|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
Oslo Sporveier
Situasjonen er som fĂžlger:
I begynnelsen av november ble jeg tatt i kontroll en dag jeg hadde glemt mÄnedskortet mitt. Siden jeg har fleksibelt mÄnedskort kunne jeg heller ikke fÄ betale mindre da jeg viste dem det i etterkant.
SÄ betalte jeg da 750kr rundt Ärsskiftet. JÊvlig surt, var det. Jeg fikk en fin, liten kvittering og beskjed om at den kunne jeg beholde et par dager hvis jeg ville, sÄnn for sikkerhets skyld. Et par dager etter at jeg hadde betalt, fikk jeg inkassovarsel i posten. Jeg tok da en tur innom billettluken pÄ Nationaltheatret, der jeg fikk beskjed om at sÄnt kan skje, det var jo tross alt kort tid siden jeg hadde betalt (det sto da ogsÄ i brevet at hvis jeg nylig hadde betalt skulle jeg se bort fra denne henvendelsen).
Siden tenkte jeg ikke noe mer over dette, fÞr jeg en dag fikk brev fra inkassobyrÄet som truer med masse pes, og som vil ha i overkant av kr 1000. Jeg har som sagt allerede betalt bÄde mÄnedskort og gebyr, og er lite lysten pÄ Ä punge ut med ytterligere en tusenlapp. Men siden jeg av tidligere nevnte grunner ikke har kvitteringen lenger, og i tillegg ikke har noen kontoutskrift e.l. Ä vise til (jeg betalte kontant), er det noe vanskelig for meg Ä bevise at jeg faktisk har betalt.
Jeg er i gang med Ä forfatte et brev til kundesenteret pÄ TÞyen, som visstnok skal ha den andre delen av kvitteringen min. De bÞr faen meg vÊre hjelpsomme.
|
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 18:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Aha... jeg visste at det var en grunn til at jeg har en haug med kvitteringer som flyter her pÄ hybelen.
HÄper ting ordner seg, sÄnt er jo bare SURT.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 19:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
er dritt lei av nazi klonongene i sporveien. det virker som om de som blir kontrolÞrer der er de som fÞrst ikke fikk bli politi, og sÄ ble nekta som tyttebÊr politi(securitas, tre smÄ rÞde rundinger pÄ armen) noe som er ganske godt gjort. sÄ trengte de et sted der de kunne vÊre macho og farlige og ble kontroll enesker i sporveien
hÞrte at de her om dagen lÄste tÞyen stasjon, men gitteret de bruker til Ä lÄse stasjonen om natta til Ä hindre folk i Ä stikke av-har de lov til sÄnt?
er ogsÄ lei av sjofÞrer som nekter meg Ä kjÞpe fleksikort til barn- hviss jeg ikke har legg mÄ jeg betale dobbelt. er jo ikke deres skyld men Êvlig iriterende slikevell.
det eneste bra med sporveien er egentlig muligheten til Ä begÄ en hviss ulovelig handling som jeg med dette ikke erklÊrer at jeg driver med, ved hjelp av for eksempel en liten boks med trykk og maling inni. kan man spre et navn og tre ut av den anonyme storbytilvÊrelsen.
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Man 29 Mar 2004, 20:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
stÄpÄhodet skrev: | hÞrte at de her om dagen lÄste tÞyen stasjon, men gitteret de bruker til Ä lÄse stasjonen om natta til Ä hindre folk i Ä stikke av-har de lov til sÄnt? |
Nei, det er kun politiet som har lov til Ă„ "berĂžve friheten" din. Du kunne faktisk ha anmeldt dem for frihetsberĂžvelse hvis du hadde vĂŠrt der. (Husk at de, som alle andre offentlige tjenestemenn, plikter Ă„ oppgi navn eller tjenestenummer hvis de kontrollerer deg, slik at du kan klage hvis du fĂžler for det...)
|
Skrevet: Tir 30 Mar 2004, 07:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: pÄ nettet, vel
|
ikke klage, jeg har jo ikke buss idetheletatt...ikke mulighet til Ă„ bli tatt heller. bygdeherk...
|
Skrevet: Tir 30 Mar 2004, 08:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

|
meine hĂŒter skrev: | ikke klage, jeg har jo ikke buss idetheletatt...ikke mulighet til Ă„ bli tatt heller. bygdeherk... |
Jeg liker og har et godt forhold til busser og T-baner og tog og alt som fins av kollevktiv transport i utgangspunktet, men Oslo Sporveier er faen meg antikrist.
[edit - I dag fikk jeg enda et brev. E-post har blitt sendt.]
|
Skrevet: Tir 30 Mar 2004, 17:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Tro meg, Oslo Sporveier er hjelpsomheten selv. Riktignok gjÞr de enkelte tabber, men de framstÄr som sjarmerende, smÄ skjÞnnhetsfeil etter at man har bodd i Trondheim i noen Är og mÄttet hanskes med Trondheim Trafikkselskap. De er mannevonde, de.
stÄpÄhodet skrev: | det eneste bra med sporveien er egentlig muligheten til Ä begÄ en hviss ulovelig handling [...], ved hjelp av for eksempel en liten boks med trykk og maling inni. kan man spre et navn og tre ut av den anonyme storbytilvÊrelsen. |
FRES!
For Ä si som Egil Hegerberg: For det fÞrste sÄ er det stygt, og sÄ er det dyrt Ä fÄ bort, og sÄ er det nesten ingen som synes det er noe kult i det hele tatt!
Ja til skuddpremie pÄ taggere!
Helge (jeg synes at Rune Gerhardsen og dattera hans, MARTE! er tĂžffere enn de som tagger!)
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 01:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Tagging suger lut.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 10:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

|
tagging eller grafitti? ikke over en kam her. kunst utĂžvet med spraybokser er nydelig.
|
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 13:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Grafitti der hvor det ikke er meningen at det skal vÊre (les: som alle andre "kunstnere" har grafittikunstnerne med Ä utÞve sitt verk pÄ stedet hvor de har lov til det).
Tagging suger lut uansett hvor det er.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 13:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

|
det trtenger plass og har mangel pÄ steder...desverre...dessuten hater politikerene det, sÄ istedetfor Ä lage steder, Þker de strafferammene...
|
Skrevet: Ons 31 Mar 2004, 13:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Grafitti kan vÊre riktig sÄ kunstferdig og tar seg bra ut der det er godtatt at den er. Tagging har ingen annen hensikt enn at taggeren skal fÄ skrive navnet sitt pÄ en vegg. Som sagt - det er stygt, dyrt Ä fÄ bort, og alle hater det.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tor 01 Apr 2004, 10:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

|
les signatur
|
- no
Skrevet: Fre 02 Apr 2004, 03:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

|
Ingenting i veien for Ä starte en trÄd om grafitti.
Svar fra Sporveien:
Sitat: |
Hei!
For Ä avslutte denne saken mÄ vi ha en kvittering. PÄ Nationaltheatret har vi
ingen som tar imot penger for gebyrer. Vi vil ogsÄ gjÞre oppmerksom pÄ at det
gjelder det samme for vÄre kvitteringer som andre, de bÞr tas vare pÄ en tid.
Dette til orientering. |
CUNTS
Ja, kvitteringen ble tatt vare pÄ lenge, til tross for deres egne ansattes dÄrlige rÄd om Ä kaste den nesten med en gang.
Pussig at ingen der tar i mot slike betalinger, de gjorde det i hvert fall da jeg besĂžkte dem.
Noen som blir med Ă„ drepe Sporveien?
|
Skrevet: Fre 02 Apr 2004, 07:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

|
vi lager en sÄnt opptÄg som det er i gamle filmer, med fakler og hÞygafler, sÄ skremmer vi dritten ut av sporveisispktÞrene, dumme meneskene som vi ha voksenbilett av en 15 Äring
|
- no
Skrevet: Tir 13 Apr 2004, 16:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÄnen
|
Sytemarvin skrev: |
Noen som blir med Ă„ drepe Sporveien? |
Gjerne. Ikke nok med at de tar blodpris og overhode kan regulere prisene etter hvor langt du reiser, men de kommer faen meg alltid for sent. Eller fortidlig.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Ons 14 Apr 2004, 14:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

|
Hah! Jeg fant faen meg kvitteringen i dag!
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Ons 21 Apr 2004, 16:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÄnen
|
Hahahhahah!
Gudd lÞkk nÄv.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 15:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: lothlorien. ok da, oslo.
|
jeg hÞrte om noen som startet en mobiltjeneste som sa ifra nÄr det kom kontroll. billett for 5kr.
|
_________________ Smil
og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene
smil
likevel
Skrevet: Tor 22 Apr 2004, 19:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cilie
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 25 Mar 2004 Innlegg: 52 Bosted: *peker* Deeer!
|
InngÄr NSB under Sporveien? De er sÄ monga.. De hersens toga kommer jo aldri...
|
_________________ Det er den siste blomsten du lukter pÄ som Äpner kjÞleskapet!
Skrevet: Man 26 Apr 2004, 16:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |