|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Lys og alarmer
Høyere makter vil ha pyntelys på biler til livs.
Jeg har ikke bil, men jeg synes lys under er finfint så lenge det passer bilen, så egentlig er det det samme for meg, MEN:
Argumentet for at dette er farlig var:
"Vi er redd for at trafikanter ikke ser forskjell på utrykningskjøretøy og disse lysene".
Spørsmålet mitt er da: Hvis en bilist ikke ser forskjell på lys som kommer fra _undersiden_ av en bil, har den bilisten da selv noe i trafikken å gjøre?
Er det noe jeg går glipp av her, eller er dette virkelig noe å bruke ressurser på?
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 06 Feb 2004, 23:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Tja. Under lys- og siktforhold som er mindre enn optimale kan det godt hende at det kan være vanskelig å se nøyaktig hvor lys kommer fra. Så hvis man ser blått lys i speilet en regntung og mørk høstkveld, er det ikke nødvendigvis umiddelbart lett å avgjøre hva det er for noe. Med mindre man vet helt sikkert at blått lys bare forekommer på utrykningskjøretøyer.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 07 Feb 2004, 01:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Pyntelys på biler.
Huff.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 07 Feb 2004, 11:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Vel, det var ikke helt det som var poenget.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Lør 07 Feb 2004, 12:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
pyntelys er greit men biler er blæææk!
enig?
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 14:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Hva betyr "blæææk"? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 15:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Pyntelys kan også være blå(etc) diodelys som en fester på vindusspylerene. De er ganse kraftig... Det kan være de politikerene viser til...
Ikke vet jeg, men jeg syns lysa skal være slik de alltid har vært; i fronten og baken (jaja pluss sidene da).
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 15:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
blææk er det treåringene lærer i barnehagen.
hva det betyr er hittil uvisst, men man regner med at det betyr noe negativt, ett ord på noe ekkelt, slemt, dumt, urettferdig osv
biler er maskiner som lager hull på ozonlaget(tar ikke hensyn til el-biler o.l) og dreper mange mennesker. de er statussymboler, får oss til å ha det mer stresset i hverdagen. de øker forskjellen mellom rike og fattige land. 
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Biler er framkomstmidler, verken mer eller mindre. Hvilke verdier folk legger i dem og hva de gjør med dem er vel ikke bilenes feil.
«Blææææk» er et onomatopoetikon, dog ikke et veldig naturtro et. Andre og (tilsynelatende) mer voksne mennesker har kommet opp med andre onomatopoetika for samme kroppsfunksjon, for eksempel «hrölg».
Men for å komme tilbake til det opprinnelige temaet: Jo flere pyntelys man har på bilen sin, jo vanskeligere blir det å skjelne mellom pyntelys og signallys. Man tenker kanskje da at det er absurd, de flimrende juletrelysene man har i underkant av karosseriet ligner ikke på blinklys, men det de fleste glemmer er at mye av det man ser i trafikken er basert på det man får ut av å se noe et øyeblikk i øyekroken. Hvis man da ser noe blått, så kan man forveksle det med uttrykningskjøretøy, det er klart.
Rent bortsett fra det mener jeg at pyntelys på biler, særlig i bunnpanna, er bortimot toppen av harry. Her i Trondheim er det en råner som har blacklight i bunnpanna. Ugh!
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
| Cafein skrev: |
Rent bortsett fra det mener jeg at pyntelys på biler, særlig i bunnpanna, er bortimot toppen av harry. Her i Trondheim er det en råner som har blacklight i bunnpanna. Ugh! |
Bifalles. SÃ¥ til de grader!
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
bilen er en trussel. innrømm det!
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Personlig skulle jeg mer enn gjerne gått tilbake til hest og vogn, men det er nok ikke opp til meg å avgjøre.
Videre synes jeg biler er dyre, bråkete, farlige (avhengig av hvem som kjører, naturligvis) og ødeleggende for luften.
Jeg har akseptert at bilen nok har kommet for å bli.
I så måte håper jeg mengden av el-biler vil øke betraktelig snart.
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
ro ned, vi kan arrangere en kampanje hvor vi dreper de vi ikke liker. se nå:
1. vi finner en stor gruppe opprørte mennesker. vi finner en person denne gruppen hater.
2. vi organiserer oss med dem. jeg blir valgt til leder og velger en som skal drepe den forhatte.
3. vi finner ett nytt offer, får dermed flere tilhengere. etterhvert gjør det ikke noe om vi dreper noen som er likt blandt medlemmene. vi har mange medlemmer, mye makt.
4. vi dreper en haug presidenter/konger/fyrster og styrter de dårligt fungerende regjeringene.
5. vi bruker den makten vi har fått til å elliminere bilene og deres tilhengere (ikke bilhengere, fans, altså)
det største problemet med dette er at det virker. det er bevist geng på gang (i mindre skala)
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
| meine hüter skrev: | | bilen er en trussel. innrømm det! |
Aldri i verden om jeg gjør. Det er som å si at nysing er en sykdom. Skal vi ikke heller jobbe for å gjøre framkostmidlene våre mer miljøvennlige, sikrere og mindre sosialt splittende enn å gi bilen skylda for ting den ikke har gjort?
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 16:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
bilen er for meg ett symbol på forurensende kjøretøy, og siden det er det mest brukte må jeg få lov til å gi den skylda for en del....en god del!
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 17:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
| meine hüter skrev: | | bilen er for meg ett symbol på forurensende kjøretøy, og siden det er det mest brukte må jeg få lov til å gi den skylda for en del....en god del! |
La oss få flere biler, billigere bensin og bedre veier!
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 18:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
nei, jeg har lyst til å bli gammel!
|
Skrevet: Lør 21 Feb 2004, 19:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg er autofil, det er det bare å innrømme. For meg er bilen min noe langt mer enn bare ett middel for å komme meg fra A til B. Den er en hobby, rent ut en livsstil, og rett og slett rasende morsom å kjøre. Dette er noe mange mennesker er fullstendig ute av stand til å forstå. Det er som når et religiøst menneske og en ateist forsøker å forstå hverandres livssyn. Nok om det - små barn, store gleder
Forøvrig forskyver elbiler bare forurensningsproblemet. Strømmen de bruker må komme fra et sted, og vi har allerede nå problemer med å få dekket strømbehovet vårt med strøm produsert på miljøvennlig vis. Det er ikke dermed sagt at man ikke skal forsøke å lage bedre el-biler, men man skal være klar over at det løser ikke alle problemene.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 07:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

|
joda, jeg forstår din billidenskap. min bror har samme sykdom.
men vi dreper fortsatt jorda vår!
|
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 13:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
damdidam
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 256
|
Støtter forslaget om å utvikle bilene slik at de blir sikrere og mer miljøvennlig.. Forresten kommer alle til å dø, og bilene er ikke den farligste faktoren... Syntes vi kan bevare miljøet, men vold stopper ingenting, det bare provoserer mer og gjør allting værre...
|
_________________ Livet er usikkert, spis desserten først!
Skrevet: Søn 22 Feb 2004, 15:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |