|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 125 Bosted: Trondheim
|
Irritabel fyr
Der samboeren min jobber det et en fyr. Han er dødsforelsket i henne. De snakkes jo også på fritiden, men mest over SMS, MSN osv. da. Jeg vet at hun ikke gjør noe, men det plager meg sånn likevel. Hun klarer liksom aldri å si helt i fra at hun ikke er interessert heller. Tror hun liker oppmerksomheten, og er nok litt "betatt" av han. Det er fullt mulig jeg overanalyserer alt som skjer, men klarer liksom ikke å la være å tenke på det heller. Han går meg på nervene, for han er ikke akkurat diskret heller, når han "proklamerer sin store kjærlighet". Hadde det vært opp til meg hadde han fått seg en real en på trynet for lenge siden. Vi har en sønn sammen, og snakker om nummer 2, men likevel klarer jeg ikke å slappe av. Hvis jeg tar det opp blir hun bare irritert, noe som bekymrer meg enda mer.
Jeg vet jeg burde "stole på kjæresten min og prøve å distansere meg fra det", men det funker ikke.
Noen som har noen tips? Har ikke lyst til å utvikle kjærlighetssorg til en jeg er sammen med. Det blir jo bare for teit. Noen som har opplevd noe av det samme, og kanskje har gode råd?
Noen av de tingene han sier er: "Jeg vil bare jobbe når du jobber, for da går dagene så mye fortere.", "Jeg har jobbet så mye sammen deg i sommer, og det er sikkert bare 10% av kroppen din jeg ikke har sett, så jeg kan fantasere om resten", "E også trøtt og har lyst til å søv, glimrende kombinasjon det? hahaha Du får nå kose deg du da:) Mens jeg skal prøve å unngå å se for meg deg ligge å kose deg;)"........
Aargh. 
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 10:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Vel, damen din burde si ifra til ham når det er så ille, er min mening.
- at han sier det så utrolig rett ut som det der iallefall. Hvis han vet, regner med at han gjør det, at du og henne har ett godt forhold, og barn sammen, da burde han i det minste klare å respektere deg nok til å kutte ut så innmari mot damen din. Men, overse ham, noe annet er vel umulig.
Og noe annet råd har jeg ikke akkurat nå... 
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 11:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Ellers så kan jo faktisk du snakke med ham da. Og si akkurat hva du mener om oppførselen hans. For det er jammen meg for drøyt!
|
_________________ Såh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 11:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

|
Jeg tør ikke snakke til han, for jeg vet nemlig ikke "offisielt" alt det jeg har skrevet her. Fikk beskjed om at C: begynte å bli fylt opp i går, så skulle rydde litt. Fant MSN logger... Så hun vet ikke at jeg vet, for å si det sånn. Men det har jo pågått en stund, så hun vet hvor jeg står, men som sagt hun blir irritert hvis jeg tar det opp for mye. Hun sier jo at "Selv om han kanskje er forelsket i meg, ser jeg ikke på han sånn" osv. Greit nok, jeg kan godt tro på det, men det er jo litt standard unnskylding da, så jeg kan ikke påstå jeg føler meg 100% sikker pga det.
Jeg har aldri møtt han personlig før jeg, så jeg kan ikke engang si hvordan han er i virkeligheten. Har sett bilde (der de to sitter i sofaen sammen på lønningspils fredag) og typisk nok ser han jo rimelig bra ut også.
Jeg vet hun kommer til å forvare han hvis jeg bryter ut med anklagelser.
for det er jo "ingenting". Og jeg tør ikke ta store risikoen akkurat nå, for med familie osv. er det ikke bare å si takk og farvel heller.
En del av meg sier "spioner mer, vent til det kommer mer i loggene", akkurat som jeg går å venter på at hun også skal skrive noe galt der. Men det er vel ganske råttent deg og. Buhu, når jeg skriver her selv, ser jeg jo enda bedre hvor håpløst det virker.
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 11:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Det hjelper å få skrevet ned, og kanskje få råd og diverse. For ja, det kan være håpløst, og ja, jeg har faktisk vært i skoene selv. Men jeg hadde ingen sånn grunn, jeg prøvde å lete etter grunn, fordi at det var for bra til å være sant.
Men, det er kun du som vet svaret på hva du kan gjøre, sånn egentlig. Håper bare virkelig at det hele fungerer ut til din fordel. For det er rett igjennom jævlig å gå igjennom noe sånt. Å ikke vite 
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 11:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

|
Tusen takk for støtten. Det blir nok helt sikkert til at jeg gir det mer tid, for å se an om ting bedrer seg. Jeg er for pinglete til å konfrontere det før jeg (isåfall) skulle få bevis om at hun også trår langt over streken. Jeg håper jo også i det lengste på at det retter seg.
Det er litt som du sier Crispa, det blir jo så man leter etter flere grunner, uansett hvor dumt det er. Tragisk å være i gråsonen. Av og til skulle man ønske man kunne få kjøpt løgndetektorer på Rema. 
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 11:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Jeg har hatt akkurat samme problemet, bortsett fra at kjæresten min var minst like frustrert som jeg. Og all den tid samboeren din faktisk ikke er interessert i denne fyren, så er det faktisk hennes problem. Så lenge hun ikke gjør noe, så skyver hun bare problemet lenger og lenger framfor seg.
Mitt råd er å gjøre henne oppmerksom på hva du føler om saken. Ikke antyd, men si klart ifra. Gå heller ikke og gnæg på det etterpå. Og fremfor alt, ikke la sjalusien ta overhånd. Jeg har ennå til gode å se at overdreven sjalusi ikke har tatt knekken på et forhold.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 12:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

|
Jeg skal prøve å si det til henne en gang til, uten å ha en "ultimatum" holdning. Har allerede prøvd å forklare henne at med mindre hun sier fra kommer det til å bli verre, helt til det går over streken for han i fylla eller noe, og han prøver seg på noe direkte fysisk. Men ordene blir liksom feid under teppet. Situasjonen var omvendt for noen år siden da jeg ble bedd ut på kino sammen med en venninne jeg hadde før forholdet vårt. Jeg sa nei til kino, men skjønte etterhvert at hun ville da være mer enn venner. Og jeg sa fra. Tidlig. Snodig at det bare er jeg som husker den situasjonen nå.
Og Cafein, jeg er enig, det kommer ikke noe godt ut av overdreven sjalusi. Ever. Skal støvsuge og rydde litt her jeg nå, så det ser bedre ut når familien kommer hjem. Får vel prøve den taktikken istedetfor henge-med-leppa taktikken.
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 12:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Si ifra bør du iallefall - det plager deg jo. Fyren har uansett gått langt over streken, og det bør han få vite (enten fra deg eller samboeren din) at han ikke kan fortsette med å gjøre.
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 16:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
metaxa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Apr 2003 Innlegg: 342 Bosted: Oslo
|
forøvrig betyr "irritabel" noen som blir lett irritert, eller som lar seg lett irritere.
"irriterende" derimot betyr noen som gjør irriterer en eller flere av en eller annen grunn
(lykke til, forresten. hørtes ikke greit ut det der. personlig hadde jeg gått på veggen i en slik situasjon)
|
Skrevet: Tor 28 Aug 2003, 19:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: Månen
|
For å være helt ærlig syntes jeg det er fint at det motsatte kjønn også reagerer. Virker som vi jenter har rykte på oss at vi blir så fort "sjalu" eller "mistenksomme". Ok, så blir jeg det. Jobber med saken, jobber med saken!
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Lør 30 Aug 2003, 19:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

|
Jaja, no har jeg sluppet bomba om at jeg visste hva som foregikk. Fikk til svar at det bare va "kødd". Tror jo ikke det, og sa klart i fra om det og, så da får vi bare se hva som skjer Virker ikke akkkurat lovende. Håper bare jeg ikke havner på singel listen også....
|
Skrevet: Søn 31 Aug 2003, 13:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| meep-meep skrev: | Jaja, no har jeg sluppet bomba om at jeg visste hva som foregikk. Fikk til svar at det bare va "kødd". Tror jo ikke det, og sa klart i fra om det og, så da får vi bare se hva som skjer Virker ikke akkkurat lovende. Håper bare jeg ikke havner på singel listen også.... |
Det er noen ting man virkelig ikke bør kødde særlig med.
|
Skrevet: Man 01 Sep 2003, 11:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
meep-meep
Spitzy (!)

|
Gode nyheter.
Hadde en krangel i går, og jeg ble så sint at jeg sparte ikke på kruttet. Jeg sa det akkurat som det var, som jeg følte det. Først prøvde hun å unnskylde seg, men etterhvert tror jeg det gikk opp for hun hvordan det egentlig har vært for meg. Hun la seg mildt sagt langflat, og var fullsentid ydmyk. Da jeg sa at "Idag skulle det vært skrevet 'ussel' i panna di", ramla det hele sammen, og hun ba om unnskyldning, tilgivelse, osv.
Hun sa hun hadde opplevd det hele som litt spennende i en grå hverdag, men at hun aldri hadde ment noe mer med det, og at hun ikke har hatt noen følelser for fyren. Etter fødselen har hun vært litt misfornøyd med seg selv, og jeg kan forstå at hun setter pris på å motta komplimenter, og blir lett smigret.
Så nå har vi skværet opp, og ting ser bedre ut. Kommer ikke til å stole 100% på henne i nærmeste fremtid. Men det er håp, for hun virket veldig oppriktig og skamfull etter hele seansen.
Så idag føler jeg meg meeeget bedre! 
|
Skrevet: Man 01 Sep 2003, 12:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
eh.. du må fremdeles klinke til fyr'n på jobben da...! Vold løser alt.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Man 01 Sep 2003, 16:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn