DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Matrix er da vel ikke bedre enn LOTR?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 5 av 6 [108 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Av Innlegg
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
hei hei hei, hva er dette jeg leser om sammenligning av lotr og matrix ?

de kan da ikke sammenlignes. De er to store epos innenfor film laging i hver sin kategori. lotr scorer høy for ALLE(ja, jeg også) har lest den boka og kjenner seg igjen. hadde den filmen ikke hatt noen bok å basere seg på så tror jeg de to film triologiene hadde stått veldig likt. men det gjnstår jo å se det siste kaptielet i begge seriene.

InnleggSkrevet: Søn 24 Aug 2003, 15:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Bakoyma
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 25 Mar 2003
Et bra poeng, synes jeg, med alvene i Hlem's Deep (sammen med Spiralis sitt innlegg om at det viser hvordan de slåss på flere steder og joiner menneskene) er at Haldir dør. Denne scenen gir en mye større følelse av tap enn om han ikke hadde vært der.

Selvfølgelig er det fælt, amnge mennesker dør, orkene er fryktelige, de ser jo helt jævlige ut og meier ned for fote, barn må slåss osv, men i tillegg til dette slenger Jackson med en scene hvor en vi kjenner fra før av dør. Og idet livet forlater Haldir ser han alle de døde alvene rundt seg og man får virkelig en enda "større" følelse av hvor forferdelig den natten egentlig er...

Det er nå mitt synspunkt iallfall... Hvorfor scenen med Treebeard og entene er så forskjellig, tja fåglarna vet... noen som har noen synspunkter?

.AK

InnleggSkrevet: Tir 26 Aug 2003, 01:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Morti
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 27 Aug 2003
Matrix OG Lotr er latterlige filmer. Personlig syntes jeg rambo trilogien er bedre en lotr. Det sier litt kanskje? Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tor 28 Aug 2003, 08:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Morti: Det sier en hel del mer om deg og din filmsmak enn om lotr og matrix... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Tor 28 Aug 2003, 09:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Morti
Varm i trøya
Varm i trøya

TJa, det er vel opp til hver person å bedømme. Det som virkelig er teit er personer som gir inntrykk av at filmer er bra kun fordi det er så mange andre som mener det samme. Men sånn er da ikke jeg.

InnleggSkrevet: Tor 28 Aug 2003, 11:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg hadde trykket LOTR til mitt hjerte og elsket trilogien, om jeg så hadde vært den eneste på jorda som gjorde det.
Faktisk ser jeg med litt misnøye på at dette eventyret er noe gudoghvermann går rundt og 'digger.'
Den er liksom forebeholdt oss som virkelig har tilhørighet til den sjangeren fra før av, føles det som. Rolling Eyes

Og det er veldig sant at Matrix og LOTR er to forskjellige sjangrer, og kan ikke sammenlignes.
Det eneste som kan gjøre den ene bedre enn den andre, må være personers individuelle smak for sjangrer.
Jeg foretrekker fantasy over sci-fi, så PJs verk scorer høyest hos meg.
(Dessuten må det sies at jeg har hørt så lite positivt om Matrix 2, at jeg ennå ikke har giddet å se den. LOTR 2 var derimot noe helt for seg selv. Mer enn bare biljakt og slossing.)

InnleggSkrevet: Tor 28 Aug 2003, 12:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Morti
Varm i trøya
Varm i trøya

Hehe. Jeg har verken sett lotr2 eller matrix 2.. men har sett begge nummer 1. Det var nok for meg..hehe. å se tosker med uendelig av piler i holder`ne sine osv, er ikke min favorittsjanger. Men jeg kan skjønne at folk kan like det. Folk er forskjellige.. er ikke så mye å gjøre med!

InnleggSkrevet: Tor 28 Aug 2003, 13:27
Sytemarvin
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003
De to kan da virkelig ikke sammenlignes.

InnleggSkrevet: Fre 29 Aug 2003, 23:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg støtter meg på det; det er helt søkt å sammenligne de. Jeg har muligens skrevet det før i tråden, men orket ikke sjekke. Såder.

InnleggSkrevet: Lør 30 Aug 2003, 00:03
Bakoyma
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 25 Mar 2003
Nei, de kan ikke sammenlignes.
Tid, location, setting, atmosfære, selve innholdet er helt annerledes.

Jeg vet ikke om de "som kan dette" setter dem i sjanger, men jeg ville ikke gjort det.

InnleggSkrevet: Lør 30 Aug 2003, 00:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
ballebrød

Zatharee skrev:
Morti: Det sier en hel del mer om deg og din filmsmak enn om lotr og matrix... Rolling Eyes

du kan ikke DISSE smak da.

InnleggSkrevet: Man 08 Sep 2003, 09:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Morti
Varm i trøya
Varm i trøya

Takker for den BagBiter Wink .

Noen liker ringenes herre og noen liker rambo. SÃ¥nn er det bare.

InnleggSkrevet: Tir 09 Sep 2003, 16:34
jack_sparrow
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 21 Sep 2003
Jeg var skuffa over at Haldir døde...og det var for mye Arwen...men jeg forstår at PJ må gjøre hva han gjør...gleder meg sinnsykt til Return of the King. Traileren ser rå ut Smile

Matrix er bra...men bare på grunn av at jeg liker Agent Smith...jeg synes at Exqualibrium var like bra som den første Matrix-filmen...men det er kanskje bare fordi at jeg liker Sean Bean...eller fordi at jeg ikke synes at the Matrix var så genial...

Gleder meg til Troy! LOL!

InnleggSkrevet: Søn 05 Okt 2003, 13:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Den heter egentlig Equilibrium, om jeg skal være pirkete.

Elsket den forøvrig, liker stemningen.

InnleggSkrevet: Søn 05 Okt 2003, 16:35
jack_sparrow
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 21 Sep 2003
Jeg trodde jeg hadde fått dere alle til å forstå at jeg ikke kan skrive Wink Apparently not...

Equilibrium da Smile Men den er god. Veldig god...dakkars Partridge da...

"'But I, being poor, have only my dreams. I have spread my dreams under your feet. Treat softly, because you treat on my dreams'. I assume you dream, Preston..."

Digger den!

InnleggSkrevet: Søn 05 Okt 2003, 22:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee

jack_sparrow skrev:

"'But I, being poor, have only my dreams. I have spread my dreams under your feet. Treat softly, because you treat on my dreams'. (...)"

Ooooh! Det der er et av de nydeligste diktene noengang skrevet. Herlig! Er den der?? Må få sett Equilibrium snart, da...

InnleggSkrevet: Man 06 Okt 2003, 12:22
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Zatharee skrev:
jack_sparrow skrev:

"'But I, being poor, have only my dreams. I have spread my dreams under your feet. Treat softly, because you treat on my dreams'. (...)"

Ooooh! Det der er et av de nydeligste diktene noengang skrevet. Herlig! Er den der?? Må få sett Equilibrium snart, da...

Isåfall må du komme på besøk her i Trondheim, så skal vi få årna film sammen med Erik. Han har den nemlig liggende på PCen sin, og det er en sabla bra film!

Forøvrig er jeg av den mening at det er svært vanskelig å slå Lord of the Rings. Får jo frysninger nedover ryggen bare jeg ser traileren til den tredje filmen...

InnleggSkrevet: Man 06 Okt 2003, 14:20
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Glahn skrev:
Zatharee skrev:
jack_sparrow skrev:

Isåfall må du komme på besøk her i Trondheim, så skal vi få årna film sammen med Erik. Han har den nemlig liggende på PCen sin, og det er en sabla bra film!

Forøvrig er jeg av den mening at det er svært vanskelig å slå Lord of the Rings. Får jo frysninger nedover ryggen bare jeg ser traileren til den tredje filmen...

kinotreff på den? Moy?

InnleggSkrevet: Man 06 Okt 2003, 16:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee

Glahn skrev:

Har leid den her, skal se den nå.. *glise*

InnleggSkrevet: Man 06 Okt 2003, 17:04
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Da må du komme til Trondheim og se den en gang til!

InnleggSkrevet: Man 06 Okt 2003, 17:36
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 5 av 6 [108 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet