DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
100 best films
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [16 Posts]  
Av Innlegg
dinacecilia
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 19 Mar 2004
 100 best films

saa paa siste del av de 100 beste filmene paa channel 4 igaar. 1ste plass var star wars trilogien og andre var the godfather. er ikke sikker paa tredje men trur det kanske var jaws.. fjerde var iallefall it's a beautiful life. det jeg ble litt forundra over var at gladiator var saapass hoeyt opp som 7 plass, foran schindlers list og titanic laa paa 20 ( Mad ) ellers var det en svensk film med til og med (stolt) the seventh seal med max von sydow..
jaja.. interessant var det iallefall

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 14:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Forrest Gump var høyt opp vel?

*håpe, digge Tom Hanks*
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 15:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
krusemynte
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003
Hvor faen ble det av Peter Jacksons vakre tolkning av mesterverket til J.R.R Tolkien?

*mase mase mase mase*

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 17:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Hvor var Ben Hur plassert i lista, forresten? Filmen er jo rett og slett monumental, spesielt når man tenker på at den ble laget for gud vet hvor lenge siden. Den gangen hadde de ikke muligheten for å datasimulere tusenvis av statister...

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 18:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
dinacecilia
Varm i trøya
Varm i trøya

faktisk saa var ingen av de nevnte filmene med, verken lord of the rings, ben hur eller forrest gump (og jeg ble passe sinna)

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 20:34
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hva er det du sier? Ingen av dem? Ikke Ben Hur engang?

Seriøst, Gladioatoren.. Bra film, greit nok, men 7 plass?

Syns egentlig det er veldig rart at lotr-filmene ikke er der.. De er jo så utrolig hevet opp i skyene..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 20:41
dinacecilia
Varm i trøya
Varm i trøya

ja. spesiellt siden det var basert paa stemmer fra tv seerne. men det var et gammelt program saa tror ikke alle lord of the ring filmene var ute da, ihvertfall ikke atter en konge.

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 20:46
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Åja, da så..

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 20:52
dinacecilia
Varm i trøya
Varm i trøya

men uansett. var mange filmer som burde vaert der, og mange som ikke burde ha vaert der... Mad

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 21:12
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Gladiatoren feks.. Bra film, som sagt, men ikke så bra at den fortjente 7plass..

Moulin Rouge a?

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 21:16
dinacecilia
Varm i trøya
Varm i trøya

nope.. ikke der heller. sound of music var der, og singing in the rain, og tre disneytegnefilmer. var vel de fleste musikalfilmene som var...ja ogsaa a hard days night da...

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 21:24
dinacecilia
Varm i trøya
Varm i trøya

http://channel4.com/film/newsfeatures/microsites/G/greatest/results/control.jsp?resultspage=01

sjekka det igjen naa. hadde tatt litt feil da, jaws var ike tredje (shawshank redemption) og its a beautiful life var ikke fjerde (det var pulp fiction) var litt trett da jeg saa det, saa kan hende det gikk litt i surr. Her er linken til hele listen ihvertfall Smile

InnleggSkrevet: Man 22 Mar 2004, 21:28
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Sound of Music var der, men ikke Ben Hur???

Men da er det jo bare helt håpløst...

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 00:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Slike avstemninger fra tv-seere er jo ikke noe å verken bry seg om eller ta seriøst.
En gjennomsnittlig sofasliter vet ikke å gjenkjenne en god kvalitetsfilm om den så danser macarena på vedkommendes nese iført lyserosa tutu. Rolling Eyes

Nei, gi meg en liste satt sammen av utdannede filmkritikere, så skal jeg vurdere den litt mer seriøst. Men når det gjelder skikkelig gode kvalitetsfilmer, er det i bunn og grunn smak og behag som skiller mellom filmene i topplisten.

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 01:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Smak og behag Very Happy Kan du komme og fortelle min mor alt om dette prinsippet? Hun sier alltid: "Nei, den fikk jo så dårlig kritikk i avisen.." eller "Jeg tror du har sett alle de dårlige filmene som finnes" når jeg faktisk mener at jeg ikke har sett så mange dårlige filmer. (Og, ja... jeg har studert medievitenskap så jeg vet hva jeg skal se etter Very Happy)

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 12:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Og hvorfor har ingen nevnt Ong Bak?

Det er garantert tidenes kampsportfilm Surprised

Filmsnutt
Ong Bak - IMDB

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 23 Mar 2004, 20:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [16 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet