DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Drømmer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 12 av 19 [377 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 10, 11, 12, 13, 14, ..., 17, 18, 19 Neste
Av Innlegg
Ildfugl
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Balangsen!!!Tolketid!

Jeg gikk innover en slags grotte,så ikke en ting,måtte bruke de andre sansene for å komme meg frem,jeg kunne på en måte føle at det var lys der,men jeg så ingenting.Så kom jeg til enden,den videt seg ut,kunne ikke se taket,det var fakler der,kunne høre vann,følte vinden,og var noen rare blomster som på en måte glødet.så tok plutselig grotten fyr,jeg sto plutselig i flammer men flammene skadet meg ikke,ble på en måte en del av meg,følte meg som en føniks i menneskeskikkelse.Jeg fikk energi av flammene og på en måte vokste,jeg kjente vingene vokse fram og fløy oppover mot taket,var en vanvittig herlig følelse,en sinnsyk frihetsfølelse og glede.

InnleggSkrevet: Lør 07 Feb 2004, 16:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
For to netter sida drømte jeg at jeg hadde sex med Kjærsti (min 17 år gamle nabo). Jeg ville egentlig ikke, og var forferdelig engstelig for hva Rigmor ville si, men jeg var av en eller annen grunn nødt til det.

Hæ? Freakish

InnleggSkrevet: Lør 07 Feb 2004, 19:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg drømte jeg var en stor katt som alle var redde for. Husker svært lite annet, men tror jeg kunne gå på havet og hadde en hule der jeg gjemte meg bort en eller annen plass. Det var også pingviner der...

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 07 Feb 2004, 19:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

I natt drømte jeg at det var helt nødvendig å utslette universet (det var masse feil i det som ikke var helt bra), for at et nytt skulle kunne oppstå. Det var jeg som hadde fått i oppgave å starte denne prosessen. Derfor måtte jeg ta meg inn i et hemmelig laboratorium og kjøre en obskur UNIX-kommando. Jeg kviet meg veldig for å gjøre dette, og møtte masse mennesker som visste de skulle dø. Merkelig nok var det ingen som klandret meg.

Til slutt kjørte jeg kommandoen, og etter et par minutter måtte jeg løpe fra et enormt flammehav som slukte landet.

InnleggSkrevet: Fre 13 Feb 2004, 18:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Des 2003
caffein: Du har sett formye Matrix..

InnleggSkrevet: Man 16 Feb 2004, 18:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Neinei, det var ikke noe Matrix-opplegg i det hele tatt. Innslaget av data tror jeg kan ha sammenheng med at jeg har slåss som besatt med datamaskina mi i det siste, men resten...

Drømmer mye om døden i det siste. Nå i natt drømte jeg at jeg reiste rundt sammen med en bande mennesker jeg vagt kjente igjen og skjøt tilfeldige folk, som regel fordi jeg ble beordret av de jeg var sammen med. Det var dog etter å ha sittet i stua og sett Sopranos i ganske mange timer, så det har vel sin naturlige forklaring. Wink

InnleggSkrevet: Tir 17 Feb 2004, 03:24
martefine
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003
For noen netter siden drømte jeg at jeg plutselig hadde bestemt meg for å være med i Idol.. Jeg stod der rett før jeg skulle inn og fant plutselig ut at jeg ikke viste hvilken sang jeg skulle synge. Av en eller annen absurd årsak bastemte jeg med vist for å synge Bjørnen sover... Jeg sang og løp av gårde før noen av dommerene fikk fortalt meg hvor dårlig jeg var..

InnleggSkrevet: Tor 19 Feb 2004, 12:12
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Balangsen, here's some for ya:

Drøm nr. 1:
er på hyttetur med x'en og morra hennes, bruttern dukker opp etter hvert. Vi har det morro på hele turen, skal til å reise ned igjen fra hytta til muttern og fattern, og så hadde jeg og bruttern lagt igjen noe oppi veien som vi må gå å henete (dette er vinterstid). Kan hende jeg merker en amper stemning før jeg og bruttern går å henter stasjet.. ikke sikker. Mens jeg og bruttern står oppi veien klare til å gå tilbake kjører x'en forbi (dette er på en trang hyttevei) og vidre ned fra fjellet. Heldigvis (av en eller annen grunn) har vi den gamle mercen til fattern der, men vi må gå et stykke for å komme til den, husker ikke om vi gikk eller løp. og tar dem igjenn ved bommen til almeningen (ca 1 mil å kjøre) hvor de står å laster sakene sine over i en annen bil (som jeg aldri har sett før) og så kommer de med et uskyldig smil mens vi sladder (merk sladder) inn på parkeringsplassen foran bilen dems og x'en er på tur til å lempe sakene mine inn i den andre bilen. Og morra hennes som er så snilla a gitt, hadde aldri trodd hun kunne være med på no slikt!

Drøm nr. 2:
Hjemme i nabogrenda der jeg kommer fra er det en type IRL som har kommet skjeivt ut i samfunnet... i drømmen bestemmer jeg meg for å dra han med hit til oslo for å vise han hvordan enkelte folk har det, blandt annet hvordan det er på plata osv. dra han skikkelig igjennom møkka. Så han skjerper seg litt, jeg drar innom og henter han hos en nabo av oss (begge leier forøvrig hus hos oss) som i bunn å grunn vanker i et annet sosialt miljø. Og vi skal gå til togstasjonen da.. Så vi begynner å gå ned veien grusveien mot byen, og etter å ha gått 500 meter drar jeg frem en pistol og skyter han. Regelrett first degree murder! (igjen, sjokket over meg selv!) og så havner han på en eller annen måte i det huset jeg hentet han i, det er forøvrig tomt i denne delen av drømmen. Det går et par dager før purken finner det ut. Og når purken kommer dit, så står jeg på et av jordene rundt og kikker, så jeg finner ut at jeg skal fly over huset da... så jeg tar tak, hopper og tar "svømme" eller flakse tak, men i sakte fart, som på en måte hvor jeg dytter meg opp i luften, kan til tider virke som klatring, men det går mye lettere og bedriver litt akrobatikk i luften samtidig... så var det noe med et annet hus som vi også leier ut, men husker ikke helt hva det var for noe, forøvrig også et nabohus.. det kan hende jeg blander sammen to drømer når det gjelder det siste nabohuset der... hehe.. Anywayz.. Give it your best shot!

InnleggSkrevet: Man 23 Feb 2004, 19:17
Hab
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Det er forøvrig mareritt!

InnleggSkrevet: Man 23 Feb 2004, 19:19
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Hmm...okei.

Jeg står midt på Oslo S. Jeg er alene, og det er bare noen få mennesker her og der. Jeg begynner å bli redd. Plutselig er det mennesker overalt. Jeg ser etter noen, men vet ikke hvem. Tårene renner, jeg skjelver. Menneskene rundt meg bare går forbi, som om de ikke engang ser meg. Ingen snakker med meg. Ingen forsøker å trøste eller roe meg ned. Ingen bryr seg. Jeg faller ned på kne og gråter temmelig høylytt. Det renner blod fra begge armene mine, og jeg er kvalm. Fortsatt ingen som ser meg. Angsten tar helt overhånd, og alt blir svart.
Plutselig befinner jeg meg i min egen begravelse. Jeg svever i luften og ser ned på mitt eget lik. Alle jeg kjenner er der, men ingen ser spesielt triste ut. De bare sitter der og kjeder seg. Så begynner de å reise seg. En etter en forsvinner de ut gjenom døren. Gaute er den eneste som blir stående igjen. Han ser opp på meg, mumler "naiv drittunge som bare vil ha oppmerksomhet" og går ut.
Jeg blir hengende igjen i luften noen sekunder før jeg flyr ut døra etter de andre. Plutselig er vi i Trondheim. Jeg er fortsatt død, og svever over de andre. De går og prater og ler som om ingenting har skjedd. De står utenfor Aroma, og blir enige om å få seg noe mat. De går inn. Igjen er Gaute den siste som går fra meg. Han snur seg og ser på meg med et kaldt blikk. Så snur han ryggen til meg og smeller døren igjen bak seg.
Jeg er alene. Jeg faller ned på bakken og blir liggende på ryggen å se opp på stjernene. Det er ingen skyer, men alikevel regner det. Tårene renner igjen. Og jeg våkner av at jeg gråter...

*sukke* håper jeg ikke er sanndrømt.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 12:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Du er ikke sanndrømt.

InnleggSkrevet: Ons 25 Feb 2004, 18:52
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Okei...nok en drøm. (Tror jeg skal følge rådet til Randar og skrive bok snart...)

Jeg går på en vei. Det er mørkt. Midt på natten, og alle sover. Det er ikke en sjel å e. Alle hus er mørklagt. Alt er bare stillhet...kun avbrutt av regnet som treffer bakken. Plutselig er det som om jeg forlater kroppen min, og ser det hele fra utsiden. Jeg ser meg selv gå der alene i regnet. Jeg er svartkledd, og selv håret mitt er svart. Idet jeg runder et hjørne ser jeg svarte skygger som nærmer seg bak meg. Plutselig står min gode venn André på veien foran meg. Han trygler meg om å komme meg vekk før det er for sent. Om å ikke la skyggene knuse meg, slik de har knust ham. Jeg hører meg selv si at det allerede er for sent, og ser meg gå videre. Etter bare noen få skritt hører jeg et desperat skrik av smerte, og jeg vet at nå er André død. Men alikevel går jeg videre. Det begynner å bli kaldt, og jeg kan føle skyggene nærme seg. Plutselig står jeg midt inne i en skog. Den skogen jeg lekte i da jeg var liten. Jeg står midt i det jeg pleide å kalle min hellige sirkel. Jeg ser meg selv falle ned på kne. Så kommer skyggene inn i sirkelen. De kaster seg over meg, og alt blir svart... Og jeg våkner...

InnleggSkrevet: Tor 26 Feb 2004, 11:16
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Drøm:
Jeg var i Skien. Det var sommer og hele slekta var samlet. Ut av åkeren bak hagen kom det en skilpadde med et rødt dødningehode på skallet rullende og noen fant på å putte den i et basseng som plutselig dukket opp i lufta et par meter fra bakken. I mens var det noen som fant på at de ville grille en sau, men sauen var ikke død. Noen av ungene fant ut at de ville ri på den, da viste det seg at sauen var min avdøde bestemor i forkledning. I mens hadde skilpadden svømt rundt i bassenget og fargen påvannet var blitt rød. Noen nevnte at vi måtte få skilpadden ut av det, men ingen visste hvordan. Så voknet jeg.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 12:01
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg drømte at jeg hadde tre bøker i natt. Den siste er den jeg husker best.
Altså På bokens forside er det bilde av ei jente, en hund og moren og faren hennes.
Drømmen byner med at endel ungdommer danser til en kristen popsang. Det er masse folk rundtomkring, ser ut som om det er en gård. hoved- huset er enormt. 3 fulle etg + kjeller og loft. Stor eiendom. Så skal alle dra og jenta og hunden hennes er igjen med et par venner. Moren hennes kommer tilbake og sier at hun må sette en mugge inn i hovedhuset fordi den TILHØRER der. Jenta blir redd. Så kjører moren avgårde. Jenta og vennene går sakte mot huset og litt rundt det som for å samle mot. Det står en stol i hagen med sånne knotter på (typ gamml skinnstol) Jenta trykker på den ene knotten for å aktivere huset. De prøver å gå opp trappa og inn, men kommer bare ned på forsiden av huset uansett hva de prøver å gjøre. Jenta og vennene snakker lavmelt sammen. " Det blir bedre når moren din kommer tilbake om noen dager" "Det er noe virkelig rart med dette huset" "hvorfor er det bare moren din som kan styre det?"
Plutsellig blir alt farget om. Alt får et rustrødt skjær og en hvit spiral blir liksom tegnet på himmelen. Akkurat som en blyant-tegning man tegner med en hvit fargeblyant. De andre begynner å le, mens jenta fortvilt sier at hun har rykket på feil knott på stolen, hun har aktivert feil minne i huset. En stor drage blir tegnet på himmelen. på samme måte som med spiralen. De andre får store øyne som gjenspeiler masse frykt for så å legge merke til at hunden er borte. Den store dragen flyr rett ned i jenta og hun blir liggende på bakken og vri seg og hyle mens alt blir mer og mer dyp rustrødt. Så blir en ny og mindre drage tegnet, mye mer detaljert. den flyr ned til jenta (som plutselig er meg) og skal beskytte henne. Men hun er på vei til å bli flyttet inn til den store dragen, så den lille dragen må legge igjen et spor, slik at hunden til jenta kan finne den. Problemet er at klærne hennes har blitt luktløse. Den lille dragen prøver å bite av et stykke hud oppå hånda til jenta slik at vennene hennes skal skjønne at de må finne hunden og følge etter, men det går ikke og vennene skjønner ikke. Den må bite av lillefingeren hennes. Hele tanngarden dens består av små firkantedede tenner. Den lukker kjeven over lillefingeren til jenta og biter lillefingeren hennes av. Akkurat i det den biter av fingeren kjenner jeg en helt syk smerte i hele kroppen, og ser stumpen av fingeren igjen på hånda mi, mens dragen dytter fingeren bort mot vennene og hunden som plutselig har kommet tilbake. Så bråvåkner jeg..

Jeg drømmer stadig slike syke drømme. i alle fall 4 - 5 ganger i uka. og gjerne veldig lange drømmer og sekvenser som vever seg inn i neste drøm dersom jeg våkner og sovner igjen.
Skummelt er det ofte og jeg blir redd..

InnleggSkrevet: Tor 11 Mar 2004, 14:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tsjuder
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 12 Mar 2004
okej.... Det hele startet i en robåt midt utpå havet. Bare jeg og en nær venn var i den... Uansett... Vi ror og ror og kommer til slutt inn i et trangt sund med rosa fjellvegger på hver side som går så høyt jeg kan se. Vannet er nesten helt turkis. Opp av det stikker det små gullperiskop som kan ligne små makaronier. Jeg dukker under og ser at periskopene er festet til små romfarere som også er av gull med kjetting. Jeg hopper uti og fjellveggene forandrer farge til en lys grønn farge med noe gull i (mye gull)... Jeg begynner å svømme og dukker til slutt helt under å begynner å svømme mot bunnen. Jeg ser et hull som åpner og lukker seg og idet jeg svømmer inn i det våkner jeg....

Vil veldig veldig gjerne ha en tolkning av denne... Har plaget meg en god stund nå.

InnleggSkrevet: Lør 13 Mar 2004, 01:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
martefine
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003
Jeg lurer virkelig på hvorfor jeg gang på gang drømmer at jeg er gravid... Grusom drøm

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 13:29
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg ser for meg mine tre sjongleringskniver, på en er det minst femten cm lange bladet brukket av, det er bare to tre cm igjen.

disse knivene kostet for meg 900 kr. er jeg redd for å miste de?
det var hele drømmen, ett mareritt, ganske enkelt.

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 14:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Jeg hadde en gang et mareritt som gikk ut på at jeg så kokende pastasaus på nært hold. Ja, det høres sinnsykt ut nå, men der og da var det så forferdelig at jeg våknet svettende og hylte at Lars Ivar (broren min) hadde tatt tannbørsten min... Embarassed

En annen gang drømte jeg om et tog som kjørte på brede skinner (ikke bredsporet, men skinnene var brede) og så plutselig kom det et tog som kjørte på smale skinner. Da våknet jeg også svett som bare det...

Hmmm.. lurer på hva som er galt med meg Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 24 Mar 2004, 14:26
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Den uforlignelige, ubeskrivelige og useriøse Balansen iz bæck!
Tolketolke!!!!

Ildfugl Skrevet: Lør 07 Feb 2004 @ 16:48:
Jeg vil si at dette betyr at du får inspirasjon fra en uventet kilde!
Eller kraft eller glede.

Cafein Skrevet: Lør 07 Feb 2004 @ 19:23
Dette betyr at du er usikker på hva en som er nær deg EGENTLIG ønsker.
(Sannsyneligvis ikke snakk om denslags, da...)

sharee Skrevet: Lør 07 Feb 2004 @ 19:26
Katter og pingviner er fine dyr! Du føler at du må gjemme deg for noe, men du ønsker egentlig å vise hvem du er!

Cafein Skrevet: Fre 13 Feb 2004 @ 18:23
Du har sett armageddon! (Neida, tuller) Dette betyr at du føler at du må gjøre noe som du helst vil unngå.

Mer tolkninger kommer etter middag! (mmmm torsk!)

InnleggSkrevet: Tir 06 Apr 2004, 16:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Cafein Skrevet: Tir 17 Feb 2004 @ 03:24
Sopranos er en fin ting! Føler du trang til å nå ut til menneskene rundt deg?

martefine Skrevet: Tor 19 Feb 2004 @ 12:12
IDOL? Satan personifisert? stakkars menneske!!!!!
Symbol på degselv og omverdenen. Du er redd de ikke skal godta deg for den du er!

lillegutt Skrevet: Man 23 Feb 2004 @ 19:17
nr1: Hæh? Var bilen stjålet? Du føler at du ikke kan stole på noen, en du har kjent ganske lenge?
nr 2: Du føler at du har såret noen uten å vite hvordan du skal gjøre det godt igjen. Men du tror alt vil løse seg til det beste!

songbird Skrevet: Ons 25 Feb 2004 @ 12:29
Den var rimelig enkel, kjære Humlepus! Du føler at du har sviktet Gaute. Du er redd for å miste vennene dine. "Den svarte" prøver å ta overhånd.

songbird Skrevet: Tor 26 Feb 2004 @ 11:16
Igjen "Den svarte". Du føler at du står til ansvar for det som skjer rundt deg. Av en eller annen grunn MÅ det liksom være din feil. Dette stemmer ikke, kjære deg!

sharee Skrevet: Tor 11 Mar 2004 @ 12:01
Vel, sær drøm. Du vil ha noe du ikke kan få. Sannsyneligvis fred. Du har for mye å tenke på. Forsøk å slappe av.

Mareth Skrevet: Tor 11 Mar 2004 @ 14:43
Dette er en frykt som du ikke vil innse. Noe utenfor deg som du ikke kan gjøre noe med..? Jeg ville si frykt for å være ensom, men...

Tsjuder Skrevet: Lør 13 Mar 2004 @ 01:06
Selvsagt, Tsjuder, og velkommen. Sannsynelig et symbol på deg selv. Du føler at det er mye inni deg som du ikke kan forklare. Det svarte hullet er en side ved deg selv, som du ikke vet eksisterer. Et uant potensiale! Very Happy

martefine Skrevet: Ons 24 Mar 2004 @ 13:29
Gravid er ofte en indre ubalanse. At man er syk eller ikke i form.
Noe er galt innvendig og kroppen forsøker å bli frisk.

meine hüter Skrevet: Ons 24 Mar 2004 @ 14:23
Sannsyneligvis er knivene et symbol på noe eller noen som står deg nær. Mer frykt for å miste det!

Tittan Skrevet: Ons 24 Mar 2004 @ 14:26
Det forbauser meg egentlig ikke at du har sånne drømmer. Første drøm er en inntrykks sorterer!
Andre er det samme, men sannsynelig snakk om frykt.

InnleggSkrevet: Tir 06 Apr 2004, 17:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 12 av 19 [377 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, ..., 10, 11, 12, 13, 14, ..., 17, 18, 19 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet