|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Monarkiet? leve eller dø?
Hvorfor? Hvorfor skal vi forstette. De sier det at pressen plager de for mye! Men hvorfor skal de ikke gjøre det? De er jo faen meg betalt for det, hvis jeg kan si det på den måten. Vi skatte betalere som betaler skatt til staten driver å koster på dyre oppusninger på slott, reiser og diverse. Er det vert det? Skal vi ha denne formen for stye i dette landet syntes jeg at pressen skal få snoke i så mye de vil! Vi har rett til å få vite hva de bedriver tiden med. Uansett om det er fritid eller jobb. De representerer oss alle! -Murdoc
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 03:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
FlaSch
Gjest
|
RE: Monarkiet? leve eller dø?
La dem dø, jeg gir vel faen, de er jo bare mennesker! Men de får faen meg skylde seg sjøl, vaffal sonja og mette-marit, god damn de kan finne seg en annen gubbe har de lyst (sonja må leite litt da)! Men Harry og Håkon og Mærta bærta kan ikke noe for det igrunn, men det virker som de vil det...ARGH!! SAMMA FAEN!! SKYT DEM!!!
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 04:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lug00ber
Gjest
|
tja.. som alle andre personer har de vel rett til litt fred og ro i blant. Statsministeren er jo for ekspempel også en representant for oss som vi faktisk har valgt selv, uten at noen egentlig maser om at vi må plage han noe mer. Jeg syns Wenche Foss har fått for lite pes, men det er nå så.FlaSch skrev:
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 04:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Selfølgelig skal vi ikke plage dem. Men det se gjør uten om hjemmet er offentlig og slår tilbake på norsge som et land. Det gjeøder oss alle. Derfor er det pressen sin jobb å følge med så lenge de beveger seg offentlig. Det bør vi ha igjen som skatte betalere. Vi skal ikke koste på dem millioner for ingenting. Det er greit nok at de markedsfører landet på en bra måte, men det fins da grenser. Er de virkelig verd så mye? Jeg sier det skal vi ha dem som ledere av landet må de bare akseptere at vi følger med hva de gjør... Når det gjelder statsministeren så er han en folkevalgt og han som kongefamillien regne med å bli plaga en del med presse. Det er sånn det er. Det må de skjønne at skjer når de skal lede et helt land på over 4 millioner mennesker! -Murdoc
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 05:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Freddy
Gjest
|
Hello. Jeg gir egentlig faen så lenge jeg får alt jeg kan leve i litt luxus her i landet. som vi gjør. og at jeg får sosial penger om jeg ikke gidder og jobbe. Mette marit og co kan likegodt på i en jordkjeller.
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 05:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Luxus? Er det det som teller? Er ikke det nok at man får mat og tak over hue? Det er det d er snakk om... Vi sløser millioner av kroner på et slott som kongefamillien skal bruke når de kronene egentlig kunne blitt brukt til alenemødre med lite penger eller til å ordne mindre rente på studielån! Ikke Sant?
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 05:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
LiLiN
Gjest
|
stakkars kongefamilien...
La oss se det fra den andre siden: Kongefamilien har ikke stemmerett, ikke ytringsfrihet (de kan ikke uttale seg offentlig om hvliket parti de VILLE ha stemt på), ikke religionsfrihet (det er faktisk forbudt ved lov å ha en konge som ikke er kristen....) og i tillegg stikker media og hele folket nesa si oppi hvem de skal gifte seg med og andre ting som strengt tatt tilhører privatlivet.
Synes det i det hele tatt er merkelig at de ikke bare abdiserer hele gjengen, alle penga i verden er ikke verd å miste såpass grunnleggende menneskerettigheter.
Så hvis monarkiet skal avskaffes, gjør det for kongefamiliens del. Hvis ikke synes jeg vi skal la ting være som de er (skjønt bruke mindre penger på kongehuset), for monarkiet er grunnen til at vi ikke har PRESIDENT
... og jeg er ikke innstilt på å gi NOEN norsk politiker så mye makt, de er i det hele tatt en ganske skremmende forsamling allerede nå.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
the LiLiN
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 10:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
La monarkiet leve
Først må jeg si at jeg blir skremt av menneskene som har postet her før meg. Dere klager på uskyldige mennesker som er født til oppgaven. Dere slenger dritt og vil drepe dem.
Tenk på hva alternativet er, president. Det er spesielt to ting jeg ikke liker ved en president: Det koster MYE mer og ha en president enn det koster og ha en konge(familie). Og jeg liker ikke tanken på at en person skal ha så stor makt.
Kongehuset i nore har ikke mye penger å rutte med, de lever bra og greier seg. Men de har ikke så mye penger at de kan kjøpe hva de vil eller kaste de bort når de vil. At de må søke stortinget om penger til å pusse opp Slottet eller en av de andre eiendomene (noen staten eier og noen kongen eier), sier vel nok. De har ikke ubegrenset med penger, de får 'lite' lønn i forhold til 'topp sjefene' i landet vårt. Med tanke på hvor stor jobb og ansvar kongen egenltig har så tjener han lite.
Makten, eneste makten kongen har er vetorett ovenfor lovforslag (ikke grunnlovsendringer?), og han er øverste leder av de millitærestyrkene. Jeg er glad all denne makten ligger hos kongen og ikke hos en 'vanlig mann' (president). Kongen kan bli avsatt hvis stortinget vill det. Da overtar forsvarministeren (ikke helt sikker her) kontrollen over våre millitærestyrker, og han blir igjen styrt av stortinget. Sånn har vi en maktbalanse i norge i forhold til USA.
Takk gud for at vi har kongehus og ikke president, jeg liker ikke at en mann skal ha så stor makt, uten at stortinget på en 'enkel' måte skal kunne gjøre noe med det.
Andre postere: TENKER DERE OM FØR DERE UTTALER DERE!!!
Takk for meg.
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 15:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
RE: La monarkiet leve
Jeg må inrømme at jeg også ble skremt mens jeg leste nedover her.
Takk og pris for at det finnes noen fornuftige mennesker her. (De to siste før meg)
Jeg er helt enig med dere begge.
De to var "La monarkiet leve - Spirre" og "stakkars kongefamilien - LiLiN"
sånn i tilfelle
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 19:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Først vil jeg si at det jeg sier og har sagt her er for å provosere å få fram ein diskusjon. Det er ikke sikkert jeg mener alt som jeg sier her. Mitt forsøk på å skape en diskusjon var vellykket! Men man må vel provosere litt mer.
Dere sier det at kongefamillien ikke bruker mye penger. Det er jeg helt enig med. Men staten må bruke en betydelig sum hver gang de skal forta seg noe som helst. Kongen kan ikke bevege seg ut av huse sitt uten at det koster. Det er tingene rundt dem som koster. Altså sjåfører, vakter, pressetalsmenn o.s.v. Jeg trur i allefall. det. Ikke det at jeg har noe imot dem som mennesker, jeg mener bare at det må finnes alternativ. Og synes de at vi plager de for mye, så mener jeg at de må gi seg i den stillingen de er. Det er faktisk frivillig det de gjør.
Hva som da skal erstatte dem vet jeg ikke, jeg er enig i at president er uakktuelt. Norge er et alt for lite land til den salgs styreform.
-Murdoc
|
Skrevet: Søn 07 Jan 2001, 22:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Alternativet er som sagt president, som uten tvil koster MYE MYE mer. Tenk på det, det er jo kostnadene du trekker ut.
|
Skrevet: Man 08 Jan 2001, 12:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grebgas
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 81 Bosted: Tromsø
|
Om framprovosering
I et forum setter jeg pris på at folk sier sin Egen mening.
Det er greit å overdrive litt, men hvis du sier ting kun for å framprovosere noe, så er det temmelig meningsløst. Folk ville ikke vært på dette forumet hvis de ikke Ville debatere.
|
_________________ "There's a crack in everything, that's how the light gets in." ~Cohen
Skrevet: Man 08 Jan 2001, 15:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
RE: Om framprovosering
Før jeg skrev var det ikke noe postlagt noe i dette forumet (politikk). Jeg fikk i gang noe gjorde jeg ikke det. -Murdoc
|
Skrevet: Man 08 Jan 2001, 18:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
RoR
Gjest
|
RE: Om framprovosering
vrææææl
|
Skrevet: Tor 11 Jan 2001, 17:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Re: Monarkiet? leve eller dø?
Egentlig vet jeg ikke hva jeg synes om monarki...d er d samme for meg.
Eller nei.
De GAMLE kongene, som styrte alt aleina var kule. diggbare spør du meg. de med livvakter med sverd og sånt.
Vikingetidsting, (var det konge i vikingtida? uuh....aner ikke, men alikevel)
|
Skrevet: Man 15 Jan 2001, 17:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Ja, de gamle kongene fortjente virkelig å være konge!
De sto først i slaget når det var krig og slåss for landet!
-Murdoc
|
Skrevet: Ons 17 Jan 2001, 16:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
RoR
Gjest
|
også fikk de små bortskjemte barn som fikk like bortskjemte barn også fikk man tilslutt en utvannet versjon av de som faktisk sloss for landet...
det med adelighet/arv er idioti!
hadde vært mye tøffere hvis folk fortsatt måtte sloss for å bli konge...kanskje hvis noen av oss utfordrer kongen til duell om kongeriket! 
|
Skrevet: Ons 17 Jan 2001, 17:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Kongelige nå for tia er veggpryd med minimalt med makt. De er bare der for syns skyld.
Men jeg vil fortsatt ikke ha republikk. Tror jeg.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 18 Jan 2001, 18:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik
Gjest
|
Re: stakkars kongefamilien...
her må jeg si meg 100 % enig med LiLiN.
jeg vil heller ha en kongefamilie uten makt, enn en president,
ang. penger, så har jo kongefamilien formue nok til å kunne leve på rentene av den, så der burde vel polikerne tenke litt.
når det gjelder kongehusets privatliv så mener jeg at den norske pressa har gått altfor langt, og jeg ser en farlig utvikling i retning den vi ser i england, en tabloidpresse som suger til seg alt hva kongefamilien foretar seg. Det verste er jo ikke den destruktive 'journalistikken' i dette, men at folk faktisk kjøper dette og sitter og leser det. Den norske tabloidmoralen stikker dypt og det er synd og skam, nordmenn skjerp dere!
|
Skrevet: Lør 20 Jan 2001, 15:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Re: stakkars kongefamilien...
Vet du hvor mye penger kongefamilien har?
Hmz...... Jaja.....
Pressen alt for langt?
Trukke det skal den norske stat sponse dem med så mye, bør dem dlite litt for det. De er faktisk de som skal være de fremste representanter for Norge...
-murdoc (litt bedugget tilstand)
|
Skrevet: Søn 21 Jan 2001, 04:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|