Side 2 av 2 [24 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2 |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik Støwer
Gjest
|
Re: stakkars kongefamilien...
kongefamilien har mer penger enn det du noen gang kan drømme om, såpass vet jeg
jeg sa jo nettopp at de kan leve av sin egen formue, uten at staten sponser dem, jeg syns du gjentar deg selv litt mye her.
hvorfor skal de lide? hva er grunnen til at kongefamilien skal lide? de har ikke valgt selv å bli kongelige.. mange av de skulle sikkert ønske at de var 'vanlige'.
|
Skrevet: Tor 05 Apr 2001, 13:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Hør nå her da...
Altså.. Det er best vi fortsetter med monarki slik at vi slipper disse forferdelige valgkampene.. det er nok at vi har krig mellom de forskjellige partiene! Skulle vi hatt enda en valgkamp så hadde jeg flytta til irak
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 13 Apr 2001, 14:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
salmissra
Gjest
|
BÃ¥de i pose og sekk
tidlig i denne diskusjonen ble det tatt opp at kongehuset klager på at media forfølger dem, så hørte vi senere at det er synd på dem fordi de ikke har valgt dette frivillig...vel stakker liten da!
Greit,de er født til oppgaven sin, [overforbruk av tegn]de har da virkelig et valg om de vil gjennomføre oppgavene sine eller ikke. ..Håkon har aldri virket som en person som ønsket å bli konge...han handler på rimi, går på homsebarer i usa å bruker hver eneste vinter på ski. Han klager stadig på hvor mye han blir plaget av kameraene, men likevel drar han hver sommer på dyre sydenreiser sammen med en eller annen blond skjønnhet...hvem betaler for dette?kan det være pappa kongen...?Da han møtte Mette-Marit fikk de begge mye pes i media. Stakkar Mette-Marit handlet klærne sine på hennes og mauritz og var slett ikke dronningmateriale. Pappa Kongen sender Mette-Marit til New-york for å handle klær...prislapp:et par hundre tusen.Men,gud så synd det er på Mette-Marit.De prater jo enda om henne i media. Håkon sier:Jeg skal gifte meg med Mette-Marit...Uansett!Greit,sier pappa Kongen...du kan gifte deg med Mette-Marit...men stakkar kronprinsen...de skriver jo enda om han i [overforbruk av tegn]Håkon og Mette-Marit gifter seg...prislapp:x antall millioner....
Men stakkar kronprinsparet...det blir fortsatt skrevet om dem. Det kan jo ikke bli bryllup uten bryllupsreise...Hva med en tur til Long Island hvor alle rike og berømte reiser...prislapp: minimum 3000 kroner natten pr.person!Pappa Kongen betaler jo!
Ja,det er virkelig synd på den stakkar kongefamilien...vi må virkelig slutte å plage dem.
Håkon hadde en hver mulighet til å frasi seg rollen som kronprins og latt rollen gå til Marta...men neida....han skal ha både i pose å sekk han....stakkar...
Beklager lengden på innlegget....Jeg ble litt....eeeh...revet med....
|
Skrevet: Tor 04 Okt 2001, 23:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik
Gjest
|
Baade i pose og sekk
personlig tror jeg du mister noe av det essensielle her, jeg mener, hva er egentlig motivet for aa skrive noe om dem i det hele tatt, hva er det som er saa inn-i-granskauen interessant aa lese om dem??? jeg forstaar det bare ikke, hva krompen og kompani foretar seg til daglig interesserer meg for aa vaere aerlig midt bak, hva er det noen som sa journalistikk? neppe
penger? vel.. for det foerste.. staten har sannsynligvis meget gode grunner for aa sponse kongefamilien, jeg har lest et sted at for hver krone av kongens apanasje faar staten tilbake minst det dobbelte som direkte konsekvens av kongefamiliens 'eksposisjon' av Norge (som er jobben deres) i form av 'norgesreklame', eksportkumulering og turisme, den samme effekten ville vi sannsynligvis ikke hatt med en president (se hvor populaer Bush er), og hva kongen bruker sin egen apanasje til er for mitt vedkommende knekkende likegyldig og hvis han foeler for aa sende Flettemarit til junaiten saa vaersegod.
det andre poenget mitt trenger jeg vel ikke si saa mye om siden jeg har utbrodert det i tidligere innlegg, kongefamilien har MYE penger, jeg mener, sannsynligvis ikke saa mye som den engelske kongefamilien, men fortsatt, de har MYE mer gryn enn de fleste av oss andre kan droemme om og de kan sannsynligvis leve paa rentene av dem i to og en halv evighet, hmm poenget ble visst litt utbrodert allikevel, jeg mener, spoersmaalet er vel i grunn i hvilken grad kongefamilien boer fortsette aa faa apanasje fra staten for at Norge fortsatt er et monarki, og naar i tilfelle kongefamiliens funksjon ikke lenger kan defineres som et monarki og i stedet blir et slags aristokrati (er det bedre?), det ville i alle tilfelle kreve en endring av Grunnloven,
|
Skrevet: Lør 13 Okt 2001, 03:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 2 av 2 [24 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|