|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

Ble Medlem: 06 Apr 2004 Innlegg: 226
|
| Glahn skrev: | | Mennesker flest er faktisk allerede enige om at tyveri ikke er bra, |
At dette ikke stemmer trenger du bare å se på avstemningen for å se.
|
_________________ Dersom sosialister hadde liv, hadde de ikke trengt å regulere våre.
Skrevet: Ons 07 Apr 2004, 22:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Dere har brukt flerfoldige poster på å diskutere hva dere diskuterer.
Jeg er stinn av imponasje! 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 07 Apr 2004, 22:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
hahahaha frihetsfisken betaler så jeg kan sitte på internett å være så uenig jeg vil med han! barnebidrag er slemme greier?
hvis du ikke vil betale skatt, kan du bare skippe jobben! sosialisme er bedre en ingenting. selv er jeg kommunist til jeg finner på noe å gjøre med anarkismen.
vil ha bil uten skatt? jeg eier ingenting, og har det utmerket. kommer aldri til å eie noe særlig heller, er fattig. og hvis jeg ikke gider å jobbe får jeg arbeidsledighetstrygd.
takker for et sosialistisk norge. uten det ville jeg ikke klart å vokse opp i ei rønne av et hus med masse søsken og en danseinstruktør som mor...
*takkker og bukker* korrupt er staten uansett, men...
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

|
| meine hüter skrev: | | hvis du ikke vil betale skatt, kan du bare skippe jobben! |
Jeg jobber selvsagt svart. Man har da prinsipper.
|
_________________ Dersom sosialister hadde liv, hadde de ikke trengt å regulere våre.
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
kapitalist-jævel...da er du tyven! stjæler uten å gi noe tilbake!
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

|
| meine hüter skrev: | | kapitalist-jævel...da er du tyven! stjæler uten å gi noe tilbake! |
Jeg stjeler intet. Derimot verner jeg meg mot skurken (les: staten).
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
skurken er deg. du vil ha noe som ikke er bra for deg. penger er usunt.
skal sende deg på avvending.,,
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

|
| meine hüter skrev: | skurken er deg. du vil ha noe som ikke er bra for deg. penger er usunt.
skal sende deg på avvending.,, |
Hvorvidt min eiendom er usunn eller ei, er opp til meg å avgjøre.
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
kapitalister er ikke sunne i hue uansett...du hadde hatt godt av noen år i et buddhistisk tempel...
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 00:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg kunne også tenke meg å jobbe svart nå og da.
Men ikke på grunn av "prinsipper" (herregud), men fordi jeg sliter med økonomien og trenger hver krone jeg kan skrape sammen.
Men dette er neppe en vedvarende situasjon, så når krisen har lagt seg og jeg får en stabil økonomi, kan jeg slutte å være superegoisten fra kapitalisthelvetet. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
må man betale skatt hvis man står og sjonglerer på gata? det er mitt fremtidige yrke, hvis jeg skal jobbe i det hele tatt.
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 12:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| Frihetsfisken skrev: | | Glahn skrev: | | Mennesker flest er faktisk allerede enige om at tyveri ikke er bra, |
At dette ikke stemmer trenger du bare å se på avstemningen for å se. |
Yeah, right.
Avstemningsresultatet her er farget av folks oppfatning om rettferdigheten i skattesystemet, ganske garantert, og er derfor ingen god automatisk indikator på om folk synes tyveri er galt eller ikke.
Du blander kortene.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 18:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

|
Du har ikke lagt merke til alternativet "Ja, men det er nødvendig"?
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 19:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Og vanen tro ignorerer du glatt det folk sier, og valser videre...
Goddagmann økseskaft.
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 19:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

|
| Glahn skrev: | Og vanen tro ignorerer du glatt det folk sier, og valser videre...
Goddagmann økseskaft. |
Du skrev:
| Glahn skrev: | | Mennesker flest er faktisk allerede enige om at tyveri ikke er bra, |
Du mener altså at det faktum at 25 % i denne tråd mener at skatt er tyveri, men samtidig er for, ikke viser det motsatte?
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 19:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Du har fullstendig misset poenget i det jeg sa diverse poster over: folks oppfatning om rettferdigheten i skattesystemet (ikke skatt i seg selv nødvendigvis) farger deres oppfatning om hvorvidt det er et "tyveri" som er riktig eller ei. Det sier ingenting om hvorvidt folk synes tyveri generelt er riktig eller uriktig.
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 19:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Frihetsfisken
Spitzy (!)

|
Ikke skjønner jeg hva poenget ditt er, ei heller synes jeg det er interessant, så la oss heller gå tilbake til det diskusjonen faktisk handlet om: Hvorvidt skatt er tyveri eller ei.
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 19:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Enten kan du ikke forstå, eller så vil du ikke forstå.
|
Skrevet: Tor 08 Apr 2004, 19:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
(Her ble det jammen mer kverulering enn diskutering)
| Frihetsfisken skrev: |
Jeg jobber selvsagt svart. Man har da prinsipper. |
Og du snakker om tyveri??! som vi har tatt tidligere, du velger å bo i Norge, og da får du faen meg følge reglene å betale skatt som oss andre! Det vil simpelthen være frekt av deg å nærme deg en vei, en politistasjon, et sykehus eller et posthus. Det er frastøtende, forkastelig og tragisk å se individer, tyver, som deg sitte å nyte uten å yte. Du og dine like driver jo med renspikket tyveri, det er udiskutabelt, mens det er faktisk mulig å diskutere om skatt er tyveri eller ikke.
Dette sier vel fort mer om deg enn om staten. De har en lov å støtte seg til når de "stjeler"(for å bruke dine ord), mens du enkelt og greit er en simpel tyv og skurk. vennligst spar meg for latterlige, intetsigende motargumenter på dette, da det er nyttesløst. enhver kan se med et halvt øye at her har du skutt deg selv i ryggen.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Lør 10 Apr 2004, 01:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cestmoi2403
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Apr 2004 Innlegg: 129
|
He he frihetsfisken copy/paste... Ja ja.
Jeg har en debatt gående på Unge Høyres forum angående noe i den samme duren mer Mr. Fisken.
Skatt tyveri, hmmm. Tja.... Nei! Skatt er ikke tyveri, fordi
1. Staten har legitimert det, dvs. at det regnes ikke som tyveri når staten ikke har satt opp en lov mot dette.
2. Tyveri i seg selv er ikke noe galt uten en stat, ettersom vi da kun følger vår naturlige rett. Det er ingenting i naturen som sier det er galt å stjele. Tvert imot! I naturen er det å stjele en helt akseptabel strategi for å overleve.
3. Du sier at de som betaler skatt blir stjålet fra, noe som egentlig er litt artig, med et slik omfattende velferdssystem som vi har idag. I Norge idag, kan man faktisk velge om man vil jobbe eller ei! Ettersom vi har noe som heter sosialkontoret. Hvis man da velger å jobbe, så kan det heller ikke være så ille å bli stjålet fra.....
4. Eiendomsretten som du er så besatt på, kan ikke vernes uten en sterkt stat som finansieres gjennom skatt. Du kan godt komme med teorier om at alle såkalte rasjonelle mennesker vil gi 5% for å opprattholde nattervekterstaten, men dette har du ingen garanti for.
5. Når du da sier at man skal ha nattervekterstaten for å verne folk fra tvang, så kommer det store spørsmålet inn: Hvorfor verne folk fra tvang, som forøvrig er en av livets mange ubehageligheter, så hvorfor ikke da verne dem fra alle livets ubehageligheter?
|
_________________ Naturens rett!!!!! Anarkisme, nå!
Skrevet: Lør 10 Apr 2004, 10:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |