|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
spiralis skrev: | BagBiter skrev: | njaa star wars-filmene er ikke akkurat uavhengige av hverandre da..! |
Vel, nå har alle filmene en begynnelse, handling og slutt. De står fint på egne bein, min mening.
Handlingen bygger på de forregående filmene, men man trenger ikke å vite til den på samme måte som man må med LOTR. |
en av star wars-filmene slutter med at dem skal finne igjen Han Solo som er blitt kidnappet og gjort om til "kunstverk". Historien fortsetter i en annen film. SÃ…H.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 02 Jan 2004, 03:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det er en gjennomgående handling ja, men hver film har en egen begynnelse, handling og slutt, noe jeg mener det mangler i LOTR film-delene. Det er en prolog, men ingen begynnelse på samme måte, den er i FOTR, mens avsluttningen er i ROTK.
The Matrix er et annet eksempel på en ekte triologi, i mye større grad enn LOTR hvert fall.
Men jeg tror dette utarter seg til å bli en definisjonsdiskusjon, noe som er meningsløst.
|
Skrevet: Fre 02 Jan 2004, 18:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
basse
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003 Innlegg: 314 Bosted: Drammen
|
personlig synes jeg at det er en OND OND film av den ene grunn at jeg har sett rundt 8 filmer etter at jeg så den og har syntes at alle sugde...
snufs.... men på en annen måte er jo det positift overfor denna filmen da...
|
_________________ Kjedsomhet kan oppfordre oppfinsomhet, så snart finner jeg vell opp tidsmarskinen...
Skrevet: Fre 02 Jan 2004, 21:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
spiralis skrev: | Men jeg tror dette utarter seg til å bli en definisjonsdiskusjon, noe som er meningsløst. |
dictionary.com skrev: | trilogy
n : a set of three literary or dramatic works related in subject or theme. |
SÃ¥nn. Ferdig. SÃ¥ kan folk syns ka de vil.
|
Skrevet: Man 05 Jan 2004, 10:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
spiralis skrev: | Jeg vil påstå at filmene ikke kan sees på som en triologi ala 'Back to the Future' eller de orginale Star Wars filmene. Ganske enkelt fordi LOTR filmene ikke står på egne bein, filmene bygger på hver andre, og den første filmen trenger de to siste for en avsluttning.
Min mening! |
Om det e din meining (!), så e det latterlig å kalla meg uvitende, om eg ikkje e enig. Fjomp.
|
Skrevet: Man 05 Jan 2004, 11:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
stjernesludd skrev: | Om det e din meining (!), så e det latterlig å kalla meg uvitende, om eg ikkje e enig. Fjomp. |
Fint med personangrep.... noen slett de to siste svarene i denne tråden?
|
Skrevet: Man 05 Jan 2004, 14:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
SÃ¥ - "Return of the king" er en virkelig fantastisk film, da! 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 05 Jan 2004, 20:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
spiralis skrev: | stjernesludd skrev: | Om det e din meining (!), så e det latterlig å kalla meg uvitende, om eg ikkje e enig. Fjomp. |
Fint med personangrep.... noen slett de to siste svarene i denne tråden? | Hei, du kalle meg uvitende. Fjomp e då på sin plass.
|
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 08:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
Veronica skrev: | SÃ¥ - "Return of the king" er en virkelig fantastisk film, da!  |
For å oppsummera: Ja 
|
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 09:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Oppsummeringer er alltid på sin plass når man forsøker å moderere en tråd uten å være moderator.
Jeg gleder meg til å se filmen atter en gang i dag. Yay!
Pippin, beibi! 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 10:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Yay. flott film flott film. Sam, den virkelige helten i middleearth!
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tir 06 Jan 2004, 22:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Den filmen blir faktisk bare bedre og bedre for hver gang.
Jeg griner stadig mer. 
|
Skrevet: Ons 07 Jan 2004, 11:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
imzaraiel
Veronica

Ble Medlem: 13 Okt 2003 Innlegg: 731 Bosted: Tromsø
|
Må si meg meget enig i at RotK er en fantastisk film og er stort sett fornøyd med den. Gleder meg exstremt til extended som skal komme i sommer (ryktene sier at den skal være minst en time lengere!!! )
Det er likevell en ting jeg må si meg ufornøyd med når det gjelder RotK, og alle de andre LotR filmene fo den saks skyld. Det er noe som på en måte har plaget meg helt siden jeg så FotR. Det er ikke akkuratt en feil i filmene, men en feil av Peter Jackson. Nei, ikke en feil, men regelrett diskriminering!!! En diskriminering av det som alltid har hvert middelearths mest utsatte etniske gruppe!! Nemlig Orkene!
Peter jacksons framstilling av orkene er helt enkelt at de er morderiske, delvis udisiplinerte, uhygeniske og uhyggelige vesner som ikke har bedre ting for seg enn å drepe og spise samt plage uskyldige hobbiter. Dette er bare delvis riktig for orker kan ikke bare leve av kamp og mat ("uten rikelig med kamp, mat og drikke lever en ork ikke"), og uhygenisk er orkene heller ikke dette er inget annet en et resultat av en missforståelse og undertrykkelse. Det er et lite kjent faktum at orkene har ført en mange årig kamp mot å bli framstilt som grå og skitten, basert på at de egentlig er grønne og (relativt) renslige. Noe som kunn i nyere tid er blitt tatt til følge. Dette er noe som på ny undertrkkes av LotR filmene, ved å framstille orkene grå.
Det blir heller ingen steder i filmene vist til orkenes daglige liv, noe som det der-i-mot delvis blir gjort med alver, mennesker og hobbiter. Orkene lever nemlig sivliserte liv innen for murene av Minas Morgul hovr de har som oss familier, skoler (ork generaler må jo utdannes), varger (i likhet med at de andre rasene som rir på hester rir orkene selvsagt på varger) og huslån.
Den agresjon som orkene viser mot de andre rasene er kunn et resultat av at de ikke blir forstått og dømt på forhånd. Orkene fører krig mot de andre rasene fordi de mener at de også har krav på visse rettigheter og fordi de er lei av tusner av år med organisert diskriminering .
Det er dermed på tide å kjempe for orkenes rettigheter og annerkjennelse! Orks are people too!!!
|
_________________ Bedre å være en missfonøyd Sokrates enn en fornøyd idiot...
-John Stuart Mill-
Skrevet: Fre 09 Jan 2004, 12:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

|
Ja, eg har hørt at extended ska vær på 5 timar, ellerno
That's supahcool 
|
Skrevet: Fre 09 Jan 2004, 14:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Extended kommer ikke før i november, og kommer til å vare i MINST 5 timer.
Hva orkenes rettigheter angår - tja.
Jeg tror ikke de hadde blitt oppfattet like mye som "fiender" hvis de hadde blitt tildelt formildende scener med søte(?), grønne, rene orkebarn på skolebenken, f.eks.
Det er jo ikke meningen at kinopublikumet skal få sympati for disse skapningene.
|
Skrevet: Fre 09 Jan 2004, 16:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Først om fremt, har dere noe grunnlag (kilde) for å påstå at extended blir 5 timer eller mer? Men vi kan vel gå ut i fra at den ikke kommer før i november, som de forregående filmene.
Og grønne orker? Kan ikke si å ha lest noe om det i The Hobbit, LOTR eller Silmarillion, deg er dog en stund siden sist (to år sånn ca).
Jeg skulle gjerne hatt henvisning til hvor i Tolkiens litteratur det står om grønne orker som driver barnehager og skoler...
(Dette bør kanskje skilles ut i en egen tråd, anyone?)
|
Skrevet: Fre 09 Jan 2004, 16:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
spiralis skrev: | Først om fremt, har dere noe grunnlag (kilde) for å påstå at extended blir 5 timer eller mer?
|
Peter Jackson har sagt det i et intervju.
|
Skrevet: Fre 09 Jan 2004, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
Fornøyd ja, så absolutt. Slutten ble litt langdratt... Og gjennom alle tre filmene var det noen ting som ble repetert og dvelt ved altfor mye. Men for all del, jeg er storfornøyd. Har sett den to ganger, blir som de andre bedre etterhvert!
Fikk for øvrig FOTR & TTT extended versions til jul... Hihii.
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Fre 09 Jan 2004, 22:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
En samling med alle tre filmene i extended versjon, ja takk! 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 10 Jan 2004, 01:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Sytemarvin skrev: | Fornøyd ja, så absolutt. Slutten ble litt langdratt... Og gjennom alle tre filmene var det noen ting som ble repetert og dvelt ved altfor mye. Men for all del, jeg er storfornøyd. Har sett den to ganger, blir som de andre bedre etterhvert!
Fikk for øvrig FOTR & TTT extended versions til jul... Hihii. |
Hva mener du det blir brukt for mye tid på? Personlig vil jeg si slaget ved Helms Deep, og for liten tid på slaget på Pelennor Fields. Ellers synes jeg generelt det ble gjort for lite ut av alt (Men jeg er jo en bok-fan..)
Gratulerer, extended er et must, de hever filmene enda et par hakk opp mot Tolkiens fortelling.
|
Skrevet: Lør 10 Jan 2004, 08:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |