DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Litt alvorlig
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Av Innlegg
Gemina
Gjest

Litt alvorlig

Jeg vil med dette bare oppfordre alle som har mulighet til å bli med på fakkeltoget mot rasistisk vold tors. 1 feb. kl 18:00 på Jernbanetorget. Fakkeltoget er arrangert som følge av drapet på Benjamin Hermansen som ble stukket ned av nynazister fordi han ikke var hvit.
Beklager å måtte være så alvorlig her, men dette er viktig.

Frøydis.

InnleggSkrevet: Tir 30 Jan 2001, 11:24
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Litt alvorlig

Absolutt enig. Alle som har muligheten, bør møte opp.
Jeg bor desverre på feil side av landet, men dukker det opp noe slikt her i Bergen skal jeg være med.
Det er bare så inderlig synd at de må gå så langt før folk begynner å ta affære.

InnleggSkrevet: Tir 30 Jan 2001, 17:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Chikeo
Gjest

Noen som vet om det er aksjoner/fakkeltog el. i andre deler av landet, f.eks. Trondheim, eller er det bare Oslo?

InnleggSkrevet: Tir 30 Jan 2001, 17:27
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Det var i Bergen. Fikk jeg vite mens det holdt på og mens jeg leste til matteprøve.
Faen
Hvorfor stod det ingenting i avisen?
Faen!

InnleggSkrevet: Ons 31 Jan 2001, 20:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Bare for å rette litt på deg, det starter fra Yuongstorget, ikke Jernbanetorget. Tidspunktet er riktig: 18:00.

InnleggSkrevet: Ons 31 Jan 2001, 22:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003

Det var VELDIG irriterendes å se på nyhetene at det hadde vært fakkeltog i Bergen, og vite at jeg bare satt hjemme og gjorde ingenting da det var! da ble jeg litt irritert jah.. det stod jo ikke noe om det noen steder sånn som det gjorde om fakkeltoget i Oslo!

Og til alle dere som gikk i fakkeltog: BRA!

InnleggSkrevet: Fre 02 Feb 2001, 12:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
sLins
Gjest

Hvorfor gikk ingen i fakkeltog da drapet i baneheia skjedde? Er jo like alvorli' det?

InnleggSkrevet: Fre 02 Feb 2001, 13:09
    Til Toppen 
Chikeo
Gjest

Det skjer mange drap, men grunnen til all oppmerksomheten rundt drapet på Holmlia er "motivet" for drapet, altså at et menneske ble drept fordi han har "feil" antall pigmenter i huden.

Det er det vi demonstrerer mot, ikke akkurat drapet.
Det der kunne sikkert misforstås, men jeg antar du skjønner hva som er poenget mitt.

InnleggSkrevet: Fre 02 Feb 2001, 13:26
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Det å få utløp for sine egne syke seksuelle fantasier på bekostning av andres liv er vel egentlig ikke no bedre motiv, men jeg tror nok at det hadde mer med det faktum at rasisme, i alle avskygninger, er et større og mer profilert tema i Norge enn pedofili. Rasismeproblematikken er noe alle, på en eller annen måte, har et forhold til. Dog er nok pedofili verre, men det blir nok neppen en massemønstring på lik linje med denn pga det.

InnleggSkrevet: Søn 04 Feb 2001, 11:48
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [9 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet