|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Jeg er vel også en av dem som kanskje oppleves som plagsomt saklig noen ganger?
Jeg synes det høres ut som en god ide med noen retningslinjer, mest for at moderatorene (som i følge meg gjør en god jobb) kan ha sitt på det tørre.
Også vil jeg kommentere til Randar, at det også må få lov til å angripe en diskusjon fra den vinkelen man vil, til en viss grad selvfølgelig.
Hvis man har en veldig barnslig tråd, skal man da la være å poste hvis man har lyst til å skrive et seriøst innlegg? Da skal man vel kanskje ikke bli alt for sint hvis man bare blir svart med fnising og tull?
Og omvendt skal man kunne poste en barnslig post på en seriøs tråd? Da må man vel kanskje vente å få seriøs kritikk tilbake?
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Lør 03 Jan 2004, 01:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Shealien skrev: |
Også vil jeg kommentere til Randar, at det også må få lov til å angripe en diskusjon fra den vinkelen man vil, til en viss grad selvfølgelig. |
Selvfølgelig! Har ikke villsvin noe annet.
Hvis man har en veldig barnslig tråd, skal man da la være å poste hvis man har lyst til å skrive et seriøst innlegg? Da skal man vel kanskje ikke bli alt for sint hvis man bare blir svart med fnising og tull? |
Det er opp til deg, men jeg vil ikke regne med at svaret er like seriøst. Ikke bli sint du.
Og omvendt skal man kunne poste en barnslig post på en seriøs tråd? Da må man vel kanskje vente å få seriøs kritikk tilbake? |
Ja, dette virker helt logisk for meg.
Men jeg syns folk må vise at de vet og forstår hvilken type forum dette er. Jeg hadde ikke ventet meg større grad av seriøsitet her, når jeg vart medlem, men det har jeg funnet (som er meget bra). Derimot forventet jeg humor, anti jantelov, rom for å være den du er og å møte hyggelige mennesker/annet.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Lør 03 Jan 2004, 18:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Det finnes sted og tid for å væres seriøs, uansett hvilket forum man er på.
Å følge noen enkle retningslinjer eller regler, trenger på ingen måte å stå i veien for humoristiske innlegg med personlig preg.
Hvis noen har store problemer med å rette seg etter slike normer, har vedkommende sannsynligvis ikke stort å gjøre på et offentlig forum i det hele tatt.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 04 Jan 2004, 12:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
jeg blir forvirra når noen skriver f.eks "Jeg synes du er søt" - Hvem vet, kanskje mener denne personen jaevlig
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Søn 04 Jan 2004, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
De ordsensurene er jo nok til å forvirre selv Adolf Hitler i en konsentrasjonsleir. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 05 Jan 2004, 11:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
*GÃ¥r ut i fra at noen sitte og fikse retningslinjer, siden det ikkje eksistere noen*
|
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 09:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Tøffere Enn Toget diskuterer saken i dette øyeblikk. Det vil derfor naturlig nok ikke komme noen administrator- eller moderatoruttalelser før vi er klare. Men det er selvsagt fortsatt lov å komme med innspill. Faktisk ville vi sette pris på det. 
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 21:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
basse
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003 Innlegg: 314 Bosted: Drammen
|
vill dette bli definert som usaklig i denne tråden....
hmmm... så her sitter dere altså og krangler om skrivefeil og usaklighet (eller no) i et forum som er mer eller mindre om de gale...
jaja... greit nok at skrivefeil kan vere plagsomme for de mer... "pirkete" personene men akkurat den måten som har blitt valg... vell... den passer vel til detta forumet på EN måte... men fy... så plagsom... eventuelt lag en liste over alt som er oversatt...
men siden dere allerede er i gang med og endre hva folk skriver kan dere ikke heller endre feilstavelser til det som er rett.
SÃ¥ de litt mer "pirkete" slipper og lese dissa feila da...
huff... detta ble nesten seriøst detta... *skammeseg*
menneh... hvor mange feil finner\fant DU i detta inlegge... 
|
_________________ Kjedsomhet kan oppfordre oppfinsomhet, så snart finner jeg vell opp tidsmarskinen...
Skrevet: Tor 08 Jan 2004, 12:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
basse skrev: |
menneh... hvor mange feil finner\fant DU i detta inlegge...  |
Alt for mange.
Men du ser ikke ut til helt å forstå poenget.
Det handler ikke bare om folks skrivefeil (selv om det er fryktelig irriterende).
Jeg oppfatter det som at det handler mer om folks generelle slappe holdning til å gidde å uttrykke seg og kommunisere på en lettforståelig måte.
Hvis jeg kan være så frekk å dra fram et ferskt eksempel, hadde jeg f.eks. litt problemer med å forstå hva som egentlig ble sagt da jeg leste
skrev: | greit nok at skrivefeil kan vere plagsomme for de mer... "pirkete" personene men akkurat den måten som har blitt valg... vell... den passer vel til detta forumet på EN måte... men fy... så plagsom... eventuelt lag en liste over alt som er oversatt... |
Er det spontanredigeringen av diverse ord som "jaevlig" o.l. du mener her? Eller noe annet? Jeg er jaggu ikke sikker.
Og det har heller ikke blitt endret på hva folk skriver. Én gang, muligens to, har emnertitler blitt redigert, fordi de har skreket høyt og skjærende mot folk, og i ett tilfellet sørget for at man fikk en horisontal scroll (hvilket var ytterst plagsomt). Folks innlegg har aldri blitt redigert.
Jeg synes det blir feil å omtale "endre hva folk skriver" som om det er noe som har skjedd og skjer støtt og stadig, for det er langt fra sannheten.
Jeg synes det virker som om folk for mange ganger prøver å unnskylde seg med "dette er et forum for gale personer, så derfor kan vi være akkurat så usaklige som vi vil, selv i saklige tråder, og vi kan drite i all nettikette, og alle normer og regler, og vi kan oppføre oss akkurat så crappy som vi vil, fordi vi er gale."
Det holder bare ikke. Å være "gal" er ingen unnskyldning for å ikke oppføre seg.
Herregud, det er ingen som sier at man bare skal være saklig og følge linjen konstant (enda en misoppfattelse det virker som om folk har).
Men (og dette tror jeg at jeg gjentar for ørtende gang nå) det må være mulig å forholde seg til noen enkle regler som gjør at det budskapet man formidler faktisk kommer fram, og det uten å irritere vettet av folk.
|
Skrevet: Tor 08 Jan 2004, 13:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Veronica skrev: |
Men (og dette tror jeg at jeg gjentar for ørtende gang nå) det må være mulig å forholde seg til noen enkle regler som gjør at det budskapet man formidler faktisk kommer fram. |
Enig.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Tor 08 Jan 2004, 13:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|