|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Problemeerrrr!11 stigebil
MB: KT6 Delta
GFX: Gainward 5600
RAM: 512 DDR
CPU: AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus
Socket A
Jeg trodde jeg hadde gjort alt rett ifølge manualen, men jeg må ha gjort noe galt. Når jeg starter maskina, så hører jeg ikkeno, ikke ett bip, men strømmen er på, altså vifta går rundt osv. men ingenting kommer opp på skjermen. Jeg har prøvd å resette CMOS'n uten hell. Har også prøvd andre grafikkort og andre monitorer, men skjermen forblir svart. Har ikke prøvd med et PCI grafikkort enda. Uansett, jeg aner ikke hva det kan være. PSU'n er atx, samma er hovedkortet....
Noen som veit noe om detta? eh hjelp takkes! Snakkes!
ps: alt er nytt
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Lřr 23 Aug 2003, 09:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 125 Bosted: Trondheim
|
Høres ut som hovedkortet ditt sliter litt. Det er den mest typiske feilen når du har strøm, men "ingenting" skjer.
Ved feil i ram vil du fĂĄ sporadiske klikker og feilmeldinger. Med feil i skjermkort vil du som regel fĂĄ feilmeldinger. Samma med klikk i prosessoren (men ikke alltid). Harddisken sjekkes etter BIOS, sĂĄ der burde du ogsĂĄ fĂĄ beskjed.
Selv om alt er nytt, er det ofte feil
Hvis det ikke er hovedkortet er det kanskje strømforsyningen. Noen ganger er strømforsyningene defekte, slik at det blir "urregulære" strømpulser, som ikke gir en konstant strømførsel. Da vil det virke som du har strøm, men hovedkortet vil "beskytte" maskina di, og blokkere alt.
Ellers har du bare gjort noe feil? 
|
Skrevet: Lřr 23 Aug 2003, 10:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
Re: Problemeerrrr!11 stigebil
BagBiter skrev: | MB: KT6 Delta
GFX: Gainward 5600
RAM: 512 DDR
CPU: AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus
Socket A
Jeg trodde jeg hadde gjort alt rett ifølge manualen, men jeg må ha gjort noe galt. Når jeg starter maskina, så hører jeg ikkeno, ikke ett bip, men strømmen er på, altså vifta går rundt osv. men ingenting kommer opp på skjermen. Jeg har prøvd å resette CMOS'n uten hell. Har også prøvd andre grafikkort og andre monitorer, men skjermen forblir svart. Har ikke prøvd med et PCI grafikkort enda. Uansett, jeg aner ikke hva det kan være. PSU'n er atx, samma er hovedkortet....
Noen som veit noe om detta? eh hjelp takkes! Snakkes!
ps: alt er nytt |
Hovedkortet skal lage en piip lyd. I manualen din for hovedkortet(om du har den) stĂĄr det hva de forskjellige pipe lyden betyr. Som regel betyr et enslig piip at maskinen er i orden hardware messig. Siden du IKKE fĂĄr pipelyd ville jeg kansje sjekket om noe pĂĄ hovedkortet er svidd eller kortslutter mot noe annet. sĂĄ er det jo alltids FAQ pĂĄ hjemmesiden til produsenten eller sĂĄ kan gutta pĂĄ http://forum.hardware.no/ hjelpe deg. godspeed
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Sřn 24 Aug 2003, 16:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
høæhøhæ nå virkern vøtt!
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 17:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nær drammen
|
Hva var galt egentlig ?
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Tor 04 Sep 2003, 23:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

|
hadde ikke fĂĄtt nok kebab 
|
Skrevet: Man 08 Sep 2003, 18:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |