|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Bondevik
Hvorfor ER egentlig Bondevik statsminister?
Kan noen egentlig gi et fullverdig godt svar på det??
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 06 Jul 2002, 02:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Re: Bondevik
Han er prest.... uhm... nei... det var en av de tusen gode grunnene for at han ikke skulle vært... uhm... noen andre?
|
Skrevet: Lør 06 Jul 2002, 16:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik
Gjest
|
fordi vi har en nasjonalforsamling som har laget en flerpartiregjering med bondevik i spissen, men ærlig talt, det er bedre at bondevik er der enn at vondt i magen er det
|
Skrevet: Tir 09 Jul 2002, 00:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Jeg hadde glemt at Bondevik i det hele tatt ER statsminister, og han burde ikke vært det heller.
|
_________________ blipp.
Skrevet: Søn 14 Jul 2002, 16:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik
Gjest
|
go carl i hagen?
hvilke alternative finnes mener jeg..
hadde det vært opp til meg så hadde det vært aslak sira myhre, men den gang ei..
|
Skrevet: Lør 03 Aug 2002, 01:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
Aslak Myhre eller Kristin Halvorsen hadde nok gjort veldig mye bra for flere enn nordmenn, men de måtte i alle tilfeller vært folket som satte dem i en lederposisjon... æsj-æsj.
|
Skrevet: Søn 04 Aug 2002, 10:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik
Gjest
|
slik er det såkalte "demokratiet" folk skjønner ikke hva som er best for dem, de tror at om de stemmer på alle dem som sier "vi vil ha bedre helse, bedre utdanning og mer penger til eldre, billigere pils og sigg og lavere bensinpriser" så blir verden et mye bedre sted å leve.. det er det som er så forbaska trist.. jeg sier bare revolusjon..
|
Skrevet: Søn 04 Aug 2002, 23:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
^Fideco^
Gjest
|
Regjeringen som sitter idag har ikke flertall i stortinget (skrives med stor s ja men ikke av meg). Derfor må den hente støtte fra forskjellige partier fra sak til sak.
Da får man en utrolig usammenhengende og oppstykket politikk. Og som regjering får dem hele skylda for at alt går på trynet. Vi har stortingsvalg hvert 4. år. Vi har hatt mindretallsregjeringer de siste årene. Det man velger ved valg når det blir mindretallsregjeringer er ikke hvem som styrer landet, men hvem som har ansvaret.
Hvis man hadde fått en flertallsregjering hadde man fått en politikk som henger sammen i sømmene, hvor de forskjellige saker blir tatt hensyn til og tilpasset hverandre, istedet for at stortinget skal overkjøre dem og vedta noe annet. Hadde regjeringspartiene nå hatt flertall hadde politikken vært bedre sammensatt og dermed bedre!
Jeg forsvarer ikke Bondevik, men høyre/frp hadde jeg likt å se sammen!
|
Skrevet: Lør 23 Nov 2002, 23:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |