Side 3 av 3 [45 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3 |
 |
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
martefine
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003 Innlegg: 2283 Bosted: Mongoland
|
SÃ¥ flink
Jeg derimot holder på å falle av sykkelen når en morris mini kjører forbi..
*vil ha*
|
_________________ Skal du bare lese en bok i år,
må du ta deg sammen
Skrevet: Man 21 Jul 2003, 07:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Vi skal nok få skaffet deg en fin liten Mini en gang
Og det er gøy, gøy, gøy å kjøre bil! Og man vant jo Monte Carlo-rallyet med en Mini på 60tallet, så det er en kvikk liten sak
Jeg følger bare min kjære fars formaninger: Ikke kjør fortere enn det bilen går!
Forresten fikk jeg fiksa steinspruten i frontruta i dag, og karen som gjorde jobben utbrøt "søte vindusviskere!" da han pussa av ruta. De er jo sånn ca halvparten så lange som på de fleste andre biler 
|
Skrevet: Man 21 Jul 2003, 20:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
For de interesserte skal jeg nå fortelle om turen min fra Vestby til Trondheim, i min kjære Folkevogn.
Klar for avgang: full-lasta bil, full-lasta Golf, og sammen skal vi kjøre, foreldrene mine og jeg, i hver vår bil, til Trondheim. Men det var da voldsomt så lett bremsepedalen plutselig var, da?
Etter ganske mange km kjøring (Vestby-Elverum), ble det klart at noe var radikalt galt med bremsene. Nærmere bestemt: jeg hadde mista en bremsekrets. For de uinvidde vil dette si at jeg bare hadde bremser på to hjul. En kar fra Viking lot oss allernådigst kjøre videre, hvis jeg lova å ta det med ro. Etterfylling av bremsevæske hjalp noe helt grådig, og siden har bilen bremsa som aldri før.
Vi nærmer oss Alvdal, det går friskt og radig unna. Plutselig nøkker det i bilen - mye mer enn hva kraftig motvind eller sidevind kan klare å nøkke. Problemet blir verre og verre, og de siste to hundre km av turen er farta 60-70 km/t; det er det eneste bilen vil uten å få radikale hikke-anfall med midlertidig død til følge. Vi kommer fram til Trondheim kraftig forsinket, og ganske så utslitte.
Jeg glemte forresten å nevne at de siste få km inn i Trondheim forsvant fjernlyset, og jeg hadde bare nærlys. For å være på den sikre siden regna det også, og jeg satt og sang "always look on the bright side of life..." mens høyre vinduspusser levde sitt eget liv.
Etterspill: Bilen tas på verksted, lys fikses (dårlig kontakt), oljeskift tas samtidig. Bremsene overhales uten at noe lekkasje blir funnet. Etter verkstedets sigende går de også over bensinsystemet, men finner ingenting galt. Costa penga, og på prøvetur nøkker det villig vekk. Jeg kjører rett til Volkswagen-verkstedet i Trondheim - de tar bilen inn uten timebestilling, og dagen etter stikker jeg innom. Bytta et par bensinslanger, og på prøvetur virker alt som det skal være - jeg tror problemet er løst. Kostnad: meget levelig.
Bil kan med andre ord være svært underholdende, hvis man har råd til den type underholdning, og har sans for den.
|
Skrevet: Fre 22 Aug 2003, 12:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Fjelltur med Boble!
En fryd oppover, alt er nå iorden med bilen og den suser avgårde som ei kule.
Tur hjemover... er det rareste jeg noensinne har gjort. Det blåste. På fjellet var det slik at det var vanskelig å gå normalt, til tider var det vanskelig nok å stå oppreist. Jeg blei vindskeiv av å lene meg inn i vinden på vei til bilen. Bobla er lett i forenden, og stabilitet i kraftig sidevind blir deretter. Idag var vinden helt sinnssyk! Har aldri ratta så mye bare for å få det til å gå i tilnærma rett linje før i mitt liv. Litt av en jobb, og litt av en erfaring. Tatt av vinden får en helt ny mening - det er som å danse tango 
|
Skrevet: Man 15 Sep 2003, 19:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Jeg fikk brukt Bobla mi til å kidnappe Sangfuglen!
Mye godt har kommet ut av det bilkjøpet.
|
Skrevet: Man 22 Sep 2003, 18:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
Side 3 av 3 [45 Posts] |
Gå til side: Forrige 1, 2, 3 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|