DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Naturfag-filosofi
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Av Innlegg
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 Naturfag-filosofi

Allerede spurt BSD om hennes sysnpunkt, og de var veldig smarte, men kanskje dere andre har noen andre meninger?

Blir en smeltetrÄd lett forelska? Og hvem e rmest fÞlsom av en pÄ/av bryter og en skrubryter? (PÄ sistnevnte er jeg og stine-mor litt uenige, men jeg skal si hva vi tror etter jeg har hÞrt dere.. =P)

InnleggSkrevet: Tir 04 Jun 2002, 10:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Re: Naturfag-filosofi

Ja, jeg tror smeltetrÄder blir lett forelska. Det ligger vel litt i navnet ogsÄ?
En pÄ/av-bryter er helt klart mest fÞlsom! NÄr man blir skikkelig kjent med den trenger den ofte bare en lett berÞring fÞr den tenner, mens en skrubryter er litt mer traust og krever at du tar litt mer i den for Ä fÄ den med deg.
Men kjenn pÄ en skikkelig av/pÄ-bryter som er trygg pÄ seg selv hvor silkemyk overgangen fra av til pÄ er, og du skjÞnner hva jeg mener!

InnleggSkrevet: Ons 05 Jun 2002, 08:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
dybvik
Gjest

Re: Naturfag-filosofi

Jeg tror ogsÄ at en smeltetrÄd lett forelsker seg. Den forandrer jo form etter hva den skal smeltes inn til. Dermed tilpasser den seg andre lett. Og den sitter fast. Holder godt fast pÄ den som den har falt for.

Hva bryterene angÄr, sÄ er ikke det sÄ lett Ä avgjÞre. En skrubryter er vel det man ogsÄ kan kalle en dimmebryter. NÄr det gjelder en dimmebryter sÄ er det ikke mye bevegelse som skal til for at det skal gi utslag i lyset for eksempel. Men sÄ har man en av/pÄ-bryter. Denne har _et_ punkt hvor en gÄr fra ikke no lys til mye lys. Og akkurat i dette punktet sÄ er klart at av-pÄ-bryteren er mest fÞlsom. Men pÄ alle andre plasser enn akkurat i det punktet, la oss kalle det for g-punktet, sÄ er av-pÄ-bryteren heller lite fÞlsom. Mens dimmebryteren derimot, den er fÞlsom overalt den. Dimmebryteren har ikke noe g-punkt.

Min konklusjon er da at dimmebryteren og av-pÄ-bryteren egentlig har samme fÞlsomhet. De er bare fordelt litt forskjellig. Av-pÄ har alt samlet i g-punktet. Dimmebryteren har sitt fordelt ut over et stÞrre omrÄde. Men altsÄ. Begge gÄr pÄ en skala fra ikke no lys til mye lys. Det er bare veien som er forskjellig.

InnleggSkrevet: Ons 05 Jun 2002, 23:37
    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
tenksomt

Hm.. Visste dere ville ha noe smart Ă„ si! =)

Jeg tror absolutt smeltetrÄden blir lett forelska. Den e rkanskje litt usikker pÄ seg selv, litt svak psykisk, sÄ bare litt varme mÄ til fÞr den selv blir veldig varm, ikke sant. Hvis dere har sett moren til david Copperfield i serien pÄ NRK, sÄ skjÞnner dere hva jeg mener.

Allright, dimmebryter *lÊrt ett nytt ord* De er jo utrolig fÞlsomme. bare en liten touch, sÄ blir de sinte.. eller gla.. sant. Imens en av/pÄ bryter er innmari kald. Den kan styre fÞlelsene sine i sÄ stor grad. Tenk, hvis en ett-Äring kom bort til en av/pÄ bryter, og sa deddideje, sÄ kunne bryteren bare "knepp", og sÄ fÞlte han ingenting. Null og nix strÞm i hjertet sitt.

*favorisere dimmebryteren*

Men jeg mÄ si jeg likte g-punkt greia.. Wink

InnleggSkrevet: Tor 06 Jun 2002, 14:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
dybvik
Gjest

Re: tenksomt

Du liker med andre ord de som hele tiden viser fĂžlelser ? Ikke de som bare switcher over fra kaldt til varmt ?

Siden du favoriserer dimmebryteren altsÄ.

Jeg vet ikke helt hvem som er min favoritt.. De har vel begge sine gode sider.

InnleggSkrevet: Fre 07 Jun 2002, 08:52
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: tenksomt

Det er jo forskjell pÄ en skrubryter og en dimmebryter. Og det var angÄende skrubryter problematikken jeg og Jentepust var litt uenige i naturfagtimen, jeg sa nemlig sÄnn ca. omtrent det fido skrev.

Men la meg forklare litt om forskjellen pÄ en dimmebryter og en skrubryter. En dimmebryter er svÊrt fÞlsom, men ogsÄ svÊrt lett Ä manipulere. Den har vanskelig for Ä bestemme seg, og hva forelskelse angÄr, sÄ skal det nok ikke mye til for Ä fÄ den til Ä forrandre mening, den har nok en ny (hva det nÄ enn er dimmebrytere forelsker seg i) i kikkerten omtrent hver eneste dag.

En skrubryter derimot, vel, les det fido skrev.

InnleggSkrevet: Fre 07 Jun 2002, 15:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet