Deprecated: Implicit conversion from float 519962.00000000006 to int loses precision in /home/clients/d916b5fe1abb4c0bcbbf74b1fae9c043/sites/dsgf.no/forum/includes/bbcode.php on line 285
DSGF.no :: Vis Temaet - nynorsk tentamen, vÊrsÄgod, les!
DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Fra Penn og Pensel
nynorsk tentamen, vÊrsÄgod, les!
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Av Innlegg
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
 nynorsk tentamen, vĂŠrsĂ„god, les!

fikk 4+ pÄ denne greia. takk for at du gidder Ä lese...

PLASTMAPPE OG AFROAMERIKANAREN

Noregs svar pÄ ein afroamerikanar! Endeleg har eg funne ut kva eg er. Min plass i samfunnet. Kvit som dei andre bleikingane, like norsk som dei i passet, men i sjela er eg svart som berre det! det har vel alltid vore sÄnn, heile oppveksten min har bore preg av det; fattige, valdelege foreldre med lite til overs for anna enn sprit og krangling. Ein er fÞdd inn i det, og kan ikkje forlate det. Trur eg.

No som eg har funne ut kva eg er, mÄ eg begynne Ä oppfÞre meg som det. noke som resulterar i at eg er pÄ veg ut frÄ skulen, berre fordi lÊraren ba meg halde kjeft. Mens eg prÞvar Ä finne ut om lÊraren kjem etter meg utan Ä snu pÄ hovudet, tenkjer eg at det er like greit Ä bli ein del av statistikken med ein gong. Den statistikken som seier at om foreldra dine er pÄ skrÄplanet, kjem du til Ä hamne der og.

Det kjem ingen lÊrar, det er vel like greit, sÄ eg slepp Ä verte utvist frÄ skulen for Ä ha slÄtt ned ein lÊrar, meiner eg. Eg speglar meg i dei skitne bilrutene pÄ parkeringsplassen. "hei" seier eg til den lysande jenta pÄ ruta. "du er pen" seier eg nÞgd. Pen, men utspekulert og slem.

Eg gÄr vidare. Sola skin og reflekterer spegelbiletet mitt frÄ alle bilane. Alle utanom ein. Ved den stÄr det ein gut. Ein virkelig pinglete, tynn gut, med skjorte og penbuksar.

Eg gÄr bort til han. Ser pÄ bilen han lener seg pÄ, ein ny, dyr BMW. Han seier ingenting. Eg lenar meg mot bilen, som han. "ikkje rÞr bilen, eg hentar vaktene!" Han seier det pÄ ein mÄte som fÄr meg til Ä tru at han berre treng knipse for Ä hente vakter. Eg flyttar meg, men hugsar pÄ at eg er ein afroamerikanar, om enn norsk, og gjenoptar stillinga mi. " du henger pÄ min parkeringsplass!" Eg prÞvar meg no. For alt eg vet, kan guten henge her kvar deg, men det ser ikkje slik ut. Eg er aldri her.

"far min eig han," seier han, fortsatt med denne giddalause tonen, eg begynner Ä lure pÄ om han i det heile tatt bryr seg om noke. "jÊvla rike sossefolk...trur de eig samfunnet!" Det kom automatisk. Eg smilte inni meg. Endeleg, tenkte eg, endeleg fekk eg utspill for kjenslene. Ein norsk afroamerikanar.

Han tende ein rÞyk, trekte inn, blÄste ut mot sola. "vi rike sossejÊvlane eig verda, samfunnet, derimot, fyld med sÄnne som deg er ikkje noke Ä eige..." Plutseleg var eg ikkje sÄ tÞff i trynet lengre. Fullstendig sett fast var eg, men viste det ikkje. Avstanden mellom den glÞdande tuppen og filteret pÄ sigaretten blei kortare. Eg sÄg misunneleg pÄ at han trekte inn igjen. Eg rÞyka berre rullings, lenge sia forrige ferdigrÞyk nÄ.

Han rekte meg rÞyken. Eg tok forfjamsa imot. "de hatar verda, vi eig verda, nokon bygger verda, men ingen forstÄr ho! Ettersom korkje dei som hatar ho, dei som bygg ho eller dei som eig ho er lykkelige, burde mennesket gÄ inn for Ä forstÄ ho!"

Skjorta hans var tynn, men det sÄg ikkje ut som han fraus. Bilen var blitt varm i sola. Heile vÄren fordampa. RÞyken hadde visst fordampa den og, eg hadde glemt den etter andre trekket, og no var den brent inn til filteret. Eg kom pÄ at eg hadde fÄtt den av ein gut eg eigentleg skulle hate.

"eg er sikker pÄ at om ein forstÄr verda, forstÄr ein at den einaste utgongen av dette helvetet er Ä ta sjÞlvmord." Orda dukka opp etter kvart som eg sa dei. Eg forstod faktisk kva eg sa! "den enklaste lÞysninga, kanskje, den andre er Ä opplyse folketog forandre verda"
"det hÞyrast jo lettvint ut" sa eg oppgitt. "det kjem ann pÄ kven du er. om du kan kjempe for at andre skal fÄ verdsforstÄinga di gÄr det sikkert greit. men ingen som eg veit om har rukke Ä forstÄ verda pÄ 80 Är. litt knapp tid, muligens" han trekk pÄ aksla, sukkar.

"eg har ikkje tenkt Ä leve til eg vert 80, eg vil dÞy ung for ein sak eg trur pÄ!" i eit augeblinks angst sÄg eg meg sjÞlv for meg pÄ gamleheimen, rynkete og galen. "mens eg heller lever lenge for ein sak eg trur pÄ!"

"kvifor tenkjer du slik? rikingar skal tenkje pÄ korleis dei skal fÄ mest pengar, ikkje pÄ Ä forstÄ verda!" plutseleg blei eg afroamerikanar igjen, og mÄtte forsvare folket mitt. "sÄ er eg vel ikkje ein riking i sjela, da" han sÄg pÄ meg, og augo hans skifta farge, eg kunne ikkje seie nÞyaktig kva for ein farge dei hadde. Han begynner Ä gÄ.

"kom"seier han. Eg fÞl etter han, vi gÄr ut av parkeringsplassen, men eg kjenner meg ikkje igjen. Vi gÄr ut pÄ eit tak. StÄr der og ser utover byen.

"du er ingen afroamerikanar. du er ein grublar!" han ler, og augo hans fÄr ein enda meir udefinerbar farge. Eg blir redd, lurar pÄ korleis han veit at eg er ein afroamerikanar, eg har ikkje sagt det til nokon. Plutseleg begynner taket vi stÄr pÄ Ä dreie, og ting skiftar farge. Sola blir blĚ, lyset blir blÄtt og eg vert reddare. Eg klamrar meg til guten uten ordentlig farge pÄ augo, som eg ikkje aner kva heiter.

"kva heiter du?" kviskrar eg medan eg stirrar redd og betatt pÄ fargene som skiftar. "aner ikkje. mÄ eg heite noke?"han ser pÄ meg, og endeleg har augo hans stoppa pÄ ein farge. Dei er kÞl svarte.

"ja" sier eg "du mÄ heite noke! kan eg finne pÄ eit namn til deg?" eg er ikkje sÄ redd lenger, har vendt meg til dei skiftande fargene, men nÄ sluttar dei Ä skifte. dei stoppar pÄ blÄtt. NÄ er alt i heile varda i forskjellige blÄfarger. "hmm. du kan finne pÄ eit namn til meg om du slutar Ä leike afromaerikanar og fortsett Ä tenkje slik du gjer nÄ"

Eg blir glad, det er fÞrste gongen eg fÄr lov til Ä gi nokon eit namn. SÄ stoppar alle tankane mine opp. Eg finn ikkje pÄ noko namn. "plastmappe" hÞyrer eg meg sjÞlv si "du kan heite plastmappe" eg begynner Ä lure pÄ kva som eigentlig skjer, kvifor eg kalte guten for plastmappe!

"takk!no har eg fÄtt eit namn, men du mÄ snart stÄ opp. Dette er det som heitar "berre ein draum" men lÞfta dine gjeld og nÄr du er vaken!"

Han begynner Ä blinke, sÄ fort har alle fargene begynt Ä skifte "men mÄ du gÄ nÄ da? vent litt!" eg vert desperat, undrar meg om eg ikkje kan bil i draumen min. "du skal vakne no! hugs Ä fortsettje Ä gruble!"

Eg er vaken no. Men orkar ikkje stÄ opp, er heilt utslitt av draumen. Men eg burde forstÄtt at det var ein draum. Eg ville aldri gÄtt ut av klasserommet berre fordi lÊraren ba meg halde kjeft! Eg rÞykar ikkje. Og eg ville uansett ikkje kalt guten for plastmappe. Eller ville eg det? Men lÞftan gjeld ogsÄ i vaken tilstand.

InnleggSkrevet: Fre 26 Mar 2004, 00:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Bra!

InnleggSkrevet: Fre 26 Mar 2004, 01:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

takker...nynorsk er noe skit, men dette var tja...en anelse abstrakt...

InnleggSkrevet: Fre 26 Mar 2004, 01:36
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
HÞrer pÄ nyhetene at regjeringen vil ta vekk sidemÄl-eksamen! Hoppido Man skal fremdeles lÊre sidemÄl, men slipper Ä ha eksamen i det. (Hvis regjeringen fÄr det som de vil, noe jeg tviler pÄ Rolling Eyes )

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 26 Mar 2004, 08:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

i Är har jeg fire store prÞver mer enn nÞdvendig fordi de vurderer Ä fjerne skriftlig eksamen helt...heldige lille meg!

InnleggSkrevet: Fre 26 Mar 2004, 09:00
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004
en bra fin stil, orginal hvar den ogsÄ til tider. men slutten, vÄkne opp og finne ut at alt var en drÞmm er ikke spennenede. men ellers er jeg imponert

RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes

InnleggSkrevet: Sűn 28 Mar 2004, 18:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hĂŒter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

jeg hadde skrevet Ätte sider for hÄnd...bare kladd..mÄtte ha en slutt. jeg er misfornÞyd med slutten, og resten Smile

InnleggSkrevet: Ons 31 Mar 2004, 13:37
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [7 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Fra Penn og Pensel
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet