DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
voldtekt
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 4 av 8 [160 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Av Innlegg
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Tja, et svar som går noe slikt som... "Aldri i verden, ikke om du var den siste manne igjen på jorden!" ville kanskje begynne å være dekkende...

InnleggSkrevet: Søn 27 Jul 2003, 22:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
bedre å la være å svare...hvis jeg først begynner å snakke med ham, kommer jeg bare til å ende opp med å tilgi ham og bli venner igjen...
og jeg har en mistanke om at det hadde vært dumt...

InnleggSkrevet: Man 28 Jul 2003, 00:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Da er stillhet en utmerket ting.

InnleggSkrevet: Man 28 Jul 2003, 15:59
martefine
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003
Stillhet er somregel en utmerket ting

InnleggSkrevet: Ons 30 Jul 2003, 18:56
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
utmerket!!

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Fre 01 Aug 2003, 12:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
men jeg er nødt til å oppsøke han før eller senere...faktisk i løpet av de neste tre-fire ukene. han har sang-anlegget mitt...

hvorfor må alt være så sinnsykt vannskelig? kan ikke ting bli bra for EN gang skyld?

InnleggSkrevet: Fre 01 Aug 2003, 23:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Feb 2004
Eg har ein ting å sei! Kastrert med to mursteiner! Navn og adresse, your wish is my command!

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 15:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
vel...skal ikke dømme så fort. først må du høre begge sidene ved saken.
deretter må du tenke på grunnen til hevnfølelsen. skal ikke bare hevne seg, men oppnå noe med det. Det beste er vel at begge får det best mulig, og hjelpe voldtektsmannen til å ikke gjennta seg.
er ikke sikkert straff er den beste hjelpen til at han ikke skal gjennta seg OG ha det bra selv.

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 15:33
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Du e faen meg den største tullingen eg någen gang har troffe, du e ein kødd! Faens idiot, hadde du sett det eg har sett, så hadde du fonne deg ei hagla å erklært jaktsesong på voldtektsmenn! Satans idiot!

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 16:47
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
Ikke gre alle under samme kam!!!!!

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 17:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Eg grer ikkje alle under ein kam, men han tuillingen så skreiv det som står, tri innlegg over dette e ein jævla tulling!

InnleggSkrevet: Tir 24 Feb 2004, 21:38
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Doggy skrev:
Eg grer ikkje alle under ein kam, men han tuillingen så skreiv det som står, tri innlegg over dette e ein jævla tulling!

Ærlig talt, greit nok at du har dine meninger, men du trenger ikke kalle folk med andre meninger enn dine for tullinger av den grunn, bare fordi de har andre meninger.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 00:32
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

OK eg gir meg, alle voldtektsmenn burde få 1 million kroner, og ett stort hus der de konne bo, og ein fine bil, alt dette her på voldtektsofferets bekostning! Eg syns til og med fengselstraff e litt drøyt i dette tillfelle, kan jo ikkje straffa stakkarane!

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 07:18
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Doggy skrev:
OK eg gir meg, alle voldtektsmenn burde få 1 million kroner, og ett stort hus der de konne bo, og ein fine bil, alt dette her på voldtektsofferets bekostning! Eg syns til og med fengselstraff e litt drøyt i dette tillfelle, kan jo ikkje straffa stakkarane!

Dette var da en svært unødvendig og barnslig holdning.

Det er ingen som sier at voldtektsforbrytere bør få masse sympati eller at de ikke har gjort noe galt.
Det som folk har forsøkt å få fram, er at blind vold i en umiddelbar, ugjennomtenkt hevnaksjon, neppe er den beste måten å angripe dette problemet på.

Det er dessuten alt for lett for jenter å bare peke ut en hvilken som helst mannlig person og si: "han voldtok meg!" eller "han forsøkte å voldta meg!"
Nå håper jeg at slike falske anklager ikke er noe som forekommer for ofte, men det har skjedd. Derfor er det viktig å komme skikkelig til bunns i saken før man gjør noe drastisk.
Mennesket er utstyrt med en hjerne, anlagt for resonnerende tenkning. Det er en fordel at vi bruker denne, særlig i konflikter.

Hvis alle bare skal springe rundt som usiviliserte barbarer og ty til vold for å hevne seg for ting, kan denne verden bli svært ubehagelig for de aller fleste.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 11:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Greit, eg blei bare irritert når me sko hørra begge sider av saken, for i dette tillfelle e det snakk om å ødelegga et liv, å då syns eg det e revnane likegyldig om han f. eks. hadde drukke eller sleit med psykiske problemer!

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 14:23
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Alkohol er da ingen unnskyldning. Det går fint an å skille mellom rett og galt selv om man har drukket. Psykiske problemer kan derimot være en forklaring. (Stor forskjell på unnskyldning og forklaring.) Det er like viktig å gi gjerningsmenn hjelp og behandling som å straffe dem. Ikke bare for denne personens skyld, men også for offeret og alle andre. Ellers gjentar de gjerne udåden så snart de slipper ut.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 14:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Now we're talking! Dette kan eg vera med på, men eg meine at straff e UTROLIG viktig!

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 14:51
Sist endret av Doggy den Tor 26 Feb 2004, 16:54, endret 1 gang
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
Doggy skrev:
Du e faen meg den største tullingen eg någen gang har troffe, du e ein kødd! Faens idiot, hadde du sett det eg har sett, så hadde du fonne deg ei hagla å erklært jaktsesong på voldtektsmenn! Satans idiot!

Du har kanskje rett, at jeg hadde det.
Det er ialefall sikkert at hadde jeg sett en voldtektsmann i aksjon mot noen jeg kjenner, eller ikke kjenner, hadde jeg klikka i vinkel på han. Jeg har da følelser jeg og, Jeg sier bare det at følelser ikke alltid riktige.
Om du ikke ser på meg som alvorlig, så var det en psykolog på tv som sa det jeg mener om hevn.
Hevn er ett instingt for at slike ting ikke skal skje igjen, og derfor blir man sinna og reagerer. Hvordan kan du vite at din reaksjon er den riktige?

Hadde jeg sett en voldtektsmann hadde jeg klikka i vinkel og kanskje drept han på stedet, jeg vet ikke.
Men som jeg lærer i media når jeg skal lage ett design må jeg tenke, ikke bare føle.

Med riktig mener jeg de måla du setter har selv. Om målet ditt er at folk som gjør en ugjerning som dette skal dø opnår du jo det målet.

Men midt mål er at det ikke skal skje igjen og når det målet er nådd uten henrettelse så har jeg nådd det målet...målet med hevnfølelsen.

ja da jeg var dritings for første gang, ikke lenge siden var jeg ganske mye mer klartenkt en det jeg trodde. Blei nekta servering. Jeg turte bare såvidt å danse på dansegolvet. Jeg vurderte alt ting. Så jeg skjønner ikke hvordan folk kan skylde på alkoholen. Kanskje andre ikke er så klartenkt i fylla som jeg var.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 16:16
Doggy
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Målet mitt e straff, ikkje nødvendigvis henrettelse, men straff for denne udåden! Det e det eg meine!

Eg kan bli litt reve med av og te, dette beklage eg!

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 18:19
Sist endret av Doggy den Søn 29 Feb 2004, 21:56, endret 1 gang
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Voldtekt er galt.
Punktum.

Men noe av poenget med et rettssamfunn er at man straffer ikke etter eget forgodtbefinnende. Skal være pent enig i at endel av fengselsstraffene som voldtekstforbrytere har fått har vært idiotisk lave, dog.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 18:48
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 4 av 8 [160 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Neste
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet