DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Tabloidmedia
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Av Innlegg
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Tabloidmedia

Jeg må innrømme det, før da jeg var yngre ble jeg glad hver gang min far kjøpte BA eller VG eller noe sånt i tillegg til Bt som alltid dumper ned i kassen vår. I disse var det menge bilder og "morsomme nyheter" (husker ikke hva), men som sagt, dette var før. OG de tjente bare som underholdning. De er med andre ord relativt lite intellektuelt utfordrene å forholde seg til.
I dag er jeg glad i BT. Antakelig fordi det er en tidliger venstre-avis (det er en sammenheng der; jo lenger mot høyre en avis står politisk, jo mer tullpreik og unødvendig informasjon finner du. Kom gjerne med moteksempler; jeg har bare de riksdekkende og bergensaviser å gå ut i fra) har den i hvert fall et visst seriøsitetsnivå.

ER Norge virkelig et så kjedelig land at man trenger fabrikert dramatikk for å underholdes? Ta bare pondus som eksempel. Han sitter i sofaen sin og sammenligner norsk nyheter (noe med en bonde) og amerikanske (noe veldig dramatisk; det begynner å bli en stund siden jeg leste denne stripen). Så kommer han med en konklusjon av typen: Amerikanerene kan dette med å lage nyheter. LAGE nyheter. Jeg husker også at Kåre Vollebrokk gikk ut i media og så at de ville gjøre nyhetsendingene til et produkt. Selve nyhetetn burde da være poenget, ikke sendingene! Så har tv2 fått dette tullet med at nyhetsopplesene skal si hva de heter på slutten av sendingen. Enda et forsøk på å gjøre nyheter på den amerikanske, stjernefikserte måten.
Er den gjennomsnittlige nordmann så dum at han ikke takler nyheter i sin opprinnlige form. Må han få dem som lettsindig underholdning, slik at han kan forstå dem og føle seg opplyst uten å anstrenge seg? Det verste er at det garantert ikke blir bedre. Slik som Frp gjør det for tiden, så vil det ikke ta mange årene før vi har fullstendig amerikanske tilstander i Norge også. Ungdommen som ikke tenker lenger frem enn til neste helg, neste gang man skal bli kanon. "Er Norge i krig sier du? Med Serbia. Nei, det tror jeg ikke." Hva blir det neste? At Tv2s nyhetsentral kommer med et tilbud til alle som vil holde seg oppdatert? Nyheter pr SMS? (Selvfølgelig går det mest i VIKTIGE ting som hvilken farge Jennifer Lopez hadde på buksene under en eller annen stjernegalla hvor alle som hvirkelig ER noe er med.)

Nei, jeg koser meg med min BT, jeg.

InnleggSkrevet: Lør 20 Jan 2001, 21:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Murdoc
Gjest

Re: Tabloidmedia

Her virker det som vi er provosert gitt. Jeg følger med på nyheter og det man legger merke til er at de forskjelllige kannalen på tv presenterer det ganske forskjellig. Spesiellt uteriks nyheter, det er der du merker det. Prøv å følg med litt på CNN og se hvor mye mer og forskjellig det presenteres der i forhold til norsk tv. Det er vel kansje viktig å følge med og sette seg inn i disse konfliktene som foregår, men..... jeg vil nå helst bare tenke fram mot neste helg da jeg skal drikke meg kanon... Razz For det e det væl itj nå tvil om.

-Murdoc

InnleggSkrevet: Tir 23 Jan 2001, 05:33
    Til Toppen 
mirta
Gjest

Det har blitt til at eg ser på tv2 nyhetene som underholdning. Kanskje det er det Vollebæk vil. Muligens. Det er bra det ikkje er lov i Noreg å sponse nyheter.

InnleggSkrevet: Ons 24 Jan 2001, 20:45
    Til Toppen 
mirta
Gjest

Valebrokk. Muligens ja. Smile

InnleggSkrevet: Tor 25 Jan 2001, 10:05
    Til Toppen 
Schlavlar
Gjest

Ikkje sant!!!!!! Eg er så utruleg lei av å sjå/lesa det som den "frie" pressa skriv. Spesiellt sidan den er omtrent like fri som USA sitt propaganda departement. (er sikker på at dei har eit. kanskje to til og med)
Hugsar når det datt ned eit amerikansk spionfly i Kina. Overskrift: Kina vil ikkje gi tilbake spionflyet.
Sjølvsagt ikkje!!! Viss nokon spionerte på meg hadde eg pokker ikkje gjeve han tilbake videokameraet viss han missa det! Men så har me jo ei så fin og objektiv presse....
Eg vil anbefala deg å lesa Friheten. (nkp si avis) Eg garanterar ikkje at den er korrekt, men du får iallefall ei LITT anna vinkling av nyhetene.
Eller kanskje Klassekampen.

InnleggSkrevet: Lør 17 Nov 2001, 18:47
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Klassekampen er fin, men schwindyr (mener jeg å huske) Razz

InnleggSkrevet: Lør 17 Nov 2001, 22:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Schlavlar
Gjest

Å??? Sikkert... Men i Bergen pleier det å stå nkp folk som sel friheten, til kun 10 kr, trur eg.. den er ganske morosam å lese...som sagt litt andre vinklar...anbefalar

InnleggSkrevet: Søn 18 Nov 2001, 20:01
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Hvor i Bergen?

InnleggSkrevet: Søn 18 Nov 2001, 22:01
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [8 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet