|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Hvor skal dette ende?
Det er vel ikke noen hemmelighet at menneskene i Hollywood ikke er av de mest talentfulle sjelene, men helledussen som de styrer for tiden. Spiderman, Men In Black II, Scooby Doo, Blade II, alle totalt elendige, innholdsløse og platte filmer. Som om ikke dette er nok kommer Spiderman II og III, Blade III + en mulig high-budget serie...
Eneste filmen jeg føler det er verdt å nevne for tiden er The Majestic med Jim Carrey som er en glimrende film om kommunisfrykten i Hollywood på sent førti-tall hvor flere ble svartelistet og fikk hele sin karriere ødelagt pga namedropping og andre suspekte metoder.
Men poenget var uansett at det er litt trist at hver tiende film er de eneste verdt å se. På tide å lansere gamle klassikere igjen. Shrug.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 05 Jul 2002, 08:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Re: Hvor skal dette ende?
Hæh?
Funka ikke Speidermann? Jeg syntes den var morsom jeg, til tross for at The Green Goblin var noe av det sørgeligste jeg noen gang har sett, og handlingsforløpet var tusen ganger oppbrukt. Effektene med klatring på vegger var tøff. Og speidergutten var nuskete.
Men in Black II kan jeg knapt vente med å se (eller har den faktisk kommet alt??), fordi den forrige var så knall og Tommy Lee Jones er så barsk.
Scooby Doo harskner i utgangspunktet, så dette må bare bli trist.
Blade II kan jeg heller ikke uttale meg om, jeg har ikke en gang sett den første.
Få filmer overgår forøvrig "Birth of nation", "Citizen Kane" og "Casablanca," siden Sjæfen var inne på gamle klassikere. Men han mente kanskje ikke SÅ gamle?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 06 Jul 2002, 03:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Jeg ble ikke så veldig imponert over effektene i spiderman, noen av de er i likhet med Blade II altfor elendig utført til at det blir realistisk (i den grad det skal være realistisk vel og merke, å klatre på vegger er i utgangspunktet ikke det), og som du selv sier, plottet, huff. Sørgelig.
Tommy Lee Jones er alltid verdt å få med seg, han gjør ingen dårlig jobb i MiB II, men MiB II er bare MiB all over again, det er egentlig ingenting nytt. Derfor blir alt bare trist og forutsigbart. Flynn Boyle (om det er stavet riktig) har forøvrig en imponerende kløft og det er jo greit om ikke annet ;)
Klassikere kan ikke bli for gamle. Citizen Kane og Casablanca er enestående, men det skal en del til før noe i nærheten nærmer seg lerretet ever again dessverre. Derfor er det fint å se filmer som The Majestic dukke opp en sjelden gang.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
Skrevet: Lør 06 Jul 2002, 03:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
Hva betyr navnet ditt? Noe bra alle fall... det sindarske elementet "gil" betyr jo stjerne:)
|
Skrevet: Lør 06 Jul 2002, 17:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Ja, det kan man jo undres på... ;P
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 07 Jul 2002, 04:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
Vel, du har vel neppe sett _enhver_ gammel film? Personlig tror jeg du har nok å ta av.
Hva med bøker? Tegneserier? Sjakk? Eller kanskje du bare burde sette deg ned å tenke godt og lenge over hvor patetisk det høres ut å klage over mangel på underholdning?
|
Skrevet: Tor 11 Jul 2002, 22:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Er det mulig da? Jeg klager ikke på mangel på underholdning generelt, jeg sa hvor lite imponert jeg var over de filmene som blir produsert for tiden. Og hva har da "patetisk" med noenting å gjøre i det hele tatt? Jeg har ikke påstått jeg har sett _enhver_ gammel film, jeg har sagt at det finnes massevis av gode gamle filmer som er verdt å se, jeg ser ikke helt hva du skal frem til basert på det jeg har sagt tidligere. Og jeg repeterer, jeg snakker om film; jeg snakker ikke om tegneserier, bøker eller sjakk. Jeg snakker ikke om mangel på underholdning i det hele tatt. Les nå trådene før du svarer
|
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 04:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Tobias Vincent Maguire *drømme*
Han var jo bare nuskete når han fikk musklene og når det vises at han er en skikkelig flink kysser da *smile*
Spiderman/Peter Parker til opplysning.
Greit at handlinga er oppbrukt, men det var skikkelige tøffe scener og masse slikt.
|
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 10:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
Er du sur på meg?
|
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 15:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
st|stakan
Gjest
|
den grønne mil er jo bra en smule sørgelig også viss du er litt overtroisk da.
|
Skrevet: Man 15 Jul 2002, 22:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Amund
Gjest
|
Speidermann var da ikke helt håpløs. Ganske koselig film, ihvertfall fram til han BLE speidermann. Dropp hollywood. Det er ikke kunst. Lenger.
|
Skrevet: Fre 13 Sep 2002, 20:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Generalsnus