|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Black dragon
Gjest
|
Incest
Det er ingen som har tall på hvor mange incestofre det finnes i Norge,nå fikk vi netopp vite at i nordnorge var det et mørketall av overgrep.Er dere enige med det?At nordnorge er verre enn resten av landet?Det tror ikke jeg,det er bare det at ingen har fått vite det før nå.Hva er deres syn i incestsaker?Er det noen av dere som har opplevd det,isåfall hadde det vært kjekt å få høre fra dere,for da kan jeg vite at det er flere enn meg som vet hvilket helvete det kan være,både under og etterpå.Er for tvangskastrering av pedofile som forgriper seg flere ganger,både egnes barn og andres.
|
Skrevet: Tor 21 Feb 2002, 10:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Re: Incest
Black dragon skrev:
>nå fikk vi netopp vite at i nordnorge var det et
> mørketall av overgrep.Er dere enige med det?At nordnorge er
> verre enn resten av landet?
Jeg vil bare påpeke at det at det er et mørketall av overgrep i nordnorge absolutt ikke betyr at nordnorge er verre enn resten av landet, men at det er tall som vi tidligere ikke har vært klar over at var så store som de er... jau
Ellers vil jeg si at incest og overgrep er noe av det verste som kan skje.. og at noe bør gjøres for å forebygge dette... om det er mulig!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 21 Feb 2002, 14:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Det som er et faktum er at incest oftest forekommer i familier som bor avsides, hvor foreldrene har lite sosial kontakt med andre voksne. Skjønt noen regel er det ikke.
|
Skrevet: Fre 22 Feb 2002, 21:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Det er vel noe slik som du sier at det er ikke sikkert at Nord-Norge er verst. For det er utrolig mange som ikke tør/vil å si ifra. Mhen, det er noe av det kvalmeste innenfor sexogsamliv!
Jeg blir rett og slett kvalm på tanken!
En ting, hadde jeg hatt ett barn, og mannen min hadde forgripet seg på henne, ikke f*** om den mannen hadde hatt utstyr etterpå!!
DET skal være sikkert og visst!
BASTA!
|
Skrevet: Man 25 Feb 2002, 13:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Black Dragon
Gjest
|
Er så eni med deg Crispa,den personen hadde lugget veeeeldi tynt an hvis han7hun hadde misbrukt mine (når jeg får) eller andres unger.Lurer på hva guttas synspunkter er.
|
Skrevet: Tir 05 Mar 2002, 10:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

|
Kan overhode ikke forestille meg at de skal være annerledes blant oss hankjønn.
|
Skrevet: Tir 05 Mar 2002, 22:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
loke
Gjest
|
dette er et avskyelig tema, som nok ikke blir tatt nok på alvor. tvangskastrering er en mulighet, men det spørs på om det som driver folk til å begå slike handlinger skyldes seksualdrift eller mentale forstyrrelser.. er sikker på incest har forårsaket mange personer unødvendige psykiske lidelser, og håper straffene øker i forhold til dagens nivå..
leste forleden dag at pedofili ikke var en legning, hvilket tyder på at det kan behandles psykologisk og evt ved forebyggende arbeid?
|
Skrevet: Fre 08 Mar 2002, 01:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Black Dragon
Gjest
|
Et spørsmål folkens
Hva hadde dere gjort om dere hadde fått vite at moren eller faren deres hadde vært utsatt for seksuelle overgrep?
|
Skrevet: Fre 22 Mar 2002, 13:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Re: Et spørsmål folkens
Bra spørsmål.
Uhm, jeg har egentlig ikke anelse om hva jeg skulle gjort.
Jeg ville iallefall gjort alt jeg kan gjøre!
(uhm, og kjenner min storebrødre rett, så ville vel de og gjort noe.. eller.no.. spesielt hvis det hadde vært mamma det var snakk om! fatter'n vet jeg ikke. har liksom ikke kontakt med han..)
..
|
Skrevet: Søn 24 Mar 2002, 23:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
johanna
Gjest
|
Hvis faren til dine barn hadde forgrepet seg på deres barn, så hadde han nok fremdeles hatt utstyret i orden. Å tro noe annet ville være naivt. Du hadde vel heller ikke villet havne i fengsel og blitt borte fra barna dine fordi du tok hevnen i egne hender. Hvorfor tror du ellers at det er så mange pedofile som har utstyret sitt i orden.. Fordi det ikke er andre som har kommet på ideen..??
|
Skrevet: Søn 19 Mai 2002, 15:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Johanna
Gjest
|
Re: Et spørsmål folkens
Jeg ville tatt kontakt med en person som kan mye om emnet. Det er personer i Norge som gjør et stort arbeid innenfor dette. Det vil alltid være snakk om bearbeidelse av det som har skjedd.. og ikke så mye snakk om hevn.. selv om hat og hevntanker vil være normalt. Ingenting kan få hatet til å strømme så utrolig enn å høre noen fortelle om overgrep.. og det er selvsagt veldig vanskelig å få det fra sine nærmeste.
Jeg synes det viktigste må være å være en person som er villig til å høre på overgrepsofferet.. og tåle sine egne vonde følelser..
Det vil være mange ting man forstår bedre.. når man får vite om at det har foregått overgrep.. angsten, depresjonen, kontrollmanien, vaskemanien, rusproblematikken... og det som ofte er typisk.. mangelen til å sette grenser for seg selv.. å kunne si nei. Mange offer finner dette svært vanskelig.. fordi engang opplevde de at det ikke betød noe.. deres følelser og grensesetting.
Lykke til. søk fagfolk.. skriv dagbok.. jobb med følelser. Så lenge man hater, er og forblir man et dobbelt offer.
Vennlig hilsen Johanna
|
Skrevet: Søn 19 Mai 2002, 16:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eirin
Gjest
|
Men husk....
Det er ikke bare menn som forgriper seg på barn! Tror mørketallet på kvinner som forgriper seg er stort, dette fordi det er vanskeligere å bevise rent fysisk at en kvinne har tvunget et barn til noe. Overgrepene kan dessuten foregå på det psykiske plan, så jeg tror det er store mørketall på dette i hele landet.
Om man kutter utstyret av en mann, hva gjør man da om det gjelder en kvinne?
Tvangskastrering? Absolutt!
Hvem er det viktigest å beskytte? Voksne som ikke klaser å styre lystene sine, eller forsvarsløse banr som må lide under det (og ofte tror det er deres feil)?
Pedofili, en legning? Absolutt! Hvem har ikke påstått at homofile kan helbredes? Jeg synest den homofile kjærligheten er like vakker som den hetrofile, mens pedofili ikke er kjærlighet, det er misbruk!!!!!!!!!!!!
|
Skrevet: Tir 28 Mai 2002, 11:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grebgas
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 81 Bosted: Tromsø
|
Psykologiske grunner
Folk har veldig lett for å bare fokusere på det som er på overflaten. Poenget er at de fleste som misbruker, har blitt misbrukt selv, fysisk eller psykisk. Jeg er selvfølgelig enig om at mot slike seksuelle forbrytelser finnes ingen unnskyldning, men jeg tror det er veldig viktig å forstå det som ligger bak.. det er først om man går dypt innpå det hele og analyserer langt tilbake i tid at man kan gjøre noe med slike ting.
|
_________________ "There's a crack in everything, that's how the light gets in." ~Cohen
Skrevet: Tor 01 Aug 2002, 11:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sorte Drage
Gjest
|
Re: Psykologiske grunner
Det vet jeg,faren min hadde en veldi streng mor og moren min ble misbrukt selv,men man burde greie å bryte den onde sirkelen,det har jeg gjort selv,men hvis det skulle skje at jeg misbruker noen psykisk/fysisk,så tar jeg selvmord,for da vil jeg og orker ikke tanken på at jeg er med på å ødelegge barn befri verden for meg...
|
Skrevet: Tor 26 Sep 2002, 11:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

|
Må bare si meg fullstendig enig med Grebgas. Og da tenker jeg generelt når man bedømmer andre, ikke bare i straffesaker eller for den saks skyld i incestsaker. Man må alltid se på de bakenforliggende årsakene, å bedømme handlingen i og for seg er, til syvende og sist, urettferdig mot dem som har gjort noe.
|
Skrevet: Tor 26 Sep 2002, 14:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sorte drage
Gjest
|
Du har rett Eithor
|
Skrevet: Man 28 Okt 2002, 09:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Jeg fikk nettopp vite at ei venninne har blitt utsatt for incest, ikke at hun husker noe, men hun fant filmer...og det er så ekkelt og jeg blir så sint, og ARG!!!
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 10:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Coralin skrev: | Jeg fikk nettopp vite at ei venninne har blitt utsatt for incest, ikke at hun husker noe, men hun fant filmer...og det er så ekkelt og jeg blir så sint, og ARG!!! |
Ikke nok med selve overgrepet, nei! det skal filmes også! det er jo enda verre! Hvor kan vel ikke de filmene ha vært! nei, incest er grusomme greier. Om å gjøre å sørge for at folk med traumer fra barndommen får hjelp.
|
Skrevet: Tir 11 Jan 2005, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Doggy