DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

bĂžr vi ha DĂždsstraff i Norge for pedofili/incest?

ja
21%
 21%  [ 3 ]
nei
78%
 78%  [ 11 ]

Antall stemmer : 14

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Film og TV
Mystic River
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
 Mystic River

Sett denne? meget bra film mener nÄ jeg.. rent filmatisk bra, med godt plot og god historie, men ogsÄ av en annen grunn:
Denne filmen viser(kanskje for) tydelig hvordan et eller flere liv kan pÄvirkes/Þdelegges av misbruk.
Jeg er for dĂždsstraff for ett lovbrudd i norge: utĂžvende pedofili/incest/barnerov.

Mad kastrer og heng svina! Evil or Very Mad
mÄ vÊre den mest forkastelige handlingen noe menneske kan utfÞre, uansett oppvekst, familieforhold eller whatever..

synspunkter? (pÄ film eller min mening?)
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Lűr 08 Nov 2003, 02:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
imzaraiel
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 13 Okt 2003
At pedofili er en av de mest motbydelige handlingen et menneske kan utfÞre, vil jeg si meg enig i, men dette gir en pÄ ingen mÄte rett til Ä ta livet av den personen som utfÞrer handlingen. Tvert i mot vil henrettelse eller dÞdsstraff bare fÞre til at vi ikke er mye bedre enn han som utfÞrte denne handlingen, dessuten mener jeg at uansett hvor grusom en handling et menneske utfÞrer sÄ vil det fortsatt vÊre et menneske og hvem er det som gir et menneske tillatelse til Ä bestemme over eller ende et annet menneskes liv? Vi kan helller ikke vaske grusomme handlinger og historie vekk med andres blod.
Personelig mener jeg at de som utfÞrer slike motbydelige handlinger bÞr fengsles og sikress fra omverdnen pÄ livstid eller ubestemt tid. Riktig nok vil dette koste mer for staten, men vil vÊre mer humant. Dessuten er fengsling en mer "effektiv" mÄte Ä straffe de som begÄr slike lovbrudd det vil nemlig fÞre til at en mÄ leve resten av livet med viten om det grusomme man har gjort, og daglig bli pÄminnet pÄ det. Pedofile er dessuten de som er lavest pÄ rangstigen blant insatte og opplever dermed diskriminering ogsÄ innenfra fengslet.
Og:
"An eye for an eye will make the whole world blind"
[Mahatma Gandhi]

InnleggSkrevet: Lűr 08 Nov 2003, 11:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
imzaraiel skrev:
(...)Riktig nok vil dette koste mer for staten, men vil vĂŠre mer humant. (...)
I USA bruker de faktisk mer penger pÄ Ä henrette en fange, enn pÄ de fangene de har satt inn pÄ livstid.

"An eye for an eye will make the whole world blind" [Mahatma Gandhi]

*slÄ i hodet med* Wink

InnleggSkrevet: Lűr 08 Nov 2003, 11:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
Faktisk, synes jeg de burde fÄ en ahuman avlivelse... Kast'em i et hull til'em sulter ihjel... Nei... Men en burde ike gjÞre slikt... Fy...

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Lűr 08 Nov 2003, 12:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Gaute
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003
DÞdsstraff er noe som aldri bÞr finne sted, det gÄr utover sÄ utrolig mange fler enn den som faktisk har gjort ugjerningen. Familie og venner som er helt uskyldige skal ikke pÄfÞres ytterligere lidelse utover det Ä vite at en de er glad i har begÄtt en slik udÄd. En annen grunn for aldri Ä innfÞre dÞdsstraff er at det alltid vil vÊre folk som blir uskyldig dÞmt. Hvis en blir uskyldig dÞmt til lang fengselsstraff sÄ kan en viss form for oppreisning bli gitt, hva da med den personen som uskyldig har mÄttet bÞte med livet? Kan du gi det tilbake?

NÄ kan det jo diskuteres igjennom religion etc at ved dÞdsstraff sÄ blir vedkommende overgitt til hÞyere makter for Ä dÞmmes, enten sendes til evig pine eller til frelse. Personlig sÄ synes jeg dette er Ä skyve ansvaret for en vanskelig avgjÞrelse vekk fra en selv pÄ enkleste/feigeste mÄte. Det er jo i tillegg bare en teori noen har at det sitter noen der Ä dÞmmer deg etter dÞden, hvilken trÞst kan det gi en som skal dÞ hvis han ikke tror at det er noen der?

Just my two cents on this topic...

Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud

InnleggSkrevet: Lűr 08 Nov 2003, 16:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
kris_ter
Veronica
Veronica

godt Poeng!!!

InnleggSkrevet: Lűr 08 Nov 2003, 20:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg stĂžtter Gaute fullt ut.
Absolutt.

InnleggSkrevet: Sűn 09 Nov 2003, 14:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
kris_ter
Veronica
Veronica

Enig med Glahn... Mange tar jo selvmord fordi de vil ha en slutt pÄ lidelsene sine osv...

InnleggSkrevet: Sűn 09 Nov 2003, 23:21
toth42
Cowboy
Cowboy

PÄ den annen side, hva tjener det resten av menneskeheten Ä ha Viggo Kristiansen gÄende? NÄ skal han sitte i fengsel i noen Är, og deretter i sikring pÄ ubestemt tid.. Det er dessuten en liten mulighet for at han vil slippe ut pÄ prÞve, og muligens gÄ fri p.g.a god oppfÞrsel.
Denne mannen skremte livet av og drepte sakte to jenter pÄ 7 Är. Vi vet at det er mulig med Norges rettssystem at han vil slippe ut igjen, og ingen kan garantere at ikke det grusomme vil skje igjen..

Vil vi risikere det? er vi villig til Ä ofre en, kanskje to smÄ jenter til?

Om vi ikke skal ha dÞdsstraff, bÞr samfunnet ihvertfall garanteres av rettssystemet at disse aldri vil fÄ muligheten til Ä bevege seg pÄ Äpen gate eller komme i kontakt med barn igjen..
Og sÄnn er det ikke i dag, det er for dÄrlig!!

InnleggSkrevet: Man 10 Nov 2003, 08:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
kris_ter
Veronica
Veronica

Men hva med dem som faktisk angrer og aldri vil gjÞre det igjen??? Som faktisk har tatt lÊre av vÄrt naive rettsystem??

Mange pedofiler er jo faktisk glad i barn...

InnleggSkrevet: Man 10 Nov 2003, 14:38
skam
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 06 Nov 2003
Nei til dÞdsstraff. Men Ja til livstiddom, faktisk. 21 Är i fengsel er ikke nok nÄr man Þdelegger ett barns fremtidlige psykiske liv. Man pÄtrenger seg pÄ noe helt ...rent og uskyldig som ett barn. Og det verste er at fÄ av dem rapporterer det. Fordi de tror det er "rett", at alle gjÞr slik.

Det er fÄ ting igjen i dag som er uskyldig. Barn, som er uskyldige og forsvarslÞse, og blir utnyttet pÄ det groveste..

Grusomt.

Og jeg ville heller la de rÄtne i ett isolat enn Ä la de slippe unna med Ä dÞ.
de skal leve med skammen.

InnleggSkrevet: Man 10 Nov 2003, 15:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

som sagt er jeg enig at det blir litt risky Ä bevege seg inn pÄ DÞdsstraff, men sperres inne pÄ livstid(reell livstid, til de dÞr) med heller dÄrlige levevilkÄr syns jeg er det minste sÄnt avskum fortjener.. Hadde jeg kommet over et overgrep (gud forby), om det sÄ var min sÞster og far eller vilt fremmede, kan jeg si med 110% sikkerhet at der og da hadde jeg gjort hva jeg kunne for Ä drepe svinet..

InnleggSkrevet: Man 10 Nov 2003, 15:23
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Film og TV
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet