å gjøre akkurat det jeg vil. Og det innebærer ikke å kjøpe en dass av gull.

Det jeg har mest lyst til, er å presse meg opp blant de rike og berømte, sånn at jeg får muligheten til å krangle litt med bortskjemte popstjerner. Det hadde vært gøy..

Watch out, Jessica Simpson.

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:42
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

blir jeg rik skal jeg gi pengene mine til noen som trenger dem. og så skal jeg sette meg ned og spørre gud om hvorfor akkuratt jeg fikk penger, når jeg ikke ønsker meg det...

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:52
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Hvis jeg blir rik vil jeg ha et passe stort HUS. Og en bil jeg virkelig har hatt lyst på lenge. Men det er mange biler så det er litt usikkert hvilken jeg velger. Dessuten ville jeg hatt en såpass stor tomt til det huset at jeg kunne hatt en liten stall der. Sånn at hestene kunne stått rett i nærheten noen som virkelig bryr seg om de Smile
Dessuten ville jeg betalt ut all gjelda til mamma og pappa og min egen også.
Og gitt bror en splitter ny pc, og søster ting hun ønsket seg til hestene.
Domino og Pusur ville fått det kjempefint de og Smile (Tror egentlig de har det supert nå og jeg men)

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 18:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Tror faktisk jeg hadde vært ganske fornøyd med enebolig, volvo stasjonsvogn, en pen kone og 1,7 barn.. Sånn som de fleste familier...

Ingen store krav, er det vel..?

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 18:22
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
wertoi skrev:
Tror faktisk jeg hadde vært ganske fornøyd med enebolig, volvo stasjonsvogn, en pen kone og 1,7 barn.. Sånn som de fleste familier...

Ingen store krav, er det vel..?

Overhodet ikke - er sånn ca det jeg godt kunne tenkt meg også det, bortsett fra at jeg ikke kjører Volvo. Å være ordinær gjør meg ingenting.

InnleggSkrevet: Tor 08 Apr 2004, 18:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Ingenting med mine ønsker dersom jeg hadde fått masse penger er uordinært. Huset jeg bor i nå er forholdsvis stort. Er tilogmed 5 soverom her Wink Og jeg og min søster og bror har 2. etg for oss selv Very Happy

InnleggSkrevet: Fre 09 Apr 2004, 12:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
gud
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Min erfaring med rike er at de blir stort sett bare mer seg selv. De som var dumme fra før av fortsetter å være dum/enkel etterpå bare i større målestokk. De som var gode/kloke mennesker fortsetter også med det. De har bare så ufattelig mye mer å gi fra og de bruker ingen kalorier på å tenke på om de har nok penger til regningene... Det frigjør energi! Slik blir man bare enda mer kreativ...

Hoppido

InnleggSkrevet: Lør 10 Apr 2004, 19:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg hadde slettes ikke hatt noe i mot å være stinn av penger og dermed bruke energien min på andre ting enn økonomiske bekymringer.

Jeg forstår meg aldri helt over de som klager over å ikke ha jobb fordi dagene deres blir tomme av det - jeg kunne fylt hver eneste dag med tusen interessante ting hvis jeg hadde hatt litt penger og sluppet å jobbe.

InnleggSkrevet: Lør 10 Apr 2004, 19:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
De som sier at penger ikke kan kjøpe lykke, ljuger så det renner. Men det er ikke dermed sagt at man trenger penger for å være lykkelig.

InnleggSkrevet: Lør 10 Apr 2004, 20:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004
de ljuger ikke, de bare tar feil.
Confused <- uviten stakkar
de har sikkert edle motiver for å si slike usannheter.

og du får en støvel
midt mellom øynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Lør 10 Apr 2004, 21:15
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

De som sier at penger ikke kan kjøpe lykke, har aldri gått sulten, vært hjemløs eller ligget våken om nettene pga økonomiske bekymringer.

På den annen side, tror jeg faktisk ikke penger kan kjøpe lykke.
Men det kan fjerne en god del bekymringer og problemer, slik at man har overskudd til å slippe fram lykken som alltid ulmer i bakgrunnen et sted.

InnleggSkrevet: Søn 11 Apr 2004, 09:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

så deilig å late som om man ikke deler foreldres økonomiske problemer fordi om man er liten...men alikevel, når mamma ikke orker, må jeg levere papirer på sosialkontoret og trygdekontoret. jeg skal ikke bli sånn. fordi jeg skal greie meg uten penger at all!

InnleggSkrevet: Søn 11 Apr 2004, 10:46
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

meine hüter skrev:
fordi jeg skal greie meg uten penger at all!

La meg gjerne vite hvordan det prosjektet utvikler seg, og hvordan du evt. klarer å få det til å funke.

Å klare seg helt uten penger høres enten ut som et fryktelig mareritt, eller en ideologisk dagdrøm, avhengig av hvor realistisk jeg tillater meg å være. Wink

InnleggSkrevet: Søn 11 Apr 2004, 10:49
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg er ikke realist om jeg så får penger og evig liv for det. idealist er jeg visst allerede..kjenner noen som prøvde det opplegget, sirkusartister som reiste rundt og jobbet for bønder for å få mat, ikke penger. det gikk ikke, men...

InnleggSkrevet: Søn 11 Apr 2004, 11:22
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [18 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet