|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Dusjing
Altså, seriøst, jeg lurer på en ting:
Hvorfor IKKE dusje etter gymmen?
etter en og en halv time med råsvetting?
Ser noen i klassen som ikke dusjer, det føles bare helt discusting ut!!!
Tilogmed jeg dusjer en gang pr dag,
*usj*
Uansett, det verste er vel atte de går med akkurat de samme klærne etterpå. Er det siste time går det greit.
Men dette er altså snakk om de første timene på dagen, og vi har åtte timer hver dag..
"hallo"
|
Skrevet: Tor 24 Jan 2002, 13:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Filuri
Gjest
|
Re: Dusjing
I sjette klasse var det ingen i vår klasse som dusja etter gymmen. Nokre få dusja med bikini. Mogleg dei i din klasse fortsatt synes det er uhorveleg flaut å syna seg naken foran ein masse mennesker, det er mange som skammar seg over kroppen sin.
|
Skrevet: Fre 25 Jan 2002, 08:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
ehrm, altså.. vi er tre stykker.
Jenter altså, og jeg kan love deg, de har ingen grunn til å skamme seg over kroppen sin!
Spesielt ikke når "personen" bretter seg fram ellers rundtomkring..
Neida, det var stygt sagt. det er ikke slik ment.
Selvsagt, det er mange som sliter med kroppen sin, og skjemmes over den. Ikke vet jeg.
Jeg har iallefall aldri hatt noe problem å dusje etter gymmen. Selv om dusjene er kalde, eller for varme.
Hele klassen min, jenter that is, i barne- og ungdomsskolen, dusja alltid etter gymmen. Ei som hadde glemt handduk, brukte tilogmed en genser, fordi atte det er ufyselig å ikke dusje etter hardsvetting..
Menmen, kanskje det bare er jeg, og disse, som har tatt feil av vårt synspunkt.
Enda en ting: Her jeg går er det minst 3 jentedusjer, skjemmes noen av kroppen sin, kan de i det minste ta de garderobene som ikke blir brukt.
menmen..
|
Skrevet: Fre 25 Jan 2002, 11:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
Gjest
|
Det var en fyr i den gamle klassen min som aldri dusjet.
Jeg tror det var et helvete for han når vi stadig spurte hvorfor.. (han var den eneste)...
Tror han hadde skikkelige komplekser.. problemer.. :(
Jeg tror (vet ikke) han var meget misfornøyd med kroppen sin av en eller annen grunn.. kanskje han ble mobbet en gang ? Hvem vet..
Etterhvert begynte han å dusje.. gikk inn LENGE etter de andre for å være alene..
Fikk applaus når han kom ut igjen.
:|
Syntes veldig synd på han..
Men..
I dag, etter det jeg har hørt har han overvunnet skammen(kan jeg kalle det deT) og dusjer som bare det, eller.no
Bra! 
|
Skrevet: Fre 25 Jan 2002, 20:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kverulant
Gjest
|
Jeg må si jeg er enig i at jeg ikke forstår hvorfor man ikke skal dusje etter gym. Selv så dusjer jeg minst en gang daglig for tiden. Dette fordi jeg trener omtrent hver dag, og fordi jeg bor sammen med 70+ andre personer i samme bygg. Da blir det jo heller udelikat om man ungår å dusje.
|
Skrevet: Fre 25 Jan 2002, 20:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
asdf
Gjest
|
Hmm, jeg foretrakk å holde meg anonym.
Jeg dusjer ikke etter gymmen, det er ikke fordi jeg ikke eier personlig hygiene, det er fordi jeg har ganske store komplekser med kroppen min. Jeg unngår fordet meste å gymme og, men jeg må nesten ha gym for å få grunnlag for karakter.
Det er faen ikke lett, når en går i en klasse hvor alle synes en er elendig, da vil man ikke dusje, kle seg naken foran folk som en hater inderlig.
SÃ¥nn er den saken
|
Skrevet: Lør 26 Jan 2002, 00:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kverulant
Gjest
|
Vel.. Det virker jo da mot sin hensikt og ikke dusje... Da øker ikke akkurat godviljen hos klassen din. Kanskje ikke så dumt om du startet og dusje?
|
Skrevet: Lør 26 Jan 2002, 12:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Det er forskjell på gym og gym da. Det går utmerket godt an å ha gym uten å anstrenge seg, og da blir man heller ikke svett, og det store behovet for dusjing uteblir.
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Søn 27 Jan 2002, 03:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
NÃ¥r du ser svetten renner da ?
|
Skrevet: Søn 27 Jan 2002, 11:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
En jævlig, ond sirkel det der.
Og så er det alltid disse lavpanned , hensynsløse tullingene som, du nevnte, klappet.
Om jeg ikke akkurat har vært borti problemet spesifikt (at fok ikke dusjer etter gymmen) så kan jeg si at jeg kjenner, i hvertfall tror jeg gjør, personer som kommer i begge kategorier, og spesielt 'aplaudererene'.
Høres virkelig ut som ungdomsskolen-nivå.
|
Skrevet: Tir 29 Jan 2002, 10:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Filuri
Gjest
|
SÃ¥ lenge dei som ikkje dusjar, ikkje luktar forferdelig, er det jo deira problem om dei vil dusja eller ikkje.
|
Skrevet: Tir 29 Jan 2002, 14:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Selvsagt er det det!
|
Skrevet: Ons 30 Jan 2002, 16:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
therese^
Gjest
|
vi blir ALDRI svette i gymmen vi...... joa.. hittil i år har vi hatt to gymtimer der vi har blitt litt slitne...
|
Skrevet: Tor 31 Jan 2002, 17:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
hehe, da har du ikke den gymlæreren vi har *smilesøtt*
- svetter vi ikke, får vi så og si ikke karakter, og det kan vel si litt..
*kremte*
|
Skrevet: Fre 01 Feb 2002, 09:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
dusjet ikke i det hele tatt...
Da jeg gikk på folkehøgskolen så var det en fyr som omtrent ikke dusjet.. han toik litt vann i håret for at det skulle se ut som han hadde dusjet.. han var ikke akkurat tynn.. jeg tror jeg kan si.. uten å være frekk ellerno at han var sterkt overvektig.. og han la sikkert på seg 20-30 kg det året..
iallefall.. selv om guttene på internatet hans tok det opp med han.. og han var fullt klar over at alle syntes det var ekkelt at han ikke dusjet så lot han være.. ikke vasket han klærne sine heller.. og gikk i de samme klærne hver dag.. det var ekkelt.. jau..
og forresten så kunne han ikke si at det var pga. at han ikke ville kle seg naken foran de andre guttene at han ikke dusjet, for det gikk an å låse dørene sånn at han fikk hele dusjen for seg selv.. (vi hadde fellesdusjer...)
Jau.. enkelte er rett og slett ikke hygienske i det hele tatt!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Fre 01 Feb 2002, 17:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mirta marte parte
Gjest
|
Re: dusjet ikke i det hele tatt...
Det er ein grunn til at dusjing blir kalla personleg hygiene. Det er opp til deg sjølv. Det er vel han sitt problem viss han ikkje dusjar?
Ein kan aldri vete korleis folk tenkjer, eg syns ingen har rett til å snakka om andre si dusjing.
|
Skrevet: Lør 02 Feb 2002, 16:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Strider
Gjest
|
La folka finne ut av problemet sitt selv.. til slutt vil de nok overvinne kompleksene sine og begynne å dusje...
|
Skrevet: Søn 03 Feb 2002, 20:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
eh.. det går jo utover alle de som må omgås han.. skal han bo sammen med andre så må han ta hensyn.. det var likosm ikke så koselig for de andre guttene å sitte i stua sammen med han siden han luktet så fælt...
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Man 04 Feb 2002, 10:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
marte
Gjest
|
Dei har det felt...
|
Skrevet: Man 04 Feb 2002, 11:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

|
Faktisk, så bryr jeg meg ikke om dette særlig mye, det er deres eget problem. Men altså, på flere skoler skal det være flere dusjer, ikke bare en, til å brukes. Eller, kanskje ikke på folkehøyskole og ungdomsskole, men ellers. Og om da ikke alle dusjene blir brukt, er det vel den personlige hygienen dette er snakk om. Og faktisk, som flere gymlærere sier, så har den personlige hygienen veldig mye å si innenfor aktiviteter også.
|
Skrevet: Ons 06 Feb 2002, 18:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |