|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
stress med mange venner.....???
Har en liten sprø tanke her:
Det må vel være stressende å ha en skikkelig diger venneflokk? Jeg tenker på slike oversosiale folk som ikke kan finne på no selv..f.eks de MÅ ha med seg noen hvis de skal en tur på butikken..og hvis de ikke blir invitert på fest en helg så får de helt hetta.
Det verste med det hele er jo at de som er venner med dem igjen kanskje ikke har det sånn og tror at den vennen er skikkelig nær venn, mens for denne oversosiale personen, så er det kvantitet, ikke kvalitet som teller. Jo fler, jo bedre. (Mer kokker, MINDRE søl..faktisk)
Det har en liten downside for de som er oversosiale også da, nemlig at de får aldri noen venner som er skikkelig close lissom. De har mange venner, men ingen som en kan betro seg til skikkelig.
noen synspunkter?
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Lør 13 Sep 2003, 10:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
martefine
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003 Innlegg: 2283 Bosted: Mongoland
|
Jeg er i en vennegjeng som består av 5 jenter...
Det som er bra med det er at du kan være så sosial som du selv vil. Det er ingen tvang til å være med på absolutt alt. Dessuten har vi alle gått forskjellige veier nå ( untatt Åse og jeg som bor sammen) det føres til at vi må gjøre en innsats for å holde vannskapet slik det skal være. Vi er også veldig forskjellige, men har noen felles lidenskaper. Alt i alt syntes jeg det er veldig bra, og selv om vi er mange har vi på mange måter blitt nære venner. Selvom det Trine og jeg har er helt anderledes en det jeg har med vennegjengen min, er begge deles nesten like bra. 
|
_________________ Skal du bare lese en bok i år,
må du ta deg sammen
Skrevet: Lør 13 Sep 2003, 10:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg har få, men gode venner. Og synes det er best slik selv. Jeg klarer ikke å alltid være så fryktelig sosial...
|
Skrevet: Man 15 Sep 2003, 19:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003 Innlegg: 839 Bosted: Bollnäs city
|
bare fordi man har mange venner kan man jo ikke väre "close" med noen, som du uttrykker. Jeg er i en vennegjeng på 10 jenter og har flere kjempegodevenner utenfor gjengen og. Noen står jeg närmere med enn andre. Alle er veldig forskjellige, noen kan man prate med om visse ting, andre om andre ting. Jeg har valget mellom å väre kjempesosial, sitte alene hjemme, eller finne på no sammen med en eller to personer.
Eller som nå som jeg er på folkehögskole flere mil fra alle kjente og väre alene hele tiden...tjohei! (jeg skal hvertfall hjem en tur til helga! )
ibland kan det kanskje väre vanskelig å ha tid til alle vennene sine, särlig jeg som også trenger tid for meg selv.
Men ellers kan jeg overhodet ikke se noe negativt i å ha mange venner...det finnes ikke for mange gode venner!
for mange dårlige venner kanskje...!
|
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A Slæsk
Skrevet: Tir 16 Sep 2003, 11:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Selv blir jeg rett og slett sliten av å ha folk rundt meg mye og ofte, og trenger rett og slett pauser. Kanskje oftere enn de fleste. Jeg tror jeg ville vært en dårlig venn skulle jeg hatt mange venner...
|
Skrevet: Tir 16 Sep 2003, 12:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Jeg har få, men svært gode venner. Liker best å henge med en av gangen har jeg finni ut. De er ofte svært forskjellige personligheter og det trives jeg med fordi da får jeg utløp for flere sider av meg selv, hvis dere skjønner.
Blir oxo lettere å betro seg til personer under fire øyne, noe jeg oxo er stor fan av.. Takler ikke den overfladiske samtalen over lengre tid. Men hender jo seff at jeg henger med flere venner på en gang, men merker at jeg forandrer meg litt da. Trekker meg litt unna og føler meg til tider falsk, bruker mye tankevirksomhet på å få samtalen mellom de andre til å flyte lixom..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tir 16 Sep 2003, 13:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har noe jeg synes er en ganske enormt stor gruppe med venner.
Noen av dem er svært nære venner, andre kan muligens godt gå for å være gode bekjentskaper.
Kvantitet eller kvalitet? Hvorfor ikke begge deler?
Og selv om jeg har mange venner, tvinger det meg ikke på noen måte til å være sosial støtt og stadig.
Det er jo bare å avslå når man føler for det.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 17 Sep 2003, 10:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Veronica skrev: | Jeg har noe jeg synes er en ganske enormt stor gruppe med venner.
Noen av dem er svært nære venner, andre kan muligens godt gå for å være gode bekjentskaper.
Kvantitet eller kvalitet? Hvorfor ikke begge deler?
Og selv om jeg har mange venner, tvinger det meg ikke på noen måte til å være sosial støtt og stadig.
Det er jo bare å avslå når man føler for det. |
Behagelig, ikke sant?
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Ons 17 Sep 2003, 13:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Er det bare meg eller virker det som om en god del jenter har mye mer samvittighetskvaler angående oppfølging av venner enn det gutter har?
Har noen venninner som stresser vilt enkelte ganger for å tilbringe nok tid med alle selv om de egentlig ikke har lyst..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 17 Sep 2003, 22:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
OT:(bare ikke)
heh ser at noen har skifta topicen fra strezz til stress... nå DET kaller jeg flisespikkerier altså... det må gå an å være litt tollerante.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tor 18 Sep 2003, 07:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
OT: HELT enig med BagBiter. Dette er ILLE. Hvis dette fortsetter vil jeg vudere en boikott. Synes det er for dumt, rett og seltt.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 18 Sep 2003, 09:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Veronica skrev: | Jeg har noe jeg synes er en ganske enormt stor gruppe med venner.
Noen av dem er svært nære venner, andre kan muligens godt gå for å være gode bekjentskaper. |
Hvor står jeg da?
*ser på med STORE triste hundeøyne*
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Fre 19 Sep 2003, 22:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
jeg har veldig, veldig gode venner!
sånn akkurat nå har jeg flere forskjellige "gjenger".
folk hjemme, folk på skolen, folket her. Masse mennesker.
Dessuten har jeg verdens definitivt beste venninne. Og flere andre som følger så tett på at det nesten sprenger grensene.
er egentlig voldsomt heldig jeg...
|
Skrevet: Søn 21 Sep 2003, 13:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
håhå - jeg har aldri hatt en bestevenn - eller jo.. men altså hva ligger det i en beste venn? er det en du henger mest med , eller en du kan snakke med alt om eller hva? isåfall var det kun exdama mi jeg kunne snakke med absolutt alt om
|
Skrevet: Man 22 Sep 2003, 07:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Jeg har venner og bekjente, flest bekjente tror jeg, men de som er vennene mine er det uansett.
Kan gå leenge mellom hver gang jeg ser en av vennene mine, men jeg prøver vaffal å holde kontakten, vise at: Hei, jeg er her ennå, tro det eller ei..
Jeg liker å ha det gøy, det å være med fler om gangen kan være sliiitsomt. Det krever for mye av meg føler jeg. Så mye å ta hensyn til...
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Ons 24 Sep 2003, 11:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
En bestevenn er nødvendigvis ikke den du er mest med. Det er den du vet alltid er der, selvom dere ikke har snakket sammen på leeenge. (tror jeg vaffal) Men en anne type bestevenn er liksom den personen man elsker og tilbringer hver dag med. Bor med.
Min beste venn er Daniel. Han er min beste venn fordi han kjenner meg bedre enn noen andre, og han er kjæresten og samboeren min. Jeg kan alltid snakke med han, og han er alltid der for meg. c?
Hva en bestevenn er må man bestemme selv. hva betyr mestliksom..
|
Skrevet: Ons 24 Sep 2003, 11:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
BagBiter skrev: | OT:(bare ikke)
heh ser at noen har skifta topicen fra strezz til stress... nå DET kaller jeg flisespikkerier altså... det må gå an å være litt tollerante. |
Det e nesten som den der ordbokfunksjonen i Word, ellerno. Bare at denna e automatisk!
|
Skrevet: Fre 03 Okt 2003, 07:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Mareth skrev: | En bestevenn er nødvendigvis ikke den du er mest med. Det er den du vet alltid er der, selvom dere ikke har snakket sammen på leeenge. |
Høres veldig treffende ut i mitt tilfelle, i alle fall.
Jeg støtter opp om den definisjonen, jeg. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 03 Okt 2003, 11:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Godt å høre 
|
Skrevet: Man 06 Okt 2003, 11:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
har egentlig ingen venner! bare folk jeg henger sammne med....grunnen til at jeg ikke har venner er at jeg ikke liker de som vil være venner med meg. skal flytte og få meg venner som ligner på meg..(jg bor på ett veldig lite sted)
|
Skrevet: Fre 20 Feb 2004, 16:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |