|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Matrix-triologien
Jeg antar at det er en del her som i likhet med meg nå har sett alle tre filmene... Så hva synes folket?
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 06 Nov 2003, 00:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
The Matrix va ca dritbra. Også gjekk det rett t helvete :/
Såg Matrix *GJEEEEESP* Revolutions i går. Blei ikkje imponert. Masse fine effekter, "oooh! look at the shiny bright stuff!", men historien va så godt som fraværande. Eg blei utrolig lite engasjert, iallefall.
2'en huske eg omtrent ingenting fra.. men an va litt kjekkare(?). Eg e usikker.
God idé, utrolig dårlig utnytta i film 2 og 3.
|
Skrevet: Tor 06 Nov 2003, 08:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Jeg er SÅ enig. Lurte bare på om jeg har blitt sær og rar og fått superkresen filmsmak, eller om det faktisk lå noe i det. De burde ha overlatt hele prosjektet til japanere etter den første filmen. Amerikanere er ute av stand til å holde seg unna klisjebombene når det er penger med i bildet. Det ble tvunget, det ble dårlig, det ble masse småfeil, til og med kampscenene klarte ikke å engasjere meg...
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 06 Nov 2003, 10:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003 Innlegg: 936 Bosted: Hundvåg, uttales: /'honnvåg'/
|
Matrix 1 va knall ass...
2: (Bilde av en tommel som peker ned)
|
Skrevet: Tor 06 Nov 2003, 14:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har faktisk ikke sett verken nr 2 eller 3, fordi jeg har hørt så mye negativt og/eller likeyldig om dem.
Jeg vurderer også å rett og slett bare drite i å se dem, slik at jeg kan beholde det fantastiske helhetlige Matrix-inntrykket jeg fremdeles har etter nr 1.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 07 Nov 2003, 10:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
man kan ikke slavisk følge det andre sier.
Jeg digga matrix 3. Kjøpte faktisk matrix 1 og 2 dvd'ene dagen etter jeg så 3'ern! Film skal nytes, og man skal la seg underholde. Ikke rive opp og analysere. For meg var det de visuelle effektene som gjorde største inntrykket, men storyen var neimen ikke ille den heller! En god fortsettelse på reloaded..! Man må se det kunstneriske i filmen og nyte dette også =)
Men om noen ikke forsto filmen er jo også det litt kjipt
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 07 Nov 2003, 11:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Eneren rocka kåk.
Toeren var svakere, men jeg er uenig i at den var totalt bånn i bøtta. Historien skrek oppfølger, og deler av den mistenker jeg ikke gir mening før man ser film nr. 3. Det var klart elementer jeg ikke likte, men filmen hadde passe mengder surrealisme i seg. Jeg liker surrealisme.
Treeren har jeg ikke sett enda. Jeg kommer til å bli råskuffet om den ikke nøster opp alle trådene, og ikke er like surrealistisk.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Fre 07 Nov 2003, 12:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
| Veronica skrev: | Jeg har faktisk ikke sett verken nr 2 eller 3, fordi jeg har hørt så mye negativt og/eller likeyldig om dem.
Jeg vurderer også å rett og slett bare drite i å se dem, slik at jeg kan beholde det fantastiske helhetlige Matrix-inntrykket jeg fremdeles har etter nr 1. |
Veldig fin idé, faktisk. Gjør det. 
|
Skrevet: Fre 07 Nov 2003, 12:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

|
Filmen var bra; storyen var mindre bra i 2'en hvertfall... Har ikke sett revelutions enda, men skal se den med klassen... (skole-prosjekt...)
|
Skrevet: Fre 07 Nov 2003, 13:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Der hvor eneren hadde en fin blanding av action og tåkeprat, og nr to var fylt til randen med tåkeprat, er nr 3 fylt til randen av action. Det var den fryktelig, fryktelig korte omtalen.
Jeg vet ikke helt (og det er ikke bra å gå ut av en kinosal og tenke "jeg vet ikke helt"). Revolutions må være noe av det mest estetisk perfekte som er laget i sci-fi genren, men det er en del som mangler i forhold til den første, og i forhold til utviklingen. Det virker litt som om noen har rotet seg litt bort i en kombinasjon av hastverk og litt for frie tøyler.
Men for all del, jeg er en sucker for pene bilder og Zion/Dock-sekvensen var helt sinnsyk, Smith er alltid en fryd og jeg simpelthen elsker Merovingian.
Istedet for å lage hundre slike avsnitt, skal jeg bare konkludere med at filmen er midt-på-treet, og at trilogien i sin helhet dessverre ender som det samme. My humble opinion.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 09 Nov 2003, 03:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
The matrix var (og er) best.. Reloaded og Revolutions bare drar The Matrix ned i møkka og gjennom septikken. Hvorfor måtte de gutta lage en fortsettelse ? kunne ikke gutta skaffe noe stål ved andre måter enn ved å lage oppfølger til det som var god filmen sin over alle ????
H V O R F O R ? !
*brenne The matrix dvden*
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Søn 09 Nov 2003, 03:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mai 2003 Innlegg: 431 Bosted: skogen
|
er jeg veldig sær? kan ikke si jeg synes noe om noen av matrix filmene jeg
|
_________________ Don`t eat the yellow snow
Skrevet: Søn 09 Nov 2003, 12:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

|
Du trenger ikke være sær for det... Cheeeeeesedoodles...
|
Skrevet: Søn 09 Nov 2003, 12:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
skam
Främling

Ble Medlem: 06 Nov 2003 Innlegg: 7 Bosted: Alta
|
Syntes personlig at den første Matrix var den beste. ser at de fleste er ganske enige. Grunnen er vel at Matrix 1 var mye mer vikrelighetstro enn de andre. Man kunne faktisk lure på om det finnes en alternativ verden.
Matrix 2 ødela det. det ble for overdrevent...
Foressten, de som liker Matrix enere`n. se Equlibrium. genial.
|
_________________ take me down to the dock! I want to watch the seabird`s land, Yiahrrr...
Skrevet: Man 10 Nov 2003, 15:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
hmm.. har sett equilibrium.. leide den fordi det sto bakpå at den overgikk matrix.. det syntes jeg absolutt ikke. Selv om den var bra, ødela forventningen skapt av teksten bak selve inntrykket av filmen for meg..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 10 Nov 2003, 15:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
imzaraiel
Veronica

Ble Medlem: 13 Okt 2003 Innlegg: 731 Bosted: Tromsø
|
Matrix 1 og Equilibrium er geniale filmer. Matrix Reloded er de i mot etter min mening ikke så utrolig dårlig, mye bra action og filosofering (tåkeprat ifølge enkelte...)
Revolutions er etter min mening det ufulstendige leddet som ødelegger heler trilogien, for mange klisjeer og løse tråder som ikke følges opp... Har en teori om at Wachowski-brødrene selv ble forvirret av innholdet i manus, og valgte derfor kun å fokusere på fete eksplosjoner og fantastiske kamp scener, for det er det mer enn nok av i revolutions!!
Men hvis noen vil se hva som er opphavet til Matrix trilogien (og mye bedre enn den), så vil jeg annbefale de fantastiske filmene Ghost in the Shell og Akira (begger er Animè (japansk tegnefilm)). Se dem og finn ut hvor Matrix egentlig kommer fra...
|
_________________ Bedre å være en missfonøyd Sokrates enn en fornøyd idiot...
-John Stuart Mill-
Skrevet: Man 10 Nov 2003, 15:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003 Innlegg: 839 Bosted: Bollnäs city
|
jeg synes treern var utrolig bra jeg da...
men så hadde jeg null forventninger. Likte ikke toern...
men det blir ikke samme som ener'n. det er liksom en annen greie med oppfølgerne...
|
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A Slæsk
Skrevet: Tir 11 Nov 2003, 00:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

|
Skal KANSKJE se den på fredag... enten den eller Lotr...
|
Skrevet: Tir 11 Nov 2003, 00:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Oceanborn
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003 Innlegg: 335 Bosted: Safely away from the world...
|
Equilibrium, the Matrix, People I know.
Equilibrium var for så vidt fasinerende nok, men nådde ikke helt opp. Jeg synes ikke en kan si at Reloaded og Revolutions er urealistiske eller ikke henger sammen med resten av historien, det bygger jo videre på reglene og historien framholdt i the Matrix. Ingen slår People I know, though...
|
Skrevet: Ons 12 Nov 2003, 12:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mai 2003 Innlegg: 431 Bosted: skogen
|
| kris_ter skrev: | Du trenger ikke være sær for det... Cheeeeeesedoodles... | takk gud 
|
_________________ Don`t eat the yellow snow
Skrevet: Ons 12 Nov 2003, 16:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|