|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
The Two Towers - Amerikanerne gjør det igjen...
http://www.filmlisten.no/cgi-bin/visnyhet.cgi?id=904&tid=795248310155333
|
Skrevet: Søn 12 Mai 2002, 14:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Re: Amerikanerne gjør det igjen...
*le hoeyt*
Vel, det er overraskende hvor dypt man kan falle i ignoranse.
Det vaerste er vel at med amerikanernes hysteri og selvhoeytidelighet er det faktisk mulig at det kommer gjennom...
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 16 Mai 2002, 20:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Re: Amerikanerne gjør det igjen...
Jeg kan til en viss grad forstå at enkelte føler seg støtt av at populærunderholdning skaper ubehagelige assosisjoner til katastrofer, men denne vrien her er fullstendig tåpelig, det er jeg enig i. Men de får det ikke igjennom, ikke faen , -ikke over et år efter angrepet. (Hadde det vært samme året, ville det kanhende vært anderledes.)
|
Skrevet: Fre 17 Mai 2002, 10:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Re: The Two Towers - Amerikanerne gjør det igjen...
*ruller rundt på gulvet i latter* Det er virkelig ikke en gang en fiktiv grense for hvor dum enkelte (les: ganske mange av dem) er. Noe veldig mye mer forstyrrende enn dette er selvfølgelig at St. Jackson hadde vurdert å sette en annen tittel på film nr. 2 på grunn av angrepet.
Jeg må bare også legge til at jeg syns det er latterlig å referere til "verden etter 11. september". og tenker tilbake på en polsk plakat oppklistret i Krakow kort tid etter terrorangrepet:
Vi kan se to bilder av henholdsvis en skyskraper i ruiner og et eksploderende fly i twin towers. Overskriften på plakaten er : "Hva sier du nå Mr. Bush?" og under bildene står det:
11.9.2001 Gresnhov. Dette ble gjort for å bevare demokratiet i Europa.
og 11.9.2001 New York. Dette var en terrorhandling. Sier mye om hele det amerikanske samfunnet og hvordan "den vestlige verden utvikler seg sier nå jeg" og nå går jeg over til politikk oinken før jeg havner nda mer på villstrå.
J.R.R. Tolkien er GUD! Peter Jackson er hans sendebud!
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Fre 17 Mai 2002, 19:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Two Towers - Twin Towers
Tenkte bare jeg skulle bemerke at de faktisk har et poeng... Det er slett ikke saa vanskelig aa sammenligne mordors inflytelse over middle-earth med inflytelsen av USAs kapitalisme i resten av verden...
|
Skrevet: Søn 19 Mai 2002, 16:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Re: Two Towers - Twin Towers
Men da burde det kanskje i teorien ikke være amerikanerne som klaget? 
|
Skrevet: Søn 19 Mai 2002, 21:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Amerikanerne er jo kjent for å klage på alt. Og de fremmer seg selv som den største og beste nasjonen i verden. de har rett og lett glemt av de var emigrerte engelskmenn tyskere franskmenn nordmenn og kvinner for bare et par tre hundre år siden. maken til nesevise snørrunger!! det er jo ingen grense for hvor dumme amrikanere kan bli, og det finnes også grenseløst mange beviser på dette! vil bare avslutte med å sitere vår kjære president Bush:
"Det meste av den importerte oljen i USA kommer fra utlandet".
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Man 20 Mai 2002, 21:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
*ler*
Sa fyren virkelig det?
*ler videre*
Men altså; årsaken til at amerikanerene klager over alt mulig er at det er rimelig mange av dem, og de er svært forskjellige. (jmf det du nevnte om opphavet.)
|
Skrevet: Tir 21 Mai 2002, 22:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
det er feil at amerikanere er dummere enn andre mennesker. det er gjort vitenskapelige undersøkelser som bekrefter at verken nasjonalitet eller rasetilhørighet har noe som helst å si for den intelektuelle kapasitet...
jeg tror ordet du leter etter er demoraliserte, hyper-spy-materialistiske, trangsynte, smakløse, eller kanskje noe lett som... idioter?
finnes noen unntak... george lucas... fox mulder... at det finnes ett knippe til, skal en heller ikke se bort ifra.
|
Skrevet: Søn 02 Jun 2002, 23:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Amerikanere som enkeltpersoner - individer med en egen IQ og personlige kvaliteter - kan nok godt være like kompatible som resten av verden.
Amerikanere som en folkegruppe, derimot, er fullstendig rape fette gærne!
Når de samler seg og danner sine felles ideer basert på ledere av en lavere sans for logikk enn det gjennomsnittlige (les: folk som Bush), skinner dumheten i nasjonen ganske godt igjennom.
Kanskje om man sprer dem over hele verden slik at de blir separert, vil de framstå som de relativt ok og intelligente vesenene de innerst inne er? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 20:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Og ikke minst fordi de gjerne mangler kunnskap, og ikke gidder å sette seg noe videre inn i det.
"Tittelen er opplagt ment å referere til angrepene på World Trade Center," og fortsetter: "Når jeg fant ut at det skulle komme en oppfølger var jeg overlykkelig. Men Peter Jackson har på smakløst vis bestemt å kalle oppfølgeren The Two Towers."
1) Refererer tittelen virkelig _opplagt_ til angrepene på WTC? Neppe.
2) "Når jeg fant ut at det skulle komme en oppfølger"... Altså ingen kjennskap til bøkene overhodet! Det er ikke bare dumt, men i grunn ganske godt gjort, på en idiotisk måte...
3) "Peter Jackson har (...) BESTEMT å kalle oppfølgeren"(...)
Igjen, dette med kunnskap. Enhver gnom er nok klar over at det var Tolkien som valgte denne tittelen for et halvt århundre siden, og at PJ hadde blitt lynsjet hvis han hadde forandret på den.
Jeg bare sukker, himler med øynene og lager middag. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 20:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Vel...som de sa i et filmmagasin: "man kødder ikke med Lord of the Rings-fansen" ...synes jeg SER noen som HELST få dette igjennom... *evil laugh*
|
Skrevet: Tir 16 Jul 2002, 22:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Bruce Squires
Gjest
|
URL'en=)
http://www.petitiononline.com/twotower/petition.html
|
Skrevet: Fre 19 Jul 2002, 08:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
thess
Gjest
|
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
|
Skrevet: Tir 10 Des 2002, 16:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
OgnOmm
Gjest
|
1. Hvordan kan det da ha seg at USA er det mest inflytelsesrike landet i verden?
2. Her klager alle og legger ut om at alle vet hvor dumme amerikanerene er som nasjon, likevel er de "ledere over hele verden", hvorfor respekteres dette blandt alle andre land. (De fleste i alle fall)
|
Skrevet: Ons 11 Des 2002, 11:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
1&2: Fordi de har naturressurser, kapital, masse viktige store "internasjonale" selskaper, vetorett i FN og en rekke andre internasjonale organisasjoner, atombomber, triggerhappye generaler i Pentagon, og en historie med aa slaa steinahart ned i "rettferdigheten", "friheten" og "demokratiets" navn paa alle som gjoer noe som ikke fremmer deres videre oekonomiske vekst.
|
Skrevet: Lør 14 Des 2002, 19:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
Shealien skrev: | J.R.R. Tolkien er GUD! Peter Jackson er hans sendebud! |
Den var fin. Veldig bra trosbekjennesle.
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Søn 08 Okt 2006, 14:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lillebror
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Okt 2005 Innlegg: 410 Bosted: Oslo
|
hahaha, husker det var en del som klagde under den ene scenen i Return of the king. Når tårnet til Sauron blir ødelagt så minner det visstnok veldig mye om når twin towers raste sammen...
nei, amerikanerne er ikke de smarteste knivene i skuffen...
|
Skrevet: Man 09 Okt 2006, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |