DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Teknologibabbel » Spill og Dill
Online Rollespill (Advarsel)
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004
 Online Rollespill (Advarsel)

Andre som har drevet med dette? spill som everquest, dark age of camelot, morrowind ol...

Hvis du ikke har prøvd disse så for all del ikke begynn... Begynte så smått på everquest for noen år siden.. Det må være den mest addictive scheiten jeg har prøvd. Etter to og et halvt år og en onlinetid på nesten 60 døgn fikk jeg en åpenbaring og sjokk over hvor mye tid jeg faktisk hadde kastet bort rett i dass. Fikk solgt kontoen for 6000 kr,- til en eller annen nerd i Canada, og har ikke rørt rollespill siden. Selv om jeg fremdeles føler suget en gang i blant i de mørke nattetimer.

Skumle greier...

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 01:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Hehe, jeg har nok brukt nærmere 1500 timer på Battlefield 1942...minst!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 11:32
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Spiller Anarchy Online på andre året nå. Det er addictive, helt sant, men så lenge du klarer å ta pauser fra det uten å få abstinenser ser jeg ikke helt problemet. Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 12:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Du mener kanskje ikke rørt MMORPG siden, rollespill er da bare positivt!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 12:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Har også spilt min skjerv av BF1942, men det som er med slike spill er at du strengt tatt bare kan slutte når du vil.

I spill som EQ bygger du deg opp en karakter sakte men sikkert, du for masse online venner som du faktisk planlegger å gjøre ting med senere osv... Det er en verden i seg selv på mange måter. Og er du mitt i et raid kan du ikke bare rive deg løs, du må være med til dere er ferdig fordi folk stoler på deg og du strengt tatt ikke har noen mulighet til å komme deg vekk derfra alene. Selv om du quitter, vil du poppe opp samme skumle sted når du logger på igjen.. Blir drept av noen stygge mobber og miste alt stashet du har bruk mangfoldige timer på å samle opp.

Hele poenget med spillet er at jo mer du spiller jo bedre stash og høyere lvl for du, og jo mer vil du bli sett opp til av de andre spillerne. Det er det som er så fordømt skummelt.

Jeg er så priviligert at jeg faktisk har noe som med litt fantasi og velvilje kan defineres som et liv også utenfor cyberspace.

Men i et hypotetisk tilfelle det finnes en person som er 1,50 høy, ser ut som en dårlig stekt grandis i trynet, gjerne har svak selvtillit, sosiale problemer, få venner og heller ikke er noe skolelys.

Her ute er han hva mange ville klassifisere som en taper. "Der inne" har han så mange spilletimer at han blir betraktet nærmest som en Gud. Hvor vil han da helst være? Ettervhert som dette fenomenet blir mer avansert. vr3 briller etaeta. Tror jeg vi kan oppleve at stadig flere mennesker synker hen til en cybertilværelse der de kun kommet ut for å spise, og kanskje knapt det.

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 13:14
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Sitat:
Du mener kanskje ikke rørt MMORPG siden

jupp!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 13:18
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Hehe, tror du har rett med nerden som "blir" i cyberverdnen sin, men jeg tror også at han er en av kanskje 10.000 som spiller... Mange går lei etter hvert, eller hopper fra spill til spill. (Særlig når det kommer nye... )

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 13:42
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Tja.. Vil vel komme veldig an på spillet. Dette vil absolutt gjelde for spill som pacman, starcraft etc. Det er ikke så mye nytt, og man blir lei etterhvert.

Cluet med EQ var at verden stadig ble større, og det kom bedre og bedre utstyr og man kunne bli høyere og høyere lvl etterhvert som expansionpakkene kom susende.

Hadde du brukt 50døgn på å få alt det beste utstyret og bli høyest lvl kunne du banne på at det kom en ny pakke så du måtte bruke 50 døgn til på å komme deg opp.

Når jeg sluttet hadde jeg en spilletid på 60 døgn og var lvl 56 eller 57 av max lvl 65.

Det verste var at jeg så flere tilfeller av spillere som hadde flere ulike karakterer, gjerne 5-6 stk som alle var lvl 60 eller høyere... Hvor lang tid disse må ha brukt tør jeg ikke tenke på en gang. Det verste var at disse ofte ikke viste seg å være mer enn 16-17 år.

Det er så fordømt spekulativt (som for all del ikke nødvendigvis er negativt, men snarere viser en kreativ tilpasning til dagens markedsliberalisme.. SKAP ET BEHOV OG BAD I PENGER!).
De får jo en mndlig sum på 100kr av hver pers. som spiller, så hele konseptet blir å få deg til å spille så mye som mulig å ikke gå lei.. Selv om de strengt tatt ganske sikkert ødelegger noen liv i samme slengen. Viste seg jo at det var tenåringer som hadde droppet ut av skolen for å spille...

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 14:46
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Holder på med Star Wars Galaxies for tida jeg, og er blitt en del hekta. Spiller det mellom 30min og 2timer hver dag, men noen dager jeg er alene og kjeder meg kan det ta helt av og jeg sitter stort sett hele dagen.

Likevel mener jeg at jeg har et sunt forhold til MMORPG, for jeg har sett at jeg bruker nesten ingen tid til å se på tv lenger. Altså, ikke mer tid på underholdning totalt sett, men prioriteringene endrer seg.

Har man skole/jobb, hobby/trening og venner/kjæreste man ikke forsømmer er det ikke noe i veien for å bruke resten av tiden på MMORPG og ta seg noen "kosekvelder" med det en gang i mellom.

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 19:53
Sist endret av Eyden den Tor 01 Apr 2004, 20:24, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

alalalalalalaal Rulle!
Jeg vil ikke engang høre om nye spill.. Har du først vært hekta så kan veien tilbake være sinnsykt kort.. *studier, kjæreste, venner, trening, studier, studier, (ikke spill!), kjæreste,venner, trening, kjæreste, trening, studier, venner, kjæreste, trening* Rolling Eyes

I såfall er dette kanskje ikke det rette forumet å være på.. *selvkritikk* Tunge

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 20:14
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
selv spiller jeg mye rollespill, men har aldr prøvd online. jeg synes det høres tungvint ut.
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Tor 01 Apr 2004, 20:44
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

MMORPG er sosialt, men på en helt annen måte enn "table-top". Jeg trives med Anarchy Online og hvis du har lyst å prøve så er det gratis å laste ned med sju gratis dager spill Wink

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 02 Apr 2004, 07:22
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Teknologibabbel » Spill og Dill
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet