|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Hannibal Lecter
Gjest
|
For en ENORM usaklighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
først og fremst: JEG ER UFATTELIG LEI SPAM MAIL!!!!!!
Ifjor sommer en gang meldte jeg meg inn som medlem i eurobate, plutselig en dag fikk jeg mail fra dem der det stod følgende (omtrent):
Vi beklager, men vi har dritt oss ut på det mest ekstreme vertikale planet! Vi skulle sende en forretningsmail til alle de vi reklamerer for, men desverre klarte vi å fucke up helt.. såh.. hehe, vi sendte vist mail-adressene til ALLE medlemmene våres rundt til alle "klientene" våres. Som dere vet er de sykt besatt av å reklamere og irritere privatpersoner, så hvis dere får noe spam mail i posten så ikke skyld på oss????????
Det gikk et par dager, jeg fikk ingen mail, så jeg tenkte at kanskje jeg hadde vært heldig og blitt utelatt, eller kanskje jeg lå i en annen mailing-list.
MEN PLUTSELIG EN DAG KOM DET!
"You have 24 new mails"
Jeg tenkte "Wow! Har jeg endelig fått noen hemmelige beundrere??"
Jeg sjekker inbox'en min og der har vi 24 reklamemail! Jeg ble grepet av en enorm følelse av hat, jeg ble vred og panisk! jeg gikk praktisk talt berserk på alt inventaret i rommet mitt! Knuste vaser, knakk bord, moste hyller og drepte kozebamser! Omtrent alt utenom datamaskinen min var total-skadet. Jeg tok et dypt åndedrag og telte til 10 før jeg startet med unsuscribingen. Da jeg endelig hadde unsuscribed fra alle de 24 søple-selskapene satt jeg meg lettet ned i den halv-moste stolen og var glad alt var over..
Tiden gikk, og plutselig fikk jeg mail igjen. Jeg tenkte "Jess! Det er sikkert min bestemor som har satt over flertallige tusen på min konto!!"
Dere kan nesten gjette hva det var, det var reklame-mail! Og den frekkeste jeg noengang har fått!!!! Det firmaet hadde en veldig kompliser måte å unsuscribe på, jeg er sikker på at jeg slet i over 15 minutter. Men neida! Jeg prøvde pent å høflig å unsuscribe igjen, men jeg fikk nøyaktig den samme mailen neste dag og! Og dagen derpå, og derpå, og derpå osv osv osv. Etterhvert begynte jeg å lese mailen, det var en setning jeg fant spessielt interesant, der stod det følgende:
"Please DO NOT reply to this email. If you wish to unsubscribe, see below."
Med et ondt flir om munnen gikk jeg inn på www.shortstories.com! Jeg fant en av de lengste historiene jeg kunne finne, og slengte på et par bilder. Jeg sendte tilbake og mottok mail neste dag igjen. Jeg fortsatte med dette helt til de sluttet å sende mail.
Konklusjon:
Det virket faktisk ikke å unsuscribe, men etter å ha bombet dem med kjedelige "short stories" og masse dårlig grafikk sluttet de å sende tilslutt. Det tok seriøst over 2 måneder å unsuscribe, selv om det stod: "Please allow three business days for the unsubscribe to take effect."
Dette finner jeg uakseptabelt!!!
(Som om noen gidder å lese dette, jeg har praktisk talt skrevet en helt bok om min elendighet)
|
Skrevet: Man 18 Jun 2001, 11:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Re: For en ENORM usaklighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er helt og holdent enig med deg! Herregud.. Hva er det folk prøver på? Tjene penger på internett? Det er et døfødt prosjekt, det der.. Det går ikke an å tjene penger på nett uten at du har et godt etablert firma med godt økonomisk grunnlag. Folk lar seg ikke lure av spam lenger. Så hvis det er noen som leser dette som prøver å tjene penger på spam; GI OPP!
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tir 02 Okt 2001, 07:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
RoR
Gjest
|
Re: For en ENORM usaklighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tror jeg skal prøve meg på den der med å sende store, tunge filer tilbake til alle som sender meg reklamemail fra nå av kan ta litt tid, og koste litt tellerskritt, men det er nok verdt det =)
|
Skrevet: Ons 03 Okt 2001, 17:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|