DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SřkSřk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Problemeerrrr!11 stigebil
Start Nytt Tema   Svar pĺ Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Av Innlegg
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Problemeerrrr!11 stigebil

MB: KT6 Delta
GFX: Gainward 5600
RAM: 512 DDR
CPU: AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus
Socket A

Jeg trodde jeg hadde gjort alt rett ifølge manualen, men jeg må ha gjort noe galt. Når jeg starter maskina, så hører jeg ikkeno, ikke ett bip, men strømmen er på, altså vifta går rundt osv. men ingenting kommer opp på skjermen. Jeg har prøvd å resette CMOS'n uten hell. Har også prøvd andre grafikkort og andre monitorer, men skjermen forblir svart. Har ikke prøvd med et PCI grafikkort enda. Uansett, jeg aner ikke hva det kan være. PSU'n er atx, samma er hovedkortet....

Noen som veit noe om detta? Very Happy eh hjelp takkes! Snakkes!

ps: alt er nytt

InnleggSkrevet: Lřr 23 Aug 2003, 09:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besřk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
meep-meep
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Aug 2003
Høres ut som hovedkortet ditt sliter litt. Det er den mest typiske feilen når du har strøm, men "ingenting" skjer.

Ved feil i ram vil du fĂĄ sporadiske klikker og feilmeldinger. Med feil i skjermkort vil du som regel fĂĄ feilmeldinger. Samma med klikk i prosessoren (men ikke alltid). Harddisken sjekkes etter BIOS, sĂĄ der burde du ogsĂĄ fĂĄ beskjed.

Selv om alt er nytt, er det ofte feil Smile

Hvis det ikke er hovedkortet er det kanskje strømforsyningen. Noen ganger er strømforsyningene defekte, slik at det blir "urregulære" strømpulser, som ikke gir en konstant strømførsel. Da vil det virke som du har strøm, men hovedkortet vil "beskytte" maskina di, og blokkere alt.

Ellers har du bare gjort noe feil? Smile

InnleggSkrevet: Lřr 23 Aug 2003, 10:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
Re: Problemeerrrr!11 stigebil

BagBiter skrev:
MB: KT6 Delta
GFX: Gainward 5600
RAM: 512 DDR
CPU: AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus
Socket A

Jeg trodde jeg hadde gjort alt rett ifølge manualen, men jeg må ha gjort noe galt. Når jeg starter maskina, så hører jeg ikkeno, ikke ett bip, men strømmen er på, altså vifta går rundt osv. men ingenting kommer opp på skjermen. Jeg har prøvd å resette CMOS'n uten hell. Har også prøvd andre grafikkort og andre monitorer, men skjermen forblir svart. Har ikke prøvd med et PCI grafikkort enda. Uansett, jeg aner ikke hva det kan være. PSU'n er atx, samma er hovedkortet....

Noen som veit noe om detta? Very Happy eh hjelp takkes! Snakkes!

ps: alt er nytt

Hovedkortet skal lage en piip lyd. I manualen din for hovedkortet(om du har den) stĂĄr det hva de forskjellige pipe lyden betyr. Som regel betyr et enslig piip at maskinen er i orden hardware messig. Siden du IKKE fĂĄr pipelyd ville jeg kansje sjekket om noe pĂĄ hovedkortet er svidd eller kortslutter mot noe annet. sĂĄ er det jo alltids FAQ pĂĄ hjemmesiden til produsenten eller sĂĄ kan gutta pĂĄ http://forum.hardware.no/ hjelpe deg. godspeed

InnleggSkrevet: Sřn 24 Aug 2003, 16:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

høæhøhæ nå virkern vøtt!

InnleggSkrevet: Tor 04 Sep 2003, 17:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besřk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
Hva var galt egentlig ?

InnleggSkrevet: Tor 04 Sep 2003, 23:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

hadde ikke fĂĄtt nok kebab Sad

InnleggSkrevet: Man 08 Sep 2003, 18:25
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [6 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pĺ Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Gĺ Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pĺ temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet