DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

hva stemmer dere

sært (miljø, eller pp)
13%
 13%  [ 3 ]
kristent
0%
 0%  [ 0 ]
høyre/frp
8%
 8%  [ 2 ]
sosialistisk
39%
 39%  [ 9 ]
blankt
13%
 13%  [ 3 ]
kommunistisk, så klart, eneste fine med demokratiet er dette
21%
 21%  [ 5 ]
for ung, men engasjert (gjerne kommunist)
4%
 4%  [ 1 ]

Antall stemmer : 23

Forumoversikten » Hjerneføde » Politikk & Religion
kommunisme og greier
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 4 [79 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
QIQrrr skrev:
..enhver som forfekter kommunistiske verdier neppe har skjønt noenting. I beste fall kan ideologien i teorien betegnes som en naiv kollektivistisk tankegang tilpasset mennesker uten egne meninger med behov for tilhørighet og likhet. ...

Akkurat som nazismen. selv om jeg egentlig synes det blir galt å sammenligen dem, kan jo ingen nekte for at de har en del til felles..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 10:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
meine hüter skrev:
hehe...stalin hitler mao osv er mine politiske forbilder...det er mangle på dem-...

Da kan du ikke forvente å bli tatt seriøst...

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 10:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
ro ned! jeg er for revelusjonær krig, og har ingen positive forbilder, i mangel på det må jeg bruke terrorist/diktator opplegg...

jeg er hvertfall mer maoist enn stalin/hitler fan...

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 14:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Vel, Mao er ikke akkurat noe glansbilde på statsoverhode han heller..

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 14:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Mao var på mange måter en katastrofe - jmfr kulturrevolusjonen, en hungerkatastrofe eller to som følge av at man tok fra bøndene jordbruksredskaper for å smelte dem om til industribruk... Når Kina har lykkes så godt som landet har i dag er det like mye på tross av Mao og kommunismen, som på grunn av det hele.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 00:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004
problemet i de kommunistiske styrene som har vært til nå er at de ikke er demokratiske, man kan faktisk ha et demmokratisk kommunistisk styret, er kommunist på grunn av enkelte ting, støter ikke alle meningene hundre prosent. men hindring av privatisering, deling av alle midler og lignende ting sikrer min stemme.

RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 10:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

ER du gammel nok til å stemme..? stemmer du NKP? synes vi skal begynne med å gjøre Norge til republikk, eller i det minste fjerne kongefamilien som noe med betydning, slik som AP(?) uttrykte for ikke så lenge siden.. Monarkiet er absolutt (over)modent for debatt.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 10:10
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Problemet med kommunisme er at det stopper utviklingen, samfunnet må først nå en topp når det kommer til utvikling, på alle fronter. Da først kan man snakke om kommunisme som noe som kanskje muligens vil fungere.

Er man i et kommunistisk samfunn blir man ikke belønnet for å jobbe ekstra hardt, være flinkere enn gjennomsnittet eller gjøre noe fremstådende. Dette fører til at ingen gjør mer enn nødvendig og ting stopper opp......

Ja til sosialisme, nei til kommunisme og for mye kapitalisme... Den gyllende middelvei er nok veien å gå her, som alle andre steder....

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Problemet med politikk og ideologier generellt sett er at de enten er basert på gode ideèr som ikke lar seg gjennomføre i praksis, eller består av dårlige idèer som man ikke vil gjennomføre i praksis...

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 12:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg har da ingen dårlige ideer!

alt (det meste) er relativt, gode ideer også.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 14:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

spiralis skrev:
Den gyllende middelvei er nok veien å gå her, som alle andre steder....

Og det er jo som regel det man ender opp med.. hvert parti setter sitt på spissen på hver sitt ytterpunkt, og resultatet blir midten.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 15:19
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Kommunismen er død uansett, så jeg skjønner ikke hva dere driver å diskuterer. Ingen stat med vettet i behold vil noen sinne kalle seg en kommunist-stat nå etter at Sovjetunionen og resten av røkla falt.

Tanken om kommunisme er også ganske søkt i grunn:

"Arbeid etter evne, få etter behov"
OK, jeg får altså etter behov, dvs jeg får det jeg trenger for å holde meg i live. Dermed trenger jeg ikke arbeide så fryktelig hardt, fordi jeg får jo mat og slikt på lik linje med alle de andre. Dette fører til at utstyret vi får er dårlig, siden alle må få det samtidig, noe som gjør at det må samles opp i et lager før det kan deles ut. Noe som igjen gjør at jeg blir lei og arbeider mindre fordi jeg bare får skit, som igjen gjør at jeg får dårligere skit...

Kom med flere kommunist-floskler jeg kan rakke ned på!! Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 15:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Det var jo ganske interessant hvordan ting funka i DDR, for eksempel. Arbeidsledighet fantes pr definisjon ikke, alle hadde en jobb og fikk betalt. Men man fikk elendig betalt, og det spilte ingen særlig rolle hvor mye eller hvor godt ting ble gjort. Men etter endt arbeidsdag - da satte folk igang å jobbe, da! Svart.

Kommunisme kveler ganske enkelt kreativitet og vilje til å finne på noe på egenhånd. Man får jo aldri noe igjen for det. Når Kina har fått oppsving i økonomien og levestandarden er det mye fordi man endelig har begynt å tillate privat næringsvirksomhet, samt at man får lov til å ha sin egen lille jordflekk man dyrker mat på.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 16:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Amen!

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 16:11
ståpåhodet
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004
jeg er ikke gammel nok til å stemme, er egentlig ikke intresert i å debbaatere om kommunisme kan fungere eller ikke. jeg har mine meningerog dere har deres. kan vi ikke diskutere monarkiet en stund mens jeg prøver å bli gammel nok til å stemme

RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes

InnleggSkrevet: Tor 25 Mar 2004, 09:05
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hold deg til topic...

Akkurat som jeg sa, men et kommunistlingnende samfunn kan fungere, vi må bare komme så langt (eller tilnærmet så langt) det er mulig å komme i utviklinga. Når utviklinga stangnerer, så kan et kommunistisk samfunn fungere.

InnleggSkrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:07
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

spiralis skrev:
Når utviklinga stangnerer, så kan et kommunistisk samfunn fungere.

Når utviklinga stagnerer... Da er det kommunismen tar over? Det virker med andre ord ikke akkurat som at kommunismen er noe å satse på.

"Vent, nå skjer det ikke noe her, la oss innføre kommunismen, slik at vi aldri kommer noen vei..."

Det høres ut som et idiotisk konsept for meg...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:15
toth42
Cowboy
Cowboy

et mer fornuftig spørsmål er jo, om vi noen gang vil stagnere..? vi har jo så vidt begynt å kikke utenfor vår egen klode, vi har just kommet i gang med nano-teknologi.. nei, tror ikke utviklinga gir seg med første..

InnleggSkrevet: Tor 25 Mar 2004, 10:49
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Når utviklinga stagnerer fordi det ikke er mulig å komme lenger, ja. Som er akkurat det jeg skrev i innlegget hvis du leser setningen før den du leste...

InnleggSkrevet: Tor 25 Mar 2004, 13:20
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Men utviklingen kommer aldri til å stagnere, så enkelt er det.

For to hundre og noen år siden satt det en haug med lærde mennesker i en konferanse og sa: "Nå, mine herrer, har vi snart funnet opp alt det er mulig å finne opp!" Rolling Eyes

Og siden utviklingen ikke vil stagnere, kommer vi aldri til å oppleve den utopiske kommuniststaten, heldigvis Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 25 Mar 2004, 15:36
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 4 [79 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Hjerneføde » Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet