DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Homofil kjærlighet
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 5 av 11 [206 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Neste
Av Innlegg
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003
what a nice picture

man trenger litt krydder i tilværelsen

InnleggSkrevet: Tor 12 Jun 2003, 10:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Ildfugl
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
*ser det for seg*

InnleggSkrevet: Tor 12 Jun 2003, 11:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
*FÃ¥r forstyrrende bilder av Legolas og Aragorn i hodet*
Hmm?
Hva?
Sa du noe?

*sikle*

InnleggSkrevet: Fre 13 Jun 2003, 23:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ildfugl
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Balangsen!Hei!Lenge siden ejg har sett deg her inne! Very Happy

InnleggSkrevet: Man 16 Jun 2003, 09:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Moiraine
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 18 Apr 2003
Barn, barn...

Tante må nesten prøve å formulere noe saklig her,
siden hun er en av få representanter for de omstridte homoene.

Diskusjonen arv eller miljø har pågått ganske lenge,
og noen løsning virker det ikke som om man kommer til.
Det har kommet en teori på at homofili skyldes hormonforstyrrelser under
svangerskapet; altså at det er medfødt, men ikke arvelig.
Tvillingstudier viser at det er langt vanligere at begge tvillingene
er homofile hvis den ene er det, enn det er vanlig at søsken i samme søskenflokk
har denne legningen. I mellom femti og seksti prosent av tilfellene der homofili
blant eneggede tvillinger forekommer, er begge tvillingene homofile.
Noe som kan tale for at det er medfødt, men dette er omstridt,
siden tvillinger som oftest vokser opp i samme miljø.

Selv kjenner tante hele TO tvillingpar der begge tvillingene er homofile/lesbiske.
Ett enegget tvillingpar (gutter), og ett toegget (gutt og jente).

En annen teori som også er ganske interessant påstår at mennesket er bifilt.
Man har en skala som begynner på heterofil, og ender i homofil,
og det varierer veldig hvor forskjellige mennesker befinner seg på skalaen.
Du kan ikke være 100% homo, eller 100% hetero,
men du kan være så langt ute på skalaen at du ikke klarer å identifisere den homofile,
eller bifile siden av deg selv. Tilsvarende kan du være så langt ute på homoenden
av skalaen at du ikke klarer å identifisere den heterofile siden av deg selv.

Dessuten vil jeg gjerne at (kanskje spesielt guttene
(men, KJÆRE VENE, dette gjelder dere jenter også!))
er litt mer forsiktige med eventuelle homofobe uttalelser.
Siden dette gjelder mellom fem og ti prosent av befolkningen
(tallet er meget omstridt), kjenner dere sannsynligvis noen som er homofile/lesbiske
(tro meg, det kryr av oss!), og kan komme i skade for å støte/såre noen.
Skapet kan være et forferdelig sted!

Ble det klarere nå?

Dere må høre på tante. Tante har E i psykologi!

InnleggSkrevet: Tor 21 Aug 2003, 22:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

Cafein skrev:
Nei, den var rettet mot Morpheus, som på det tidspunktet var neddopet og blødende. Neo og Mr. Anderson var en og samme person.

Forøvrig synes jeg dette temaet har tatt en litt underlig retning, tittelen tatt i betraktning. Jeg mener, LotR slash er én ting; Matrix slash virker vagt forstyrrende på meg. Wink

Ei venninne av meg har fått en forkjærlighet for Harry Potter slash RPG, og det er egentlig mest forstyrrende av alt. Freakish

ikke legg ut sånne linker vær så snill(rart hva man kan gjøre når man kjeder seg Shocked Rolling Eyes )

InnleggSkrevet: Søn 24 Aug 2003, 14:38
Sist endret av Shai_Tan den Ons 27 Aug 2003, 21:56, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
david
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Jun 2003
Jeg for min del tror nå at alle mennesker er litt bifile (Synet av naken hud for eksempel kan jo tenne enhver, uansett hvilket kjønn den måtte høre til), men at vi på en måte har preferanser. Jeg for min del foretrekker gutter, men jeg kjenner da igjen en sexy jente når jeg ser en, liksom, homofili er jo ikke noen øyesykdom heller.

InnleggSkrevet: Søn 24 Aug 2003, 19:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Moiraine
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 18 Apr 2003
Jeg tror at absolutt alle sammen kan møte minst èn person,
som de ville ha lagt sin vanlige preferanse til siden for.

Møter man drømmeprinsen, så blir det jo for dumt å avvise ham
fordi han er en mann. Yikes
Det skjer neppe, men man kan jo aldri være sikker.

InnleggSkrevet: Søn 24 Aug 2003, 23:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
jack_sparrow
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 21 Sep 2003
Homofil kjærlighet er bra! En av mine beste venner er homofil, og den andre bifil Smile Selv skriver jeg mye slash (er forresten en av de tre som skriver på 'Death by Slash', en liten website med ting fra LotR, PotC, Sharpe, Sherlock Holmes og noe vi har funnet på selv), og ja, jeg tenner på det Smile

Og Boromir/Legolas er så mye bedre enn Aragorn/Legolas! Hehehe...Sean Bean...*sikle* Men Eowyn/Arwen er ganske ok, selv om jeg hater Arwen...Jack Sparrow og Will Turner...namenam!

Okay...stoppe nå... Wink

InnleggSkrevet: Søn 21 Sep 2003, 19:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

bare lurer på hva er folkets(deres) oppfattnig av homofile?

er de en gjeng med fløtepuser som ikke orker møkk, blod og annet fa*nskap og ser jævlig femi ut og med en knekk på håndledde mm.?

eller er de "godt og blanda"?

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 21:40
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
homofili og sånt

Homofili ja.. Jeg er oppvokst hos folk som syntes slikt er fælt. "må ikke holde deg med slike mennesker, Carina".. Men personlig syntes jeg det ikke er "fælt".. Men jeg blir lettere provosert når folk sier "det er normalt å være homo".. NEI! Det er ikke normalt. Det hadde vært normalt om de kunne ha fått barn.. Hvis dere tar poenget mitt?
Men uansett.. Må si jeg foretrekker å se to jenter holde på, enn to gutter Laughing

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 21:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

Re: homofili og sånt

villpuzz skrev:

Men uansett.. Må si jeg foretrekker å se to jenter holde på, enn to gutter Laughing
Da må jeg få lov til å sørre hvorfor to lesbiske kan da ikke lage barn noe mer enn to gutter kan de vell?

men det kan jo henne du blir kåt av å se på to homofile jenter gjøre hva nå enn de gjør

og det er like normalt å være homofil som det er å puste luft(min mening)

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 22:09
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Hva som er normalt eller ikke... har jeg egentlig ingen formening om når det kommer til seksualitet og legning. Annet enn at noen ekstreme ytterpunkter ikke er videre hyggelige - som pedofili og slikt. Men homofili... det er bare folk. Enkelt og greit.

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 23:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004

st_stakan skrev:
villpuzz skrev:

Da må jeg få lov til å sørre hvorfor to lesbiske kan da ikke lage barn noe mer enn to gutter kan de vell?

men det kan jo henne du blir kåt av å se på to homofile jenter gjøre hva nå enn de gjør

jeg har ikke sagt atte to jenter kan lage barn. det er like "normalt" å være lesbisk eller homo. det var ment som en spøk. og jeg står fortsatt på atte det er mer spennende å se to jenter holde på. hejdå

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 09:24
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003

st_stakan skrev:

Det er jo rimelig ukorrekt, det finnes en god andel flere mennesker som puster luft enn det er homofile i verden..
Når det er sagt, så er min mening at Homofili rett og slett er unaturlig,(adam og EVA, ikke adam og knut). Jeg gidder ikke bry meg med det, folk får gjøre som de vil, men jeg blir skikkelig forbanna når de kommer og krever sin innbilte "rett" til å ha barn!! vel, var det meningen at homofile skulle ha barn, så hadde mannen hatt livmor og jentene sperma-produksjon. har de det? nei.
ergo: homofile skal IKKE ha barn. Ikke adoptere. ikke surrogatmor. lesber skal ikke hoppe til sengs med en mann og gå inn for å bli gravid så hun kan ha et barn med veninna si. dét er unaturlig!! stakkars barn..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 11:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003

0nskemestern skrev:
ergo: homofile skal IKKE ha barn. Ikke adoptere. ikke surrogatmor. lesber skal ikke hoppe til sengs med en mann og gå inn for å bli gravid så hun kan ha et barn med veninna si. dét er unaturlig!! stakkars barn..

