DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Online Rollespill (Advarsel)
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004
 Online Rollespill (Advarsel)

Andre som har drevet med dette? spill som everquest, dark age of camelot, morrowind ol...

Hvis du ikke har prÞvd disse sÄ for all del ikke begynn... Begynte sÄ smÄtt pÄ everquest for noen Är siden.. Det mÄ vÊre den mest addictive scheiten jeg har prÞvd. Etter to og et halvt Är og en onlinetid pÄ nesten 60 dÞgn fikk jeg en Äpenbaring og sjokk over hvor mye tid jeg faktisk hadde kastet bort rett i dass. Fikk solgt kontoen for 6000 kr,- til en eller annen nerd i Canada, og har ikke rÞrt rollespill siden. Selv om jeg fremdeles fÞler suget en gang i blant i de mÞrke nattetimer.

Skumle greier...

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 01:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Hehe, jeg har nok brukt nÊrmere 1500 timer pÄ Battlefield 1942...minst!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 11:32
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Spiller Anarchy Online pÄ andre Äret nÄ. Det er addictive, helt sant, men sÄ lenge du klarer Ä ta pauser fra det uten Ä fÄ abstinenser ser jeg ikke helt problemet. Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 12:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Du mener kanskje ikke rĂžrt MMORPG siden, rollespill er da bare positivt!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 12:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Har ogsÄ spilt min skjerv av BF1942, men det som er med slike spill er at du strengt tatt bare kan slutte nÄr du vil.

I spill som EQ bygger du deg opp en karakter sakte men sikkert, du for masse online venner som du faktisk planlegger Ä gjÞre ting med senere osv... Det er en verden i seg selv pÄ mange mÄter. Og er du mitt i et raid kan du ikke bare rive deg lÞs, du mÄ vÊre med til dere er ferdig fordi folk stoler pÄ deg og du strengt tatt ikke har noen mulighet til Ä komme deg vekk derfra alene. Selv om du quitter, vil du poppe opp samme skumle sted nÄr du logger pÄ igjen.. Blir drept av noen stygge mobber og miste alt stashet du har bruk mangfoldige timer pÄ Ä samle opp.

Hele poenget med spillet er at jo mer du spiller jo bedre stash og hÞyere lvl for du, og jo mer vil du bli sett opp til av de andre spillerne. Det er det som er sÄ fordÞmt skummelt.

Jeg er sÄ priviligert at jeg faktisk har noe som med litt fantasi og velvilje kan defineres som et liv ogsÄ utenfor cyberspace.

Men i et hypotetisk tilfelle det finnes en person som er 1,50 hÞy, ser ut som en dÄrlig stekt grandis i trynet, gjerne har svak selvtillit, sosiale problemer, fÄ venner og heller ikke er noe skolelys.

Her ute er han hva mange ville klassifisere som en taper. "Der inne" har han sÄ mange spilletimer at han blir betraktet nÊrmest som en Gud. Hvor vil han da helst vÊre? Ettervhert som dette fenomenet blir mer avansert. vr3 briller etaeta. Tror jeg vi kan oppleve at stadig flere mennesker synker hen til en cybertilvÊrelse der de kun kommet ut for Ä spise, og kanskje knapt det.

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 13:14
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Sitat:
Du mener kanskje ikke rĂžrt MMORPG siden

jupp!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 13:18
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Hehe, tror du har rett med nerden som "blir" i cyberverdnen sin, men jeg tror ogsÄ at han er en av kanskje 10.000 som spiller... Mange gÄr lei etter hvert, eller hopper fra spill til spill. (SÊrlig nÄr det kommer nye... )

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 13:42
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Tja.. Vil vel komme veldig an pÄ spillet. Dette vil absolutt gjelde for spill som pacman, starcraft etc. Det er ikke sÄ mye nytt, og man blir lei etterhvert.

Cluet med EQ var at verden stadig ble stĂžrre, og det kom bedre og bedre utstyr og man kunne bli hĂžyere og hĂžyere lvl etterhvert som expansionpakkene kom susende.

Hadde du brukt 50dÞgn pÄ Ä fÄ alt det beste utstyret og bli hÞyest lvl kunne du banne pÄ at det kom en ny pakke sÄ du mÄtte bruke 50 dÞgn til pÄ Ä komme deg opp.

NÄr jeg sluttet hadde jeg en spilletid pÄ 60 dÞgn og var lvl 56 eller 57 av max lvl 65.

Det verste var at jeg sÄ flere tilfeller av spillere som hadde flere ulike karakterer, gjerne 5-6 stk som alle var lvl 60 eller hÞyere... Hvor lang tid disse mÄ ha brukt tÞr jeg ikke tenke pÄ en gang. Det verste var at disse ofte ikke viste seg Ä vÊre mer enn 16-17 Är.

Det er sÄ fordÞmt spekulativt (som for all del ikke nÞdvendigvis er negativt, men snarere viser en kreativ tilpasning til dagens markedsliberalisme.. SKAP ET BEHOV OG BAD I PENGER!).
De fÄr jo en mndlig sum pÄ 100kr av hver pers. som spiller, sÄ hele konseptet blir Ä fÄ deg til Ä spille sÄ mye som mulig Ä ikke gÄ lei.. Selv om de strengt tatt ganske sikkert Þdelegger noen liv i samme slengen. Viste seg jo at det var tenÄringer som hadde droppet ut av skolen for Ä spille...

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 14:46
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Holder pÄ med Star Wars Galaxies for tida jeg, og er blitt en del hekta. Spiller det mellom 30min og 2timer hver dag, men noen dager jeg er alene og kjeder meg kan det ta helt av og jeg sitter stort sett hele dagen.

Likevel mener jeg at jeg har et sunt forhold til MMORPG, for jeg har sett at jeg bruker nesten ingen tid til Ä se pÄ tv lenger. AltsÄ, ikke mer tid pÄ underholdning totalt sett, men prioriteringene endrer seg.

Har man skole/jobb, hobby/trening og venner/kjÊreste man ikke forsÞmmer er det ikke noe i veien for Ä bruke resten av tiden pÄ MMORPG og ta seg noen "kosekvelder" med det en gang i mellom.

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 19:53
Sist endret av Eyden den Tor 01 Apr 2004, 20:24, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

alalalalalalaal Rulle!
Jeg vil ikke engang hÞre om nye spill.. Har du fÞrst vÊrt hekta sÄ kan veien tilbake vÊre sinnsykt kort.. *studier, kjÊreste, venner, trening, studier, studier, (ikke spill!), kjÊreste,venner, trening, kjÊreste, trening, studier, venner, kjÊreste, trening* Rolling Eyes

I sÄfall er dette kanskje ikke det rette forumet Ä vÊre pÄ.. *selvkritikk* Tunge

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 20:14
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
selv spiller jeg mye rollespill, men har aldr prĂžvd online. jeg synes det hĂžres tungvint ut.
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 20:44
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

MMORPG er sosialt, men pÄ en helt annen mÄte enn "table-top". Jeg trives med Anarchy Online og hvis du har lyst Ä prÞve sÄ er det gratis Ä laste ned med sju gratis dager spill Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 07:22
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet