|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mia
Gjest
|
venner blir til kjærester?
en gutt jeg kjenner sa til meg for en stund siden at i 99% av tilfellene blir gutter forelsket i bestevenninna si. hvis de har en. stemmer dette?
han påsto at gutter først og fremst ser etter utseendet når de kikker etter dame. som førsteinntrykk. samtidig blir de kjent med no jenter, som venner. blir bestevenner med en av de. går tid. endel tid. så innser gutten at han er forelska i bestevenninna si. han har innsett at hun er den han vil være sammen med. den som kjenner han, og ei som han kjenner. ikke ei dum blondine som han finner på byen, men ekte. forelskelsen er sjeldent eller aldri gjensidig, påsto han. for jenter er mye flinkere til å være venner enn gutter. de blir ikke forelska i bestekameratene sine, fordi de er VENNER, og ikke en eventuell kjæreste.
hva mener dere?
|
Skrevet: Man 08 Jul 2002, 19:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Re: venner blir til kjærester?
ikke et ukjent problem... men tror jeg har greid å 'bli mer jente' der.... og faktisk ungår og like venninner for godt.. elns... meg trøtt...
|
Skrevet: Man 08 Jul 2002, 19:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg er litt redd for at det ligger noe i det.
Skjønt, det trenger ikke å være ens bestevenninne, visselig.
Jeg hadde egentlig tenkt å poste en ny tråd hvor jeg skulle spørre hva man egentlig bør gjøre når en av kameratene dine forteller at han er dypt og inderlig forelsket i deg, men jeg fant ut at denne tråden samkjørte jo i grunn litt med det.
Så derfor, her, på denne tråden:
Hva GJØR man egentlig i en slik situasjon, når man da selv ikke ønsker noe mer enn det vennskapsforholdet man har???
*frustrert*
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tir 09 Jul 2002, 02:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mia
Gjest
|
det kan sjeldent eller aldri bli det samme.
jeg har opplevd det samme selv, to ganger faktisk..
det übergode vennskapet vi hadde ble borte når han fortalte meg det. sikkert mye min skyld, i og med at jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle oppføre meg rundt han og slike ting.. men.. blæh..
|
Skrevet: Tir 09 Jul 2002, 18:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Men det går vel over?
Etter en viss periode? Det går jo alltid over...
Jeg prøver å behandle ham som normalt og mer eller mindre late som ingenting, men samtidig er jeg ikke helt i stand til å være like åpen og "kosete" som jeg pleide å være, for å unngå at jeg kanskje gir feil inntrykk eller noe...
Argh, så kipt! Så überkipt!
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 06:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
syns det sier seg selv jeg, om du da ikke er så snill at du ofrer deg for han... men jeg sånt som oftest er å gi en bjørnetjeneste...
hva er egentlig en bjørnetjeneste?
kan skjønne at det blir verre å behandle denne vennen, men dere begge må vel være enig i at litt er bedre enn ingenting?
|
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 16:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
Gjest
|
Hmmm... Ikke lett der du!
|
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
Gjest
|
Da mener jeg at du skal si fra at du ikke er interessert i noe annet enn vennskap.
Det kan forsatt forbli koselig vet du.
|
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 19:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Det har jeg gjort.
Og fikk som svar at da har han ingenting imot å vente. (Jeg har veddet på at det vil ha gått over innen en måned, og håper jeg har rett. Jeg tror jeg har rett.)
Så man fortsetter som før, men det ligger et semi-eksisterende press der et sted... Et slags press av forhåpning. Får meg til å føle meg skikkelig slem, nesten, som ikke gir etter.
Men det igjen hadde jo bare vært feil for begge.
Teite mannfolk! :Þ
|
Skrevet: Ons 10 Jul 2002, 20:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Ingenting i mot å vente? Akkurat hva venter han på? Her virker det som om du ikke har sagt klart nok ifra hvordan ting er.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tor 11 Jul 2002, 08:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Hva han venter på?
Tja, at jeg skal ombestemme meg, tror jeg.
Du har for øvrig rett i at jeg kanskje ikke har sagt klart nok fra. Sånt kan skje når man prøver å være taktfull. *legge hodet i nevene og lage lettere oppgitte lyder* For en situasjon!
|
Skrevet: Tor 11 Jul 2002, 09:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Når det gjelder gutter er det å være taktfull en vanvittig dum idé. Det er like greit at man får vite hvordan ståa er først som sist.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
Skrevet: Tor 11 Jul 2002, 17:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
Farangil kjenner forhåpentligvis denne gutten bedre enn Baj kjenner gutter han ikke kjenner...
Hvorfor skal dere alltid generalisere! Terror!
|
Skrevet: Tor 11 Jul 2002, 21:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|

|
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 04:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Regnes "GÃ… VEKK!" som et klart hint..?
|
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 11:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
Gjest
|
Meget bra hint!!! Vist han ikke skjønner det så ....!!!!!
Dom fyr eller?
|
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 13:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Det er nok ikke bare gutter som blir forelska i vennene sine.. Jeg tror at det er en slags naturlov som sier at ved et gutte-jente-vennskap, så vil tanken streife den ene eller begge parter på ett eller annet tidspunkt. I varierende grad selvfølgelig, kanskje slår man fra seg tanken etter en dag eller to, eller kanskje blir man skikkelig forelska..
Jeg tror egentlig det vil være best å holde kjeft om det med mindre man er sikker på at den andre føler det samme.. For har man et godt vennskap har man -mye- å tape.
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Fre 12 Jul 2002, 14:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
FaceMan
Gjest
|
ash skrev:
> Jeg tror egentlig det vil være best å holde kjeft om det med
> mindre man er sikker på at den andre føler det samme.. For
> har man et godt vennskap har man -mye- å tape.
Men samtidig har man jo også mye å vinne?
Jeg har selv havnet i den situasjonen, at jeg har forelsket meg i venner. På en måte er det en mye bedre forelskelse, for den er litt mer gjennomtenkt og grundig. Men på den annen side så har det ikke blitt noe forhold ut av det egentlig, men derimot har det blitt gode vennskap ut av det. Et av de bedre vennskapene jeg har er faktisk resultatet av vennskap->forelskelse->vennskap. Det som gjorde utslaget tror jeg var ærlighet fra begge sider.
Har også godt vennskap med eks-kjærester, det synes jeg er veldig fint. Ser ikke noe problem i at eks-kjærester kan bli bestevenner, det er jo ofte slik at man kjenner de bedre og de kjenner deg bedre enn de fleste andre. 
|
Skrevet: Man 15 Jul 2002, 09:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Line
Gjest
|
Gutter kan bli forelsket i bestevenninna si, ja..
Men, jenter kan også bli forelsket i bestekompissen.
Jeg var bestekompis med en gutt i over 1 og 1/2 år, så blei vi sammen, vi har vært sammen i over 1 år og 4 måneder, og
vi har det utrolig bra fordi vi kjenner hverandre såppas godt fra før av, og forholdet vårt er basert på kjærlighet (selfølgelig) og ærlighet. Jeg selv tror dette kommer til å vare
veldig lenge, nettopp fordi vi kjente hverandre så godt da vi blei sammen.
:)
|
Skrevet: Man 29 Jul 2002, 18:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Mm-mm.
Det betyr mye å kjenne hverandre.
Jeg og kjæresten min blei også venner før vi ble sammen.
Men til oss sto det litt i kortene først da, hihi.
*smile*
Har vært sammen i snart 1 år og 6 måneder.
Eeeh, vel.
nå har jeg ikke mer å si *god natt*
|
Skrevet: Ons 31 Jul 2002, 09:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|