Hvor vil et barn ha det best:

1. En mamma og en pappa, begge er alkoholikere. Barnet må mer eller mindre klare seg selv, foreldrene bryr seg ikke noe om hva barnet driver med. De har ikke alltid mat i huset. når barnet sier noe som foreldrene er uenige i så blir det slått.

2. Et barnehjem i Asia/Øst-Europa/Afrika, ingen mamma, ingen pappa, lite kontakt med voksne, lite mat, lite lek, lite av det meste barn trenger.

3. Gaten i Sør-Amerika er hjemmet, kaldt om natten, for å glemme sniffer man lim, det er en kamp hver dag for å overleve, må stjele for å få mat.

4. To mammaer eller to pappaer, begge er ressurssterke og har tid til barnet som de har ønsket seg over alt på jorden. Barnet får nok av alt, om ikke mer. Kjærlighet, mat, varme, kontakt med voksne, oppfølging på skolen, får delta på det de vil.

Personlig mener jeg at barn nr. 4 vil ha det best.. et barn vil ha det MYE bedre hos et homofilt par enn på et barnehjem eller på gaten et annet sted i verden.

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 11:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Der er jeg enig med Aurora.
Men ingen av de andre alternativene er "normale" i konteksten "naturens intensjon."
Altså bør ingen av de ovennevnte alternativer egentlig være en realitet.

Men de er nå engang det, og man må bare forholde seg til hvordan verden er, og ikke hvordan den burde være.

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 12:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Hva som ikke burde være en realitet er ikke relevant.. fordi alle disse situasjonene jeg beskrev er en realitet! Og da gjelder det å gjøre det beste ut av en situasjon. Et barn har det mye bedre hos ressurssterke foreldre, det være seg om det er en mor og en far, to mødre eller to fedre. og jeg mener at det viktigste er at et barn har det bra.. ikke hvem foreldrene er.

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 12:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003

Aurora skrev:
0nskemestern skrev:

Hvor vil et barn ha det best:

1. En mamma og en pappa, begge er alkoholikere. Barnet må mer eller mindre klare seg selv, foreldrene bryr seg ikke noe om hva barnet driver med. De har ikke alltid mat i huset. når barnet sier noe som foreldrene er uenige i så blir det slått.

2. Et barnehjem i Asia/Øst-Europa/Afrika, ingen mamma, ingen pappa, lite kontakt med voksne, lite mat, lite lek, lite av det meste barn trenger.

3. Gaten i Sør-Amerika er hjemmet, kaldt om natten, for å glemme sniffer man lim, det er en kamp hver dag for å overleve, må stjele for å få mat.

4. To mammaer eller to pappaer, begge er ressurssterke og har tid til barnet som de har ønsket seg over alt på jorden. Barnet får nok av alt, om ikke mer. Kjærlighet, mat, varme, kontakt med voksne, oppfølging på skolen, får delta på det de vil.

Personlig mener jeg at barn nr. 4 vil ha det best.. et barn vil ha det MYE bedre hos et homofilt par enn på et barnehjem eller på gaten et annet sted i verden.

Ok, men alle disse situasjonene fører kun til pkt4 ved adopsjon.
La oss se bort fra adopsjon i ekstreme tilfeller for en stund da, hva med de andre måtene de vil skaffe seg barn på?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 14:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Kanskje dette er en diskusjon man heller bør ta for seg under "politikk"?

InnleggSkrevet: Fre 12 Mar 2004, 14:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 5 av 11 [206 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet