|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg foretrekker å legge min intime omgang med meg selv(om jeg skulle ha behov for dette) til husets private fred. men om du foretrekker skogen, skal jeg ikke klandre deg for det.
Og alt dette du skriver om hva du kan(som om det skulle bevise noe), holder ikke til å overbevise fornuftige mennesker når du tidligere har uttrykt at Eminem har meningsfylte tekster i mesteparten av sine dårlig gjennomtenkte tekster.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 10:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

Ble Medlem: 01 Mar 2004 Innlegg: 46
|
du dyns vel han er dårlige tekster.. ja du gjør vel det... derfor syns jeg det er rart at han har fått så sinnsykt mange musikkpriser for det arbeidet han har gjort, og at de mange respektable musikkblader har kåret han til århundrets tekstforfatter... Å så dårlige tekster han har.. Er ikke skikkelig fan av Em nå, men det å si at han skriver dårlig er bare tåpelig...
og hvis du vil tolke dra'n som en intim handling, ja ver's-go, men men...
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 10:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Babypowder skrev: | du dyns vel han er dårlige tekster.. ja du gjør vel det... derfor syns jeg det er rart at han har fått så sinnsykt mange musikkpriser for det arbeidet han har gjort, og at de mange respektable musikkblader har kåret han til århundrets tekstforfatter... Å så dårlige tekster han har.. Er ikke skikkelig fan av Em nå, men det å si at han skriver dårlig er bare tåpelig...
og hvis du vil tolke dra'n som en intim handling, ja ver's-go, men men... |
Hvem i all verdens land og rike kan ha kåret EMINEM til århundrets tekstforfatter????? den var god!
Århundrets flopp, det skal jeg være med på..
Som sagt, greit du masturberer i skogen, men om du ikke betrakter det som en intim handlig, og synes det er greit å gjøre det i full offentlighet, ja da må jeg si jeg føler for å uttrykke meget større avsky for dine meninger enn tidligere antatt.
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 10:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

|
mastruberer?? hva er det du snakker om??? Har aldri sagt det jeg...
Flopp?? Nå må du gi deg. Gutten har jo solgt så det suser, han er ikke akkurat noen flopp.. Men men.. din mening =) flott..
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 10:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Regner med de fleste tolker "å dra den" som å onanere/masturbere. hva prøver du å si, da?
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 10:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
En ting er at lærerstudenter som ikke klarer enkle brøk-oppgaver kanskje kan betraktes som heller tette i pappen, ihvertfall når det gjelder matematikk. Men om ikke alle har sansen for tekstene til for eksempel Eminem, eller andre artister innenfor sjangeren, så betyr dette neppe at de er dumme. Man bare deler ikke den samme uttrykksformen.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 19:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

|
jeg sier ikke at man er dumme fordi man ikke liker dem eller har sansen for dem... Men jeg sier man er dumme hvis man tror det bare er fuck og motherfucker som er i tekstene... Det ville vært helt likt at jeg f.eks sa at The Beatles bare spilte gitar og brukte bare 2-3 grep!
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 19:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
"De som ikke forstår tekstene er faktisk dumme"
Det var dette du sa. Det er nå engang slik at det brukes ganske mange ukonvensjonelle uttrykk innenfor denne sjangeren, og dette er det ganske mange som ikke forstår poenget med. Det var dette jeg hentydet med å "ha sansen for".
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 19:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

|
da har jeg utrykt meg feil, beklager...
|
Skrevet: Tir 02 Mar 2004, 19:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: i en haug med sjokolade
|
| Babypowder skrev: | Nå om dagen er rævva, bare rip off av Dr. Dre - Forgot about Dre...
|
ok kanskje refrenget er bite, men det er jo en fucking gimmick(skrives det sånn?)
ikke et ord av resten av teksten finnes i dre sangen. og hva faen mener du med at norsk rap suger, selve symbolet på den utskjelte gangsta rappen er jo folk som rapper på engelsk fordi de store gutta gjør det.
dere som har hørt litt norsk rap g vil høre mere bør prøve:
-gatas parlament
-apollo
-carpe diem
-definite
-evig poesi
-og equicez
dette er noe av det beste innen norsk rap, noe av det erpolitisk og evig poesi har litt kristen propaganda men alle rocker mic som ingen andre gjør
|
_________________ - people who hate people. come together
- no
RIP Bill Hicks, the good die from unhealthy causes
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 09:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

|
for å si det sånn.. det finnes ikke noe beste innen norsk rap, og det håper jeg de snart forstår... Jeg spyr hver gang jeg skal hører seriøse norske rappere... De eier jo ikke flow, og er bare helt tragiske i måten de utrykker seg på... nei, norsk rap kan dø ut. det hadde vært det beste for alle og enhver!
|
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 10:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

|
for å si det sånn.. det finnes ikke noe beste innen norsk rap, og det håper jeg de snart forstår... Jeg spyr hver gang jeg skal hører seriøse norske rappere... De eier jo ikke flow, og er bare helt tragiske i måten de utrykker seg på... nei, norsk rap kan dø ut. det hadde vært det beste for alle og enhver!
og Carpe Diem??? Haha, ikke få meg til å le... en av guttene gikk på samme skole som meg jo, og de er ikke bra!
og om de er utskjelte?? Ja, det er det jeg mener... Rap er for afro-amerikanere og amerikanere selv!! Norske wannabes som tror de har god flow på micen er bare tragiske, om de rapper på norsk, svensk, dansk eller urdu!! Alt annet enn (afro) amerikanere bak micen er bare tragisk!!
|
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 10:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

|
av en eler annen grunn tror jeg ikke at jeg kommer noen vei med å diskutere med deg.......
|
- no
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 11:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Du tror rett, jeg har prøvd som du ser, og å føre en saklig diskusjon med han her er rimelig vanskelig å få till. men stakkar, han er trossalt ikke mer enn 14, han kommer jo over trassalderen etterhvert..
hvem vet, kanskje det går an å diskutere med ham(henne?) om et par år!
|
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 18:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

|
ja straks man fyller femten blir man opplyst og smart. bare vent å se
|
- no
Skrevet: Ons 10 Mar 2004, 21:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
| Babypowder skrev: | for å si det sånn.. det finnes ikke noe beste innen norsk rap, og det håper jeg de snart forstår... Jeg spyr hver gang jeg skal hører seriøse norske rappere... De eier jo ikke flow, og er bare helt tragiske i måten de utrykker seg på... nei, norsk rap kan dø ut. det hadde vært det beste for alle og enhver!
og Carpe Diem??? Haha, ikke få meg til å le... en av guttene gikk på samme skole som meg jo, og de er ikke bra!
og om de er utskjelte?? Ja, det er det jeg mener... Rap er for afro-amerikanere og amerikanere selv!! Norske wannabes som tror de har god flow på micen er bare tragiske, om de rapper på norsk, svensk, dansk eller urdu!! Alt annet enn (afro) amerikanere bak micen er bare tragisk!! |
Hvorfor? Hvilket grunnlag har du for denne uttalelsen?
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tor 11 Mar 2004, 11:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
nada.
som sagt..
|
Skrevet: Tor 11 Mar 2004, 11:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

|
syns nesten det er like rasistisk å si at vite ikke kan drive med rap som å si at svarte ikke får jobbe, eller nei egentlig ikke i det hele tatt men rasistisk er det
|
- no
Skrevet: Tor 11 Mar 2004, 16:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Babypowder
Varm i trøya

|
Jeg er faktisk 19, og ja det går ann å diskutere saklig med meg... Og du mener at det å komme med det aldersargumentet er så jævli saklig??? Herregud!!
Jeg mener at norsk rap ikke har det som skal til.. Norsk har ikke like bra flow som engelsk, og tekstene er helt meningsløse! De tror de er Dre og Snoop, men de er low... Diaz er low, og Kleen Cut og de gutta der er low! Paperboys er faktisk de eneste norske som kunne fått det til i utlandet, de andre rapper jo på norsk så de ekke no alternativ uansett.. Men Paperboys hadde ikke kommet langt de heller...
De har ikke det som skal til.. Sier ikke at hvite ikke kan rappe.. Feilsitering kaller man det, usakelig og helt på jordet er det å feil sitere... Du kan ikke kritisere meg og ta fatt i noe jeg ikke har sagt!!! Derfor... Dere er usaklige, jeg har min menig om at norsk rap blir for dårlig tekstmessig og stilmessig!
JEG er faktisk den som er saklig her, for jeg driver ikke med person angrep mot motparten i diskusjonen (dere)!! Er det at jeg ikke liker norsk rap og sier grunnen min og meningen min usaklig??? hmmm?
|
Skrevet: Tor 11 Mar 2004, 18:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ståpåhodet
OoaHelaNatten

|
spørsmålet er i hvilket rapmiljø er det man mener at norsk rap ikke holder mål, hviss du over setter pimp med 50 og sammenligner den med teksten for eksempel nå om dan av gatas så kan du se hvem som har mest budskap i musikken sin, er enig i at norsk er et litt fattig språk og ord mendu kan ikke si at foreksempel spetakkel mangler flow, har du hørt fame? det denger dritten ut av eminem for eksempel. den eneste grunnen til at paperboys kunne ha slått jennom er at de rapper kommers, om jenter\dop og på engelsk.
det jeg mente i begynnelsen med at jeg ikke kunne ha en saklig diskusjon med deg var at du tydligvis har for sterke meninger,(jeg er vell omtrent på samme måte jeg )
i bunn og grunn er jeg for at alle kan synes akkuratt hva de vil om musikk så lenge de ikke disser min musikk smak, da tenner jeg.
det var heller ikke jeg som sa at du var femten år, det var en annen fyr(sorry for det ivertfall)
men shit heller, hør på det du liker så hører jeg på det jeg liker. ok?
|
- no
Skrevet: Tor 11 Mar 2004, 21:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |