|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Forskjellsbehandling!
Jeg og et par venninner hadde en diskusjon om dette for noen dager siden, så jeg tenkte jeg skulle ta det opp her. (Skyt meg om det allerede finnes en tråd om dette)
Hvorfor er det slik at det liksom skal være naturlig at gutter snakker om sex, men at jenter helst skal være så prektige og uskyldige? Dersom ei jente sitter og snakker om sex og ting hun har gjort/har lyst til blir hun sett på som pervers og horete. Dersom en gutt sier det samme, bare ler folk og tenker at det er jo sånn gutter er.
Hvorfor kan ikke folk bare forstå at det finnes like mange sexfikserte jenter som gutter?
Og det samme gjelder om en jente har tilfeldig sex...da er hun jo hore.
*snøft*
Jeg ser liksom ikke på meg selv som en kåt og pervers hore.... 
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 00:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg synes det er helt utmerket om ei jente liker (å prate om) sex. Faktisk er det bortimot ganske nødvendig. Det handler jo om å dele nytelse, glede og moro.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 01:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Enig.
Det er både gøy og lærerrikt å snakke om sex med jenter 
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 08:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Og hva med den andre siden? det forventes at gutter alltid har lyst, mens det forventes at jenter omtrent aldri har lyst.
Det forventes av en gutt som blir sjekket opp at han blir med jenta dersom hun har lyst, men dersom en gutt vil ha jenta med hjem, forventes det absolutt ikke at hun vil.
Tro det eller ei, det er et utrolig sexpress på de av oss gutter som ikke alltid har lyst. noen har selvfølgelig ofte lyst, men langt ifra alle har noe sterkere drifter enn en gjennomsnitts jente..
En gutt blir sett skjevt på om han sier nei.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 09:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Re: Forskjellsbehandling!
| songbird skrev: | Dersom ei jente sitter og snakker om sex og ting hun har gjort/har lyst til blir hun sett på som pervers og horete. Dersom en gutt sier det samme, bare ler folk og tenker at det er jo sånn gutter er.
|
Nå må du ikke dra alle over en kam.
Jeg er absolutt på det rene med at gutter som snakker om sex og ting han har gjort/har lyst til, er perverse og "horete."
Nå vet jeg ikke om det er sånn gutter er (jeg mangler den o'store innsikten i mannfolks verden), men jeg vet at det finnes prakteksemplarer som ikke framstår på denne måten.
| 0nskemestern skrev: | Det forventes at gutter alltid har lyst (...).
Det forventes av en gutt som blir sjekket opp at han blir med jenta dersom hun har lyst (...). |
Forventes dette?
Av hvem da?
Dette var faktisk helt nytt for meg. Hvis jeg hadde forventet at en gutt jeg hadde sjekket opp skulle blitt med, hadde jeg nok sjekket opp litt oftere enn - tja, aldri.
| Sitat: |
En gutt blir sett skjevt på om han sier nei. |
Dette tror jeg heller ikke noe på.
Jeg kjenner flere gutter som har sagt nei, uten å bli sett skjevt på. Faktisk har disse bare fått økt respekt.
Oppsummering: Jeg tror ikke man kan generalisere denne typen forskjellsbehandling. Den er like individuell som egnelskmenns ostesmak.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 09:08 Sist endret av Veronica den Ons 24 Mar 2004, 09:12, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| 0nskemestern skrev: | | En gutt blir sett skjevt på om han sier nei. |
Neida, men han er sikkert homo...
Du har litt rett 0nskemestern, men jeg tror allikevel jentene har litt større problemer med slikt press. Jeg vet ikke hva du synes, men jeg ville tatt lettere på å bli kalt homo enn mange jenter jeg kjenner ville om de ble kalt hore. (Det er lettere å avkrefte et homo-rykte enn et hore-rykte...)
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 09:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Tittan skrev: | | 0nskemestern skrev: | | En gutt blir sett skjevt på om han sier nei. |
Neida, men han er sikkert homo...
Du har litt rett 0nskemestern, men jeg tror allikevel jentene har litt større problemer med slikt press. Jeg vet ikke hva du synes, men jeg ville tatt lettere på å bli kalt homo enn mange jenter jeg kjenner ville om de ble kalt hore. (Det er lettere å avkrefte et homo-rykte enn et hore-rykte...) |
(takk, endelig en som kan stave..)
Joda, men ville bare påpeke at presset er stikk motsatt på de to kjønnene. Jenter blir fort billige om de sier ja, gutter blir like fort homo og kresen om han sier nei.
Og Vero, det er slik, du kan ikke bare la være å tro på det.
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 09:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
| 0nskemestern skrev: |
Og Vero, det er slik, du kan ikke bare la være å tro på det. |
Det forekommer sikkert. Men det er ikke en endelig regel.
Jeg kan faktisk meget enkelt å la være å tro på det, når jeg ikke bare har sett få eksempler på det dere sier, men også tvert imot har sett eksempler som strider imot denne teorien.
Det at enkelte mener at det er slik, betyr ikke noe mer enn at det er det disse personene har lagt merke til.
Tilstanden og graden av slik forskjellsbehandling kan være helt annerledes andre steder.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 09:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Hehe, noen jenter blir faktisk glad hvis du lar være å dra dem med deg til sengs sånn med en gang. Og siden de da slipper hore-stempelet, så sier de kanskje ikke til alle andre at du, som gutt, er homo heller?
Er vi helt på sidelinjen nå, eller passer dette med topic?
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 09:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Er ikke helt sikker.. Moderering, anyone? 
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 10:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg tror egentlig det er større forskjeller mellom forskjellige ungdomsmiljøer enn mellom personer. Tror det er hvilket miljø man er i som avgjør hvordan dette blir oppfattet. Jeg var i militæret med en ganske så religiøst kristen gutt. Rundt han ble det derfor mindre snakk om sex og annet griseri enn når han ikke var der. De jeg var i forsvaret med var vidt forskjellige, fra folk som kunne ha to-tre sexpartnere i løpet av en måned til folk som aldri hadde hatt og ventet på den rette.
Min konklusjon er at det er miljøet og holdningene til de som eventuelt sprer rykter det kommer annpå.
Kanskje man reflekterer hvordan man oppfatter seg selv med hva man sier,..
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 11:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Hvorfor være redd for å bli stemplet som hore eller homo?
Sålenge man selv vet hva man er og hva en står for har ingen andre noe de egentlig skulle ha sagt.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Sant sharee, men det betyr at du har tro på deg selv og at du hever deg over mobbing og slikt. Det er ikke så veldig lett i et lite miljø (religiøst, liten plass osv).
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
| Tittan skrev: | | Sant sharee, men det betyr at du har tro på deg selv og at du hever deg over mobbing og slikt. Det er ikke så veldig lett i et lite miljø (religiøst, liten plass osv). |
Har bodd i et lite miljø mesteparten av livet og har ikke noe spesiellt mye med selvtillit, men om man er ærlig med seg selv kan man stå i mot det meste. Av og til er illusjonen av selvtillit nok til å hindre noen i å se på deg som lett bytte.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Det er bra
Jeg har blitt mobbet og slikt før, og vet hvordan det føles.. Nå har jeg heller en gi-fa'en-holdning og driter i hva folk sier om meg.
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Tittan skrev: | Det er bra
Jeg har blitt mobbet og slikt før, og vet hvordan det føles.. Nå har jeg heller en gi-fa'en-holdning og driter i hva folk sier om meg. |
Du er jo meg!
Ble endel mobba opp igjennom skolen, og det er jeg utrolig glad for! nå preller hva det skal være av om jeg ønsker det.. "Folk får synes hva de vil om meg. liker de meg ikke, kan de gå et annet sted. Om jeg ikke liker en person, sørger jeg for at den ikke liker meg, og dermed går det andre stedet." det er min leveregel, enkelt, greit og effektivt.
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 14:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
| 0nskemestern skrev: | | nå preller hva det skal være av om jeg ønsker det... |
Jeg har dessuten drevet med martial arts i nesten ti år nå, og vet at jeg kan banke de fleste som mobber meg. Bare den tanken hjelper mye!! 
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 16:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Blei plaga mer enn nok opp igjennom grunnskolen, og kunne klart meg fint uten det.
Men over til det vi begynte med: For meg er det faktisk ganske viktig at jenta også er i stand til å snakke om sex, nytelse og ting i den forbindelse. Ettersom jeg er svært glad i å nyte selv er det fint om hun er glad i det også.
Forøvrig venter jeg gjerne litt med å hoppe til sengs sammen med ei jente. Er ingen dum ting å bli litt kjent først...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 16:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 30 Mar 2004, 13:19 Sist endret av Voon den Tor 23 Feb 2006, 02:03, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Du tok ikke helt av, men jeg tror bena forlot bakken en stund
Husk at alt vi har opplevd i livet gjør oss til akkurat den vi er. I de fleste tilfeller stemmer uttrykket "Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere" og det håper jeg gjelder for deg også Mareth. (Du er ikke død, så da er du sterk )
Jeg har ett forslag til deg, som kanskje høres helt forferdelig ut, og det er å snakke med kjæresten din om alt du har opplevd. (Og da mener jeg alt...) Etter at du har snakket om det kan du nemlig si: Det var den gangen, nå har jeg lært. Man kan ikke gå resten av livet og angre på ting man har gjort eller ting man burde gjøre eller ting man ikke gjorde men hadde tenkt og slikt, det er bedre å se fremover. (Jeg hadde angret på ting så lenge at jeg hadde glemt mange av de andre følelsene mine. Det er ikke bra!)
|
Skrevet: Tir 30 Mar 2004, 13:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |