|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
IRC-forhold
Nå for tiden er det mange som finner en kjæreste på IRC.. Er det en lur ting? Noen som har noen positive eller negative erfaringer å dele med meg?
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Ons 28 Feb 2001, 14:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
Re: IRC-forhold
Hvor man treffer sin utvalgte har vel ikke så mye å si vel? Så lenge man treffer ham (eventuelt henne) lissom.. Jeg for min del har ikke no imot å finne min kjære på irc, hvilket jeg nu har gjort. Men jeg er imot å bli sammen før man har møtt hverandre. Egentlig imot det å planlegge å bli sammen også. Men det er vel heller enkelt å bli litt revet med i "spillet" noen ganger.
Irc-forhold er ofte også avstandsforhold. Det er dumt å innlede et forhold til en person som bor evigheter av mil borte, som du kanskje treffer to ganger i halvåret hvis du er heldig..
Men, jo, altså. Min mening er at det er fint for enselv om man finner sin utvalgte på irc. Men faren er der for at man må bite i det sure eplet. Skuffelsen kan bli stor. At man forventer no helt annet av personen enn det man virkelig opplever når man treffer dem irl.
|
Skrevet: Tor 01 Mar 2001, 01:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Jeg er enig med Eva, man bør ihvertfall møte personen før man vurderer å bli sammen. Helst møte personen flere ganger, kanskje. Selv om man kjenner en person veldig godt på irc, kan jo personen være noe annet irl. Og man bør tilbringe litt tid sammen irl før man eventuelt blir særestepar.
Og egentlig hadde jeg ikke noe lurt å tilføye, for alt Eva sa var jeg enig i. Hepp. elsker deg, Eva
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Tor 01 Mar 2001, 11:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Puseklatt
Gjest
|
jeg tror at irc-forhold kan funke likeså bra som alle andre forhold. Eller, altså, om man blir kjent med hverandre på nett, lissom..
Jeg er enig med Norunn (som har bursdag! Gratulerer!) som er enig med Eva.
Jeg er ikke mere intellingent enn det.
|
Skrevet: Fre 02 Mar 2001, 15:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
hmm.. jau.. jeg er jo enig i det dere sier.. *fnis* for lissom jeg har jo møtt min elskede på irc.. men jeg likte han ikke til å begynne med.. men da jeg traff han irl så syntest jeg han var søt.. så jeg møtte han liksågodt flere ganger irl.. og dette endte i at vi nå er sammen.. dessverre har vi ett avstandsforhold fordi han er i militæret.. men vi møtes så ofte som mulig.. (som dessverre begynner å bli en stund siden nå..) jaujau
Go for IT!!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Fre 02 Mar 2001, 16:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Avstandsforhold
Som Eva sier, så er jo IRC-forhold som oftest avstandsforhold. Dette leder meg til et nytt spørsmål: Hvor ofte må man møte hverandre for at et avstandsforhold skal kunne overleve?
|
Skrevet: Lør 03 Mar 2001, 13:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Re: Avstandsforhold
Det jo individuelt...
Noen er mer avhengig av å møte kjæresten sin mye oftere enn andre... Jeg er av den typen som må se Pus så ofte som mulig (i alle fall så ofte som hun selv vil) ... så avstandsforhold funker ikke ...
Det har jo forsåvidt prøvd, og det funket jo dårlig når jeg tenker meg om ...
My five cents.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Lør 03 Mar 2001, 15:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
Avstandsforhold funker om man elsker hverandre.. men det er jo ikke alltid like lett å vite om du elsker en person uten at du har vært noe særlig med denne personen.. selv om du snakker med han/henne på telefon og/eller IRC..
En gang i måneden må være minimum.. men de går også an å være borte fra sin k jære i en lengre periode også.. bare det ikke blir sånn at dere bare ser hverandre en eller to ganger i året.. det er ALTFOR sjeldent!!
Det er iallefall min mening.. jeg har avstandsforhold nå.. og det funker veldig..
|
Skrevet: Lør 03 Mar 2001, 15:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Thomas Kalve Pedersen
Gjest
|
Jeg er nok enig med de fleste som har ytret sine meninger her.. Iallefall til et visst punkt..
Mine erfaringer med avstandsforhold er veldig forskjellige.
Kan vel forklare hvordan:
1. Jeg traff jenta, og fant ut at hun var noe helt forskjellig fra IRC/telefon, og IRC.
2. Jeg traff jenta, blei forelska og elsker henne fremdeles.
Som endel av dere vet, er jeg nå midt oppi et irc/avstands-forhold med min kjære, BSDgirl. Det funker jo, men det er vanskelig.
Et avstandsforhold innebærer at begge parter må virkelig tenke godt over om man virkelig vil satse på dette. Og at begge gjør det man kan for å klare det.
Det blir tårer, og mange nattetimer med savn for at den andre ikke er ved siden av deg. Men hvis man virkelig elsker den andre, og vil leve resten av livet med den andre parten, så tror jeg at et avstandsforhold kan overleve. For en PERIODE. Jeg ville aldri vært sammen med noen i 10 år og kun se dem annenhver uke. Kanskje sjeldnere.
Jeg elsker min kjære, og jeg tror vi klarer det.
Hang on there u pipel!
.th*mas
|
Skrevet: Lør 03 Mar 2001, 18:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shrinkie
Främling

Ble Medlem: 23 Mar 2003 Innlegg: 17 Bosted: Guildford
|
Jeg har vel noe av samme erfaringa som alle dere andre =) Snakka masse med Findon på IRC før jeg møtte han for første gang på TG i fjor. Men jeg hadde ikke tenkt å bli sammen med han... Men etter noen måneder hvor vi traff hverandre en del, så kom følelsene hos begge to.
Nå har vi vært sammen i over et halvt år, og det funker helt perfekt, selv om jeg er i England og han i Oslo. Men vi prøver å ikke la det gå mer enn 3-4 uker mellom at vi ser hverandre, også ringer han meg minst annenhver dag, i tillegg til at vi prater på IRC. Og nå gleder jeg meg bare maaasse til hver eneste ferie hvor jeg kan dra hjem og være sammen med kjæresten min!
Men for at et avstandsforhold skal fungere er man avhengig av at man er veldig åpen mot hverandre og at man VIL at forholdet skal fungere. Istedet for å tenke på at jeg skal være borte fra kjæresten min i tre år, så teller jeg ned til hver gang jeg ser han =)
|
_________________ Shrinkie
Skrevet: Lør 03 Mar 2001, 22:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
Ca en måned går det mellom hver gang meg og Øyvind (Metus) ser hverandre. Det bør ikke gå så veldig mye lengre tid synes jeg. En måned kan man overleve lissom.. selv om man savner hverandre masse..
Som noen har sagt tidligere, så er det litt viktig å se litt framover. Avstandsforhold kan man ikke leve i for evig tid. Det går for en periode, men folk som er ved sine fulle fem ønsker nok å se sin kjære litt mer enn ei helg (eventuelt uke) hver måned eller annehver måned..
|
Skrevet: Lør 10 Mar 2001, 19:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tom Erik
Gjest
|
jeg og Bente var sammen mens hun studerte ett år i Canada. Vi hadde vært sammen i et halvt år før hun reiste. Mens hun var i Canada var vi borte fra hverandre i snitt 8 uker av gangen. Det var veldig slitsomt, men det fungerte, vi følte at det fortsatt var oss to som hørte sammen. Problemene kom da hun kom hjem igjen. Etterhvert oppdaget vi at i løpet av det året så hadde vi på en måte vokst litt fra hverandre, utviklet oss litt i hver vår lille verden, og var ikke helt de samme, ikke de som vi trodde vi var. I ettertid ser jeg kanskje at det var nettopp avstanden som holdt oss sammen, som holdt forholdet i sjakk. Men når vi kom nærme hverandre igjen så kom de problemene som vi ikke hadde i avstandsforholdet. Hummhumm, men det behøver jo ikke være sånn.
|
Skrevet: Man 12 Mar 2001, 06:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Lykkelig?
Avstandsforhold er sjelden noe man vil ha, men det blir sånn fordi den man elsker faktisk bor langt borte. Men finnes det lykkelige avstandsforholdet? Hva må til for at et avstandsforhold skal bli lykkelig? Fasitsvar på livet ønskes. På forhånd takk.
|
Skrevet: Tir 13 Mar 2001, 00:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
Re: Lykkelig?
Jeg er ganske lykkelig.. selv om det er 1380 km mellom meg og min kjære.. og jeg ikke har sett han på over to mnd.. og når jeg ser han igjen har det gått tre mnd. siden sist.. heldigvis er det ikke slik det normalt er.. ser han ca. en gang i mnd...
Selvfølgelig er det ikke alltid like lett å være så langt borte fra han.. som når han har lagt planer.. og ikke har tid til å prate med meg når jeg virkelig trenger å prate med han.. hadde han vært i nærheten da hadde det vært nok med en klem.. men man overlever alltid!
Så lenge man elsker sin kjære så skal forholdet tåle avstanden.. så lenge det ikke blir sånn for alltid...
*smile søtt*
|
Skrevet: Tir 13 Mar 2001, 20:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
FaceMan
Gjest
|
Men du treffer i det minste meg og spiser kaker mens vi lurer på om hun som kom inn er på IRC så mye at vi må ringe Norunn og finne det ut.
hiih
For å holde meg litt i tråden her da:
Har selv hatt avstandsforhold, og da så jeg min kjære hver 2. eller 3. uke. Det var et par år siden, og da var vi litt heldige fordi hun reiste med barnebillett på flyet (hun var 15) og jeg hadde jobb og tjente penger. Så da kunne jeg betale billetten hennes og hun kunne besøke meg. Genialt, ja?
Men nå vil jeg gjerne ha noe _litt_ nærmere.
|
Skrevet: Man 09 Apr 2001, 16:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Hmm.. Jeg er 15 i 13 dager til.. *smile lurt og glede seg til TG*
|
Skrevet: Man 09 Apr 2001, 16:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sigmund
Gjest
|
pøhh det ekke lurt det er fullt av gale folk der på irc.
eller andre chatt-steder.
hvis det er noen ærlige jenter har jeg ikke møtt dem ennå.
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2001, 00:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Quad
Gjest
|
jeg har møtt ærlige jenter på IRC.
skal ikke nevne navn, men det viste seg å virkelig være en hyggelig jente.
quad
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2001, 01:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mega|
Gjest
|
ja jo irc-forhold er jo greit med jeg syntes alt er roting og knulling for tiden det fokuseres så mye på sånt hvor er den ekte kjærlighet med omtanke og ømhet hvis jeg skal ha ei dame fra irc skal heg stole på henne være glad i henne og sånt.
hun må være ei jente som ikke roter og sånt som er ærlig før det blir et forhold med ei fra irc.
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2001, 09:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MMmmia_
Gjest
|
jeg blei kjent med typa mi over irc faktisk. men blei ikke sammen over irc..det skjedde nok RL ja. for folk som er massemasse på irc,så blir det noe helt annet enn for de som er der for å knaste rundt med 'asl'.. blir veldig godt kjent med personen igrunn. 
|
Skrevet: Fre 20 Apr 2001, 16:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |