|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
QIQrrr skrev: | ..enhver som forfekter kommunistiske verdier neppe har skjĂžnt noenting. I beste fall kan ideologien i teorien betegnes som en naiv kollektivistisk tankegang tilpasset mennesker uten egne meninger med behov for tilhĂžrighet og likhet. ... |
Akkurat som nazismen. selv om jeg egentlig synes det blir galt Ă„ sammenligen dem, kan jo ingen nekte for at de har en del til felles..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 23 Mar 2004, 10:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
meine hĂŒter skrev: | hehe...stalin hitler mao osv er mine politiske forbilder...det er mangle pĂ„ dem-... |
Da kan du ikke forvente Ă„ bli tatt seriĂžst...
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 23 Mar 2004, 10:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: pÄ nettet, vel
|
ro ned! jeg er for revelusjonÊr krig, og har ingen positive forbilder, i mangel pÄ det mÄ jeg bruke terrorist/diktator opplegg...
jeg er hvertfall mer maoist enn stalin/hitler fan...
|
Skrevet: Tir 23 Mar 2004, 14:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Vel, Mao er ikke akkurat noe glansbilde pÄ statsoverhode han heller..
|
Skrevet: Tir 23 Mar 2004, 14:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Mao var pÄ mange mÄter en katastrofe - jmfr kulturrevolusjonen, en hungerkatastrofe eller to som fÞlge av at man tok fra bÞndene jordbruksredskaper for Ä smelte dem om til industribruk... NÄr Kina har lykkes sÄ godt som landet har i dag er det like mye pÄ tross av Mao og kommunismen, som pÄ grunn av det hele.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 00:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
problemet i de kommunistiske styrene som har vÊrt til nÄ er at de ikke er demokratiske, man kan faktisk ha et demmokratisk kommunistisk styret, er kommunist pÄ grunn av enkelte ting, stÞter ikke alle meningene hundre prosent. men hindring av privatisering, deling av alle midler og lignende ting sikrer min stemme.
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 10:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
ER du gammel nok til Ä stemme..? stemmer du NKP? synes vi skal begynne med Ä gjÞre Norge til republikk, eller i det minste fjerne kongefamilien som noe med betydning, slik som AP(?) uttrykte for ikke sÄ lenge siden.. Monarkiet er absolutt (over)modent for debatt.
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 10:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Problemet med kommunisme er at det stopper utviklingen, samfunnet mÄ fÞrst nÄ en topp nÄr det kommer til utvikling, pÄ alle fronter. Da fÞrst kan man snakke om kommunisme som noe som kanskje muligens vil fungere.
Er man i et kommunistisk samfunn blir man ikke belÞnnet for Ä jobbe ekstra hardt, vÊre flinkere enn gjennomsnittet eller gjÞre noe fremstÄdende. Dette fÞrer til at ingen gjÞr mer enn nÞdvendig og ting stopper opp......
Ja til sosialisme, nei til kommunisme og for mye kapitalisme... Den gyllende middelvei er nok veien Ä gÄ her, som alle andre steder....
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Problemet med politikk og ideologier generellt sett er at de enten er basert pÄ gode ideÚr som ikke lar seg gjennomfÞre i praksis, eller bestÄr av dÄrlige idÚer som man ikke vil gjennomfÞre i praksis...
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hĂŒter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: pÄ nettet, vel
|
jeg har da ingen dÄrlige ideer!
alt (det meste) er relativt, gode ideer ogsÄ.
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 14:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
spiralis skrev: | Den gyllende middelvei er nok veien Ä gÄ her, som alle andre steder.... |
Og det er jo som regel det man ender opp med.. hvert parti setter sitt pÄ spissen pÄ hver sitt ytterpunkt, og resultatet blir midten.
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 15:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Kommunismen er dÞd uansett, sÄ jeg skjÞnner ikke hva dere driver Ä diskuterer. Ingen stat med vettet i behold vil noen sinne kalle seg en kommunist-stat nÄ etter at Sovjetunionen og resten av rÞkla falt.
Tanken om kommunisme er ogsÄ ganske sÞkt i grunn:
"Arbeid etter evne, fÄ etter behov"
OK, jeg fÄr altsÄ etter behov, dvs jeg fÄr det jeg trenger for Ä holde meg i live. Dermed trenger jeg ikke arbeide sÄ fryktelig hardt, fordi jeg fÄr jo mat og slikt pÄ lik linje med alle de andre. Dette fÞrer til at utstyret vi fÄr er dÄrlig, siden alle mÄ fÄ det samtidig, noe som gjÞr at det mÄ samles opp i et lager fÞr det kan deles ut. Noe som igjen gjÞr at jeg blir lei og arbeider mindre fordi jeg bare fÄr skit, som igjen gjÞr at jeg fÄr dÄrligere skit...
Kom med flere kommunist-floskler jeg kan rakke ned pÄ!! 
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 15:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det var jo ganske interessant hvordan ting funka i DDR, for eksempel. Arbeidsledighet fantes pr definisjon ikke, alle hadde en jobb og fikk betalt. Men man fikk elendig betalt, og det spilte ingen sĂŠrlig rolle hvor mye eller hvor godt ting ble gjort. Men etter endt arbeidsdag - da satte folk igang Ă„ jobbe, da! Svart.
Kommunisme kveler ganske enkelt kreativitet og vilje til Ä finne pÄ noe pÄ egenhÄnd. Man fÄr jo aldri noe igjen for det. NÄr Kina har fÄtt oppsving i Þkonomien og levestandarden er det mye fordi man endelig har begynt Ä tillate privat nÊringsvirksomhet, samt at man fÄr lov til Ä ha sin egen lille jordflekk man dyrker mat pÄ.
|
_________________ Jeg skal kun fÄ leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke rĂžre meg.
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 16:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Amen!
|
Skrevet: Ons 24 Mar 2004, 16:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stÄpÄhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
jeg er ikke gammel nok til Ă„ stemme, er egentlig ikke intresert i Ă„ debbaatere om kommunisme kan fungere eller ikke. jeg har mine meningerog dere har deres. kan vi ikke diskutere monarkiet en stund mens jeg prĂžver Ă„ bli gammel nok til Ă„ stemme
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 09:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Hold deg til topic...
Akkurat som jeg sa, men et kommunistlingnende samfunn kan fungere, vi mÄ bare komme sÄ langt (eller tilnÊrmet sÄ langt) det er mulig Ä komme i utviklinga. NÄr utviklinga stangnerer, sÄ kan et kommunistisk samfunn fungere.
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
spiralis skrev: | NÄr utviklinga stangnerer, sÄ kan et kommunistisk samfunn fungere. |
NÄr utviklinga stagnerer... Da er det kommunismen tar over? Det virker med andre ord ikke akkurat som at kommunismen er noe Ä satse pÄ.
"Vent, nÄ skjer det ikke noe her, la oss innfÞre kommunismen, slik at vi aldri kommer noen vei..."
Det hĂžres ut som et idiotisk konsept for meg...
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
et mer fornuftig spÞrsmÄl er jo, om vi noen gang vil stagnere..? vi har jo sÄ vidt begynt Ä kikke utenfor vÄr egen klode, vi har just kommet i gang med nano-teknologi.. nei, tror ikke utviklinga gir seg med fÞrste..
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
NÄr utviklinga stagnerer fordi det ikke er mulig Ä komme lenger, ja. Som er akkurat det jeg skrev i innlegget hvis du leser setningen fÞr den du leste...
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 13:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Men utviklingen kommer aldri til Ä stagnere, sÄ enkelt er det.
For to hundre og noen Är siden satt det en haug med lÊrde mennesker i en konferanse og sa: "NÄ, mine herrer, har vi snart funnet opp alt det er mulig Ä finne opp!"
Og siden utviklingen ikke vil stagnere, kommer vi aldri til Ă„ oppleve den utopiske kommuniststaten, heldigvis 
|
Skrevet: Tor 25 Mar 2004, 15:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |