DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Definasjon av gal
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [44 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
 Definasjon av gal

Hvordan defineres gal? (Og da mener jeg på en litt dypere måte enn; ikke rett)
Fins det en definisjon for hva som er galskap?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 11 Okt 2003, 23:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
har du ikke en fin en på hovedsiden til dsgf.no?

InnleggSkrevet: Lør 11 Okt 2003, 23:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
tja, jo på en måte, men den er kanskje litt ufullstendig, må jå vite hva det er å være vel bevart for at den skal gi mening og jeg er egentlig helt tom når jeg prøver å finne ut hva det vil si...
Vet ikke helt om jeg får frem det jeg prøver å si nå men...

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 11 Okt 2003, 23:39
yo_mothafakka
Främling
Främling

Ble Medlem: 08 Okt 2003
galhet, er et syndrom, like mye som fedme er det. galhet er enten virkelig eller uvirkelig. galhet er enten en illusjon eller en realitet. enten så leker du gal, leker med tankene dine, er ikke vi tenkere gale. er vi ikke sprøere enn vanlige mennesker, er vi ikke en elite som tenker over ting som definisjonen av galhet, jeg vet om mange som ville sett ned på oss av den grunn, jeg snakker om oss, om vi som en gruppe. vi er en enhet, like mye som matelskere og matte elskere, vi finner hverandre i det vi har felles. vi er alle litt gale. det er slik verden er bygget opp. fuck deg tror du ikke vi driter i det. beklager slike enkle utsagn uten noen saklig sammenheng jab ses på som galt av mange. vel fuck dem. word up.

InnleggSkrevet: Man 13 Okt 2003, 09:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Strider
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 09 Okt 2003
Symptomer på galskap:

1) IKKE registrert på DSGF.no

More, anyone?
And her eyes were wild.

InnleggSkrevet: Man 13 Okt 2003, 14:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Definisjonen av galskap er fryktelig relativ. Alle har sin oppfatning av hva som er "riktig" svar på spørsmålet.

Det virker som om veldig mange blander sammen det å oppføre seg som en idiot og det å være gal. Man er ikke gal fordi man oppfører seg som en dust og herjer og er helt vill, hvilket det virker som om enkelte på en viss irc-kanal mener å tro.

(Definisjonen på dsgf sin forside er god, selvom det er en leksikondefinisjon som ikke går særlig mye dypere enn som så.) Men det jeg tror jeg skal frem til er vel at det omtrent blir sett på som galskap å være seg selv for tiden (?).

(jeg skriver fryktelig rotete)

InnleggSkrevet: Ons 22 Okt 2003, 15:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Folk pleier å bemerke at jeg er gal når jeg ber dem om å hilse vilt fremmede mennesker fra meg og si fisk, for eksempel. Noe jeg gjør ganske ofte.

InnleggSkrevet: Ons 22 Okt 2003, 23:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg får høre at jeg er rar eller sinnsyk. hehehe, litt gal og, men gal er en måte å være på slik jeg ser det egentlig. FOlk som har en sinnslidelse er det som har blitt sett på som gal men gal er jo ikke å ha en sinnslidelse er det vel??

InnleggSkrevet: Tor 23 Okt 2003, 17:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Cafein skrev:
Folk pleier å bemerke at jeg er gal når jeg ber dem om å hilse vilt fremmede mennesker fra meg og si fisk, for eksempel. Noe jeg gjør ganske ofte.

Fisk er eit undervurdert ord. Det er eit av mine favorittord Smile

InnleggSkrevet: Fre 24 Okt 2003, 07:21
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
hehe fisk (sensurert) eller fisk? Wink

InnleggSkrevet: Søn 26 Okt 2003, 13:40
Strider
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 09 Okt 2003
Cafein skrev:

...Hvilket illustrerer i hvilken grad ordet 'gal' er misbrukt i dagens samfunn. :p
And her eyes were wild.

InnleggSkrevet: Tir 28 Okt 2003, 10:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

BagBiter skrev:
hehe fisk (sensurert) eller fisk? Wink

Fisk, vel.

InnleggSkrevet: Tir 28 Okt 2003, 17:48
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Faren min har i det siste kommentert (over telefon) at jeg umulig kan være vel bevart; er jeg virkelig hans datter?

Jeg er litt usikker på om det sier mest om ham eller meg. Freakish

InnleggSkrevet: Tor 30 Okt 2003, 12:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
fishsticksboy
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 31 Mai 2003
Her gikk jeg fredlig og rolig rundt i Drammen (som jeg gjør ganske ofte), uten noen særlig hensikt i det hele tatt. Plutselig kommer en politibil opp på siden av meg og stopper. En politi dude kommer ut av bilen og begynner å spørre meg om ting: bla: Hvorfor har du på¨deg dress og gassmaske? Jeg svarte: Det er da ikke ulovlig det? Politiet mener vist at jeg er gal.

Def. gal: iflge politiet: Personer som går rundt i dress og gassmaske uten grunn.

InnleggSkrevet: Ons 24 Des 2003, 15:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
damdidam
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 15 Mar 2003
hihih... gjør du sånt? gærne menneske.. tøft!

InnleggSkrevet: Ons 24 Des 2003, 23:24
Oceanborn
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 05 Nov 2003
Alle er vel egentlig gale, hver på sin måte? Sanity is facing the insane part of yourself, kanskje?

InnleggSkrevet: Tor 25 Des 2003, 00:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Er dette galskap?

Dagene er tomme, jobben rutinepreget, jeg går ikke ut, treffer ingen bortsett fra mine ansatte, hobbyer eksisterer ikke og ingenting interesserer meg. Når jeg tenker etter har det vært slik lenge. Det å gå i butikker gir meg angst så jeg sender mine ansatte ut for å gjøre mine daglige gjøremål. Jeg svarer sjelden på telefoner, forakter alt og alle, lar meg provosere og frustrere av aviser, tv og det jeg selv oppfatter som den kollektive degenerering av samfunnet i kraft av norm. Når jeg tenker etter er det ikke annet enn bøkene som fenger min interesse, men også disse ligger urørt i lange perioder. Jeg fatter ikke at mennesker kan smile og le den tid verden er gjennomsyret av onskap, dumhet og elendighet. Hatet gror i takt med skjeggstubbene mens selvforakten blomstrer og potteplantene visner.
Fra tid til annen drikker jeg meg full og kun da beveger jeg meg utendørs, jeg henfaller til en livsstil jeg som trettitoåring burde vært ferdig med. Tilfeldige damebekjennskaper kommer og går. Min elendighet når sitt endelige lavmål den dagen jeg i et kraftig anfall av fylleangst går ned i knestående og dunker hodet i det flisbelagte badgulvet mens jeg skjelvende, ubarbert og fullstendig utslitt etter flere dager på fylla roper så høyt jeg kan på Gud. Etter et par minutter ringer det på døra. I håp om at det er Gud som har kommet meg til unnsetning åpner jeg, men det er bare den lille gamle nabodamen som med en engstelig stemme spør om det har skjedd noe. Jeg forsøker å smile, men får det ikke helt til. Etter å ha forsikret den gamle damen gjentatte ganger om at jeg har det bra trekker hun seg nølende tilbake med et skremt og bekymret ansiktsuttrykk.

InnleggSkrevet: Man 05 Jan 2004, 17:13
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Det høres ganske så deprimert ut, eller noe liknende. Og kanskje kan man se på det som en form for galskap.

Uten at jeg orker gå inn på detaljene her og nå, så opererer jeg gjerne med to former for galskap: glad galskap, og trist galskap. Den ene er en god ting å ha i livet, den andre... er ofte, altfor ofte, destruktiv.

InnleggSkrevet: Fre 09 Jan 2004, 01:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Åja, så nå skal det liksom være slik at én type galskap er greit, mens en annen ikke blir akseptert?

Evil or Very Mad

InnleggSkrevet: Fre 09 Jan 2004, 01:44
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Er det noe galt i det? Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Fre 09 Jan 2004, 07:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